Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Nefunkční plynový kotel po odchodu plynaře?

Od: joan odpovědí: 33 změna:

Dobrý den, plynovým kotlem jsme někdy v květnu ukončili zdárně tuto topnou sezónu, čtvrtou. Napadlo nás, nechat si vyčistit hořáky. Zavolali jsme plynaře, zaplatili. Chlápek co to dělal, nepůsobil moc důvěryhodně. To je ale vedlejší. Napadlo mě, zkusit kotel, přestože je topná sezóna pryč, zapnout a zkusit funkčnost. Na kotlu se objevila F1 - a dále nic. Kotel prostě dále řádně nefungoval. Plynaře jsme znovu zavolali a prej se nám pokazil elektromagnet za 3k. Je možné nebo spíše reálné, aby toto byla shoda náhod a čistění hořáků, návštěva plynaře neměla spojitost s nefunkčním kotlem?


doplněno 23.06.17 08:36:

K typu kotle. V papírech je psáno: Protherm Medved 30 KLOM

 

 

33 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vilik*
hodnocení

1x
Tak jsem si poctivě pročetl otázku, odpovědi i všechny vaše reakce.
A nezbývá mi nic jiného než konstatovat, že ačkoliv podle vás byl technik divnej, jak jste si kotel přebrali, takovej ho máte.
Takže si buď sami pěkně najdete možnou poruchu, necháte si ji za peníze zjistit jinde, nebo si od toho divného pána necháte kotel pěkně spravit. Za 3-4 tisíce. Protože příčinnou souvislost porucha s předchozí manipulací mít může, ale taky nemusí a dokázat to musíte vy. A jak jsem psal, jistě jste si ho pečlivě přebrali, že?
Tak nějak nechápu, proč kopete kolem sebe, když se vám ostatní snaží pomoci.
doplněno 23.06.17 14:22: Slušnost ve formálním projevu vám nechybí. Ovšem jednat, natož obchodovat bych s vámi nechtěl.
Myslete si o mém názoru co chcete, já dále nebudu ztrácet čas v této diskusi.
joan
hodnocení

Nikde kolem sebe nekopu. Reaguji na každý příspěvek slušně a věcně, případně asertivně.. Pokud čtete nějakou neslušnost, tak ji citujte. Na slušnost na diskusním fóru si dávám náležitě záležet.

Protože příčinnou souvislost porucha s předchozí manipulací mít může, ale taky nemusí a dokázat to musíte vy

To není tak docela pravda. Vzhledem k tomu, že jsme spolupracovali na zálohu a doplatek. Mohu tvrdit, že viníká poruchy nelze jednoznačně prokázat a škoda půjde na půlky z plánovaného doplatku.


doplněno 23.06.17 17:41:

Když už si někdo ukrojí něco ze svého vzácného, volného času, aby se připojil do nějaké diskuse, bývá dobrým zvykem své názory alespoň stručně odargumentovat. I tak ale děkuji za Váš názor.

Joan, vůbec nechápu proč se do Vás ostatní pouští. Všechno jsem teda nečetla, jenom až potuď protože mi to stačí. Docela bych s Vámi souhlasila. Teda s vaším podezřením. Také mám totiž velmi špatné zkušenosti. Ten kotel než přišel ten servisák fungoval? Pokud ano, tak bych na nějakou souhru náhod také těžko přistupovala. Jestli dobře chápu, tak řekl, že se pokazila náhodou součástka, kterou musíte vyměnit a ta není zrovna levná. Jenomže bez ní kotel fungovat nebude, tak jste nucen ji koupit. Možná by opravdu bylo dobré zavolat někoho jiného, jestli to jde, aby posoudil jakým způsobem se mohlo stát. Jestli je to opotřebováním, nebo nějakým nevhodným zásahem třeba právě tím servisákem. Situace je to na prd, protože mu to asi nedokážete a budete muset tu součástku stejně vyměnit. Jediné co k tomu mohu říct je to, že chápu že to je ke vzteku. Tady ale stejně nic nevyřešíte, kotel musí fungovat a tak to budete muset nechat vyměnit. Ale já bych asi tohoto pána už nechtěla. Nebo se s ním pokusila dojednat nějaké řešení po dobrém a a víckrát bych ho už nevolala.


doplněno 23.06.17 19:16:

Já mám totiž také kotel Protherm, ale elektrický. Jenomže to je jedno. Mně se stalo, že byla vadná relátka, záležitost několika stovek, přesně 400 korun a samozřejmě výměna těch relé. Tudíž odmontování a namontování nových relé. Práce na necelou hodinu. Jenomže do toho se servisákovi nechtělo, tak mi tady vykládal, že musí vyměnit celou tu řídící desku, jinak kotel fungovat nebude. Cena kterou mi nabídl byla kolem 8 tisíc plus práce. Odmítla jsem ho. Druhý mi řekl to samé. Pak jsem na internetu zjistila co způsobuje poruchu mého kotle a objednala ta relátka která toho byla příčinou a můj kamarád, který vůbec není elektrikář z povolání, ale má tu práci rád a je to jeho koníček, mi ta relé vyměnil. Proto vím jak dlouho mu to trvalo. Stálo mne to všeho všudy 700 korun. On samozřejmě peníze za práci nechtěl. Takže Vám velmi dobře rozumím.


doplněno 23.06.17 19:28:

Relé jsem si objednala přes internet a koupila jedno navíc, plus dobírka a poštovné. Aby tady někdo nemusel spekulovat na cenou kterou uvádím. ;) 400 a 700 Kč.

ano svým způsobem vás chápu je spousty štouralu nazívajícímy se servisákem a jediné co vám mohu ještě poradit podívejte se pod kryt kotle jestli není zapomenut zapojený nějaký konektor a pokud ne tak všemi vyditelnými zakvedlejte jestli není nekde špatný dotek a posléze vyresetujte a skuste spustit

Ono je to složitější.V případě pozáruční pravy jsou 2 možnosti - jenže výrobce PŘIKAZUJE VŽDY vyměnit celý vadný díl . Pokud jsou vadná relátka většinou to odnese i kondenzátor popř. další součástky.Relátko je obvykle vidět i laickým okem ty další věci už ne.Takže ANO 1 relé stojí 150- Kč ALE tím že ho vyměním . nebude problém jinde? Chce to odborníka který proměří všechny( nebo aspoň nejporuchovější) součástky,ale to bude tak 3 hodinky práce..plus případný materiál...takže ve finále pokud to člověk dělá pro obživu a ne proto že ho to baví a dělá charitu, vymění raději celou řídící desku za novou na kterou má záruku

Vzhledem k tomu, že jsme spolupracovali na zálohu a doplatek. Mohu tvrdit, že viníká poruchy nelze jednoznačně prokázat a škoda půjde na půlky z plánovaného doplatku.
Servisní technik může klidně tvrdit, že jste poruchu způsobil neodbornou manipulací s kotlem a zacvaknete i soudní poplatky *smich*

joan
hodnocení

Žádný řemeslník do takového konfliktu nepůjde. Mimo toho, že by se soudil s každým druhým zákazníkem, špatná pověst na malém městě by jej brzo dohnala. O to strach nemám.

Mně se jednalo hlavně o to., slyšet, zda jsou možné obě varianty a tím si potvrdit svůj plánovaný postup. Této odpovědi se mně vlastně dostalo...patrně názory laiků..ale jsou to také názory...

Chcete tím říci, že pán zlikviduje kotel každému druhému?

PS - názor odborníka si můžete také opatřit.

joan
hodnocení

Názor odborníka by mě mohl vyjít v dnešní době na víc než půlka ceny elektromagnetu.., takže tudy raději nepůjdu. Hlavně ale myslím, že to v tomto případě nebude nutné.

To, že by pan plynař zlikvidoval každému druhému kotel..., to snad ani ne.. Jenom je znám tím, že nedodržuje právě smluvní termíny dokončení sjednaných prací a k placení smluvních pokut se nemá..., takže máslo na hlavě má také. Konec-konců i v mém případě.

Nerozumím - proč si objednáte na práci někoho s máslem na hlavě?

joan
hodnocení

To je prosté. Je po topné sezóně, takže jsem věděl, že když termín dokončení přesáhne, reálně to moc vadit nebude. Takže, důvodem je tedy první věta + cena = racionální výběr :D

To by mě nenapadlo, že zadat práci levnému lemplovi je "racionální výběr" *ee*

Ale já už tomu novému světu nerozumím ;)

joan
hodnocení

Když se něco nepovede, je snadné říct, že je to lempl a nic nedokáže a všechno pokazí a vlastně si ho zavolá jen idiot:D Asi tušíte, že tak snadné to nebude. Na hořáky nebo na nové radiátory, rozvody.. si jej tady volá kdekdo a léta. Na radu jsme udělali totéž. Je na tuto činnost vlastně stále racionální volbou. To co se stalo nám, je obtížné zaškatulkovat, když nevíme, co se přesně stalo.. Tentokrát prostě svoji rutinní činnost z nějakého důvodu nezvládl nebo došlo k mimořádné náhodě. O moc víc k tomu dodat asi nejde.

porucha f1 může být vadná elektronika, přidřené čerpadlo nebo špatná cívka na zapalování protože všechny tyto závady jsou spojeny s relátkem na elektronice a nemělo by to mýt žádnou souvislost s plynařem který vám čistil kotel jinak to může posoudit jen nezávislý technik nebo soudní znalec

joan
hodnocení

To víte, že by čistění kotle nemělo mít souvislost s touto poruchou. Představte si ale, že Vám jede kotel bezchybně 4 roky. Potom zavoláte plynaře na čistění. Ten dorazí. Kotel zapne - vidí že jede. Potom vyčistí kotel a po očistění už se kotel nerozjede. Budete věřit, že to je náhoda? Tisíce zapnutí a vypnutí během 4 roků.. a po procesu čistění se kotel už nerozjede:D Statisticky docela nepravděpodobné..

to může posoudit jen nezávislý technik nebo soudní znalec
Jenže to je přesně to, co pán vehementně odmítá. Včetně toho, že by si zjistil u výrobce, jestli je možnost poškození technikem vůbec reálná.


doplněno 23.06.17 18:53:

joan - "Tisíce zapnutí a vypnutí během 4 roků.. a po procesu čistění se kotel už nerozjede:D Statisticky docela nepravděpodobné."
Myslíte? Každé zařízení má nějakou životnost - a skoro bych řekla, že to souvisí s těmi vašemi tisíci za- a vypínání. To provozujete několikrát denně?

joan
hodnocení

Servisní technik přímo od Prothermu samozřejmě bude muset dojet tak jako tak kotel opravit, takže možnost vzniku poruchy, například nárazem, výměnou jiné součástky...bude každopádně prodiskutována..


doplněno 23.06.17 18:58:

Kotel se behěm dne zapíná/vypíná takto sám, během topné sezóny., na základě nastavení termostatu..., které je v našem případě vlastně stále stejné..Není to tak, že by jej manuálně někdo zapínal a vypínal:D Jinak kotel by měl mít před sebou ještě dobře polovinu životnosti. Náš soused měl jeden plynový kotel 40 roků :D

 

hodnocení

0x

Elektromagnet zatím neměň, jako první krok vyměň plynaře.

Napiš pokud možno přesný a kompletní typ kotle, myslím, že zjistíme, co ti hlásí za závadu.


doplněno 23.06.17 08:43:

viz zkušenosti někoho jiného: Dnes mě postihla na mém kotli závada F1, mám kotel Protherm Tiger 24 KOV. Zaplo se jen čerpadlo, žádný plamen, pak hlášení F1. Restart nepomáhal, žádný plamen. Pomohlo mi zamačknutí červeného tlačítka čidla na snímači přehřátí kotle. To čidlo - snímač je při sundaném předního krytu na trubce vlevo nahoře, vedou k němu dva vodiče, u mého kotle jsou oba takový šedý. A hlavně celý snimač je pod jakousi gumovou krytkou béžové barvy, která je na něj navlečena, teprve když se stáhne tato krytka tak je vidět ten snímač - dva kontakty s napojenými dráty a mezi nimi to malé červené tlačítko. Opatrně jsem ho zatlačil pomocí tužky, lehce zacvaklo. A kotel pak po připojení do zásuvky (pro bezpečnost odpojit ze zásuvky proudu) a po zapnutí a restartu hned naběhl, objevil se mohutný plamen v tom roštu co ohřívá vodu a kotel zase jede. (Mezitím jsem také ješte doplnil vodu na tlak cca 1 atm, byla před tím jen asi 0,4 atm, proto to možná vypadlo, napouštěla se celá vana a došlo možná k přehřátí z důvodu nízkého tlaku). Takže to zatlačení červeného tlačítka na snímači mi pomohlo a kotel začal pracovat a znovu dává teplou vodu. Bylo to jako když je vyhozená pojistka či jistič.

joan
hodnocení

Typ je, Protherm Medvěd 30 KLOM. Plynař když došel...kdeco pozkoušel ale kotel se prostě nerozjel...prej se pokazil elektromagnet..

 

hodnocení

0x
avatar jmlc

Já mám elektrokotel. Dokud se řešila záruční prohlídka, bylo vše ok. Týden po poslední záruční prohlídce závada, podle mne zásahem revizáka (kotel nebyl v provozu, ale po "kontrole" mu začala unikat expanzka). Servisák reklamaci nechtěl uznat, vykřikoval něco o 3-4000,-Kč - tak jsem ho poslal do prd.le a když můžu někomu doporučit, jeho vynechám.

Zkuste nejprve reklamovat - a když neuznají, hledejte jiný servis.


doplněno 23.06.17 14:18: Jak bych pokračoval ve vaší situaci? Požádal bych ho, aby mi vysvětlil, jak se to mohlo stát, jestli to lze odstranit v záruce třeba i přes jeho faktury... Když ne, rozhodnu se mezi variantou zaplatit jemu se zárukou nebo najít jinou firmu a opravit jinde se zárukou..."Názor odborníka by mě mohl vyjít v dnešní době na víc než půlka ceny elektromagnetu.., takže tudy raději nepůjdu."Pokud se budete soudit, výhra převážně znamená úhradu poplatků vč. tohoto názoru odborníka - znalecký posudek. Pokud si nejste jisti, že to je chyba servisáka, jen ho podezříváte, není co řešit, prostě jděte k jiné firmě a nechte opravit (třeba i dráž, ale od někoho jiného).
joan
hodnocení

No dobře, ale vy jste popsal situaci především Vaši..ale jak byste řešil přesněji tu naši? Pokud se jedná o náš případ, věřil byste plynařovi, že je to náhoda? To je pro mě asi klíčové... Mám totiž plynaři dávat doplatek zálohy :D

 

hodnocení

0x

Kompletní návod na Medvěda - jen slovensky, ale to snad nevadí:

atria.sk/navody-cenniky...-obsluhu/navod-na-obsluhu-medved-klom.pdf

 

joan
hodnocení

To si nerozumíme..asi jsme špatně formulovali dotaz. Já nehledám na internetu návod k obsluze - ten máme...nebo finty oprav si sám. Plynař u nás byl a říká co je třeba udělat = vyměnit elektromagnet. To co řešíme za otázku je, zda je vůbec možné považovat jeho akci na kotlu - čistění hořáků s následnou nefunkčností kotle za náhodu, za kterou reálně platit. Kdo nám zaručí, že ta závada nevznikla například neopatrným zacházením, třeba vrazením do kotlu omylem nebo tak, že si prostě plynař vyrobil problém za který si chce přivydělat.

Myslela jsem, že pátráte po tom, co znamená F1. Tady je technická podpora, mapa servisů a pod. protherm.cz/... Zkuste si zavolat přímo k nim, měli by umět poradit.


doplněno 23.06.17 09:27:

Pokud se jedná o náš případ, věřil byste plynařovi, že je to náhoda?
Víte co - stát se to může. Nejen s kotlem. Prostě se sáhne do zařízení a působí to jako spouštěč.

 

hodnocení

0x

No a vy jste si nenechaly ukázat funkčnost kotle při první návštěvě? NE -tak bohužel. ANO -tak to asi fungoval tak taky bohužel Je to tvrdé ale je to tak


doplněno 23.06.17 10:49:

@vilik vám to napsal přesně *palec*.Můžete se zkusit s plynařem dohodnout na nějaké rozumné ceně ale dokazovat mu že to udělal schválně*sok*. Volat do Chrášťan? Co ji tam asi řeknou? Vždyť to jsou obchodní zástupci

joan
hodnocení

Plynař nepopírá, že právě až po jeho návštěvě kotel nešel. I přesto tvrdí, že se jedná o shodu náhod :D To pro koho to bude bohužel rozhodneme my neb máme provést doplatek zálohy.

A proč si nezavoláte do těch Chrášťan na technickou? Kdo jiný by to měl vědět.

joan
hodnocení

Stokilový chlap v průběhu čistění hořáků, řekněme omylem kopne do kotle, něco tam pokazí a co mně k tomu má říkat někdo v Chrásťanech? Nebo si plynař chce přivydělat, přemontuje do kotlu nefunkční součástku a zase.., co mi k tomu řeknou v Chrásťanech? Na co se je mám zeptat, aby jejich rada byla použitelná? Oni mi řeknou leda...no my se na to za 4k dojedeme kouknout..

co mně k tomu má říkat někdo v Chrásťanech?
Aha. Tak jako bych nic neřekla.

 

 

majsterjoe*
hodnocení

0x
Ano, může to byt shoda nahod, ano, může to být způsobené servisem, nebo vlivem technika. Kdo ale ma platit opravu je věc složitá. Nicméně po servisu, vyčištění kotle, musi byt kotel funkční. Od toho byla provedena prohlidka. Na praci mate záruku několik měsíců, nechte technika kotel opravit.

Majestroje, myslím si přesně totéž. Kotel před zásahem servisáka fungoval a závada se objevila až po jeho kontrole. Jak je teda možné, že on při kontrole nepřišel na to, že je ta součástka v čudu a hned na to neupozornil majitele kotle? Klidně odešel a kdyby ten pán sám od sebe kotel nevyzkoušel hned, tak by na to přišel až na podzim. Já bych také trvala na svém a žádala, aby byl kotel uveden do funkčního stavu. Ale mezi námi, mám velké pochyby, že bych uspěla. Ten chlap to totiž nepřizná. To by stal zázrak, kdyby byl tak odpovědný a uznal že to mohl způsobit on. Já bych se ještě podívala na internetu kolik stojí ta součástka a třeba nabídla tomu chlapovi, že se teda nebudeme dohadovat kdo za to může a nabídla mu, že si součástku koupím sama a on mi ji jenom vymění. Na to by přistoupit mohl a také měl.

Pokud se mi ovšem podaří sehnat tu součástku o dost levněji, než jak ji nabízí on. A to že oni si na součástky přidávají svou marži, je známé.


doplněno 24.06.17 11:11:

Schválně jsem se jen letmo podívala na ceny. Ale bude to chtít znát přesné číslo toho elektromagnetu, což je nakonec to nejjednodužší. Stačí se podívat na ten původní. A ceny jsou opravdu úplně jiné, než jaké nabízel ten technik. 3k je asi 3 tisíce korun. Posílám odkaz.

conrad.cz/...

Vůbec nechápu proč vůbec voláte servis.

Každý výrobce má ceníkové ceny a je otázka nakolik je servisák schopný zařídit si velkoobchodní ceny, jsou firmy které vám bez licence neprodají ani šroubek.A licence musí být podložená školením které si dotyčný většinou platí ze své kapsy.

 

nikdo*
hodnocení

0x

Jen pro zajímavost. Víte jak to funguje v Kalifornii? Tam vám zákazník prostě nezaplatí část předem dohodnuté ceny, dokud to nezačne fungovat. Tak má zákazník část peněz na jiného opraváře, a opravář má možnost si napravit za zbytek peněz reputaci. Má totiž jednu jistotu, když to neopraví a zakazník nebude spokojený, nedostane od něj další kšeft. Stejně tak špatné reference sousedům a známým, nejsou nic moc dobrého pro jeho kšeft. Naopak, je-li zákazník spokojený, doporučí opraváře dalším a ten má o práci postaráno. Tak funguje konkurence nesvázaná nesmyslnými požadavky a předpisy.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]