Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Nopová folie - ano, či ne?

Od: davidm* odpovědí: 12 změna:

Dobrý den,

právě jsme skončili se stavbou RD. Jedná se o dřevostavbu, dům je momentálně obkopaný a řešíme, zda je potřeba tam dávat nopovou folii s kačírkem, nebo zda je to zbytečné? Každý říká něco jiného. Někde se uvádí, že když je sokl chráněný XPS polystyrenem, nopovka není potřeba. Jsem v tomto absolutní laik, nerad bych něco podcenil, abych pak řešil nějaký průšvih s vlhkostí atd. :)

Předem děkuji za odpověďi.

12 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

2x

Dostanete protichůdné odpovědi, Vy si musíte vybrat tu správnou. Já jsem zastáncem toho, že nopovka je jen ochrana hydroizolace, či XPS, před možným mechanickým poškozením. Jelikož ale XPS vydrží velký tlak, dokonce i vlhkost je použití nopovky zbytečné a nic nepřinese.

Obavy z vlhkosti jsou zbytečné, když máte řádně udělanou vodorovnou hydroizolaci.

doplněno 12.04.17 11:43:

Po doplnění, kačírek bez nopovky je taky OK.

Milan to řekl naprosto přesně.

davidm*
hodnocení

Ještě přidávám foto, jak to momentálně vypadá.

Nopová folie - ano, či ne?
Nopová folie - ano, či ne? #2

jabraka*
hodnocení

0x

Nopovka je v podstatě drenáž.Má smysl tam,kde je relativně vysoké množství spodní vody.U novostavby máte jistě v projektu ošetřenu vodorovnou hydroizolaci.Vniknutí vlhkosti není aktuální.Jen přebytečná se kolem nopovky lépe separuje.a odvětrává.Její použití pod podlahami je také hlavně v odvedení vlhkého vzduchu do venkovního ovzduší.

JABRAKA

davidm*
hodnocení