Nejste přihlášen/a.
Dobrý den chtěl bych se zeptat nějakého opraváře plynových kotlů - moje závěsná DESTILA - zejména na jaře a na podzim když je větší část radiatoru zavřena hodně cykluje - zapaluje a zhasíná - prý stačí vsadit časové relátko - poradil by mi někdo kam ho mám vsadit? A jaký by mělo mít časový rozsah a jaké kontakty - spínací - rozpínací.
Moc děkuji za odpověd. Šindelář
Nejsem odborník - opravář plynových kotlů. Mohu jen popsat svůj pohled na uvedený problém.
1. Pokud má kotel regulaci výkonu hořáku ( výkon jeho hořáku není konstantní, je proměnlivý, regulovaný), potom to, co píše rádce nunici, je tím nejsprávnějším řešením .
2. Pokud hořák kotle pracuje systémem vypnuto/zapnuto ( výkon hořáku je při provozním stavu "zapnuto" konstantní, nemění se ), pak uvedený problém vyřešíte jednoduše - nezavírejte radiátory. Dochází-li při otevřených radiátorech přetápění nad požadovanou teplotu, omezujte výkon kotle výhradně změnou nastavení pokojového termostatu, nikoliv zavírám radiátorů. Počet cyklů v daném čase se tak výrazně sníží.
3. V případě, že způsobem, uvedeným v bodě 2 nelze dosáhnout požadované tepelné pohody ( stále se přetápí nad požadovanou teplotu a nelze docílit požadovanou teplotu nastavením pokojového termostatu ), je možné krajní řešení, které uvádíte - tedy omezení/nastavení doby provozu kotle časovým spínačem, který se zapojí se do serie s kontaktem pokojového termostatu a v potřebném časovém cyklu znemožní uvedení hořáku kotle do provozu. ( Osobně bych se snažil zjistit, zda četnost cyklování v čase, které popisujete, je ještě " v normálu" , nebo se už jedná o chybový stav / viz manuál ke kotli, dokumentace výrobce na webu, dotaz v servisu apod. Teprv pak bych hledal potřebné řešení ).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.