Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Kde všude nahlásit změnu trvalého bydliště?

Od: topta® odpovědí: 5 změna:

Dobrý den,

bydlíme zatím u rodičů. Náš byt je v rekonstrukci, předpokládáme stěhování na konci tohoto roku. Byt je ve stejném městě jako nynější bydlení u rodičů.

V našem městě to funguje tak, že když máme trvalé bydliště u rodičů a máme byt v osobním vlastnictví, tak bychom museli platit odvoz popelnic, jak za byt, ve kterém ještě nebydlíme, tak i na baráku. U nás se platí odvoz odpadu ročně 500Kč na osobu.

Na městském úřadě nám paní řekla, abychom si aspoň jeden z nás přehlásili trvalé bydliště právě na ten byt.

Samozřejmě jsme se tam přehlásili zrovna oba dva, abychom to zbytečně nekomplikovali.

Takže budeme mít trvalé bydliště na bytě, ve kterém ale ještě minimálně 8 měsíců bydlet nebudeme.

Nové občanky budeme mít cca za 3 týdny.

Moje otázka zní:

Co všechno, jak a kde musíme přehlásit v našem, výše popsaném případě? Něco možná můžeme udělat hned, něco až budeme bydlet na bytě. Něco ani nemusíme, protože se jim to v centrálním systému samo zobrazí.

Na netu jsem hledal různé informace, ale hromada článků je už starých a kdoví, jak je to teď. Ptal jsem se i známých, ale nikdo se v blízké minulosti nestěhoval, tak nikdo přesně neví.

Děkuji vám mockrát za informace..

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

hodnocení

0x
avatar h0nz490
Na centralni system vam firmy kaslou.
Je to potreba od ridicaku , technicak auto , banky , mobilni operator , zdravotni pojistovna , ruzne pojistky , zamestnavatel atd atd atd atd... Proste vse co vyuzivate , je to celkem pakarna a musite platit poplatky TV a radio.
hodnocení

Na úřadě mi řekli, že třeba VZP si to stáhne sama, takže u něčeho asi centrální systém fungovat bude. Zápis do katastru funguje taky centrálně.

Mě by ale zajímalo, jestli je to vše nutné udělat hned nebo až budeme mít nové občanky nebo až budeme bydlem na tom bytě.

Když jsem se stěhoval před pár lety, moc jsem to nehrotil. Pokud se nepletu, katastr i finanční úřad (i když u něj platila oznamovací povinnost) zareagovaly samy. Zdravotní pojišťovnu vyřešil zaměstnavatel. V podstatě jsem se papírově přestěhoval, dostal novou občanku a moc to nehrotil. Co mě napadlo, to jsem vyřešil, bylo toho asi 30 institucí typu pojištovny nebo mobilního operátora. I po letech jsem ale zjišťoval, že na mnohé jsem zapomněl.

Kéž by tu pitomost zvanou trvalý pobyt někdy zrušili. V civilizovaných zemích fungují i bez něj. Nejhorší na tom je, že mnohde nestačí změnu nahlásit, ale chtějí vidět osobně občanku s novou adresou.

 

repkin*
hodnocení

0x
Poplatek za svoz TKO platíte logicky jen tam, kde máte trvalý pobyt, žádné v bytě i na baráku neexistuje. Poplatky za svoz TKO si město najde automaticky samo dle změny z trvalého pobytu. Změnu budete hlásit zaměstnavateli/škole, zdravotní pojišťovně (případně dalším pojišťovnám, např. povinné ručení spod.), doklady, telefonni operátoři,bance (případně pokud máte úvěr či hypotéku, tak i té dané firmě), a pak už jen příbuzným a přátelům.
hodnocení

Je to tak, jak jsem napsal. I na prázdný byt se musí platit za svoz odpadů.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]