Nejste přihlášen/a.
Zdravím.!
Jednoho krásného dne, jsem svému kamarádovi slíbíl, že mu opravím zásuvky
v panelákovém bytě 3+1 včetně "papindeklového" bytového jádra, na Ostravské Dubině...
To jsem neměl dělat.!
Ačkoli jsem vyučený elektrikář, tak jsem na tom málem nechal ruce.!
Rozvody v panelácích sedmdesátých - osmdesátých let, snad popírají veškerou logiku.!
Zásuvky napojené na světelný rozvod a naopak. Bylo to strašné.! Neuvěřitelné.
Je s podivem, že půlka těch baráků ještě nevyhořela. V některých zásuvkách byla fáze vpravo.
Sjednejte si na to elektrikáře, mám tím na mysli opravdu poctivého člověka.
Chyba Vás může stát život. Pamatujte na to. R
V případě, že testujete obyč. doutnavkou, tak asi je problém, jestli máte možnost testovat vadaskou (obvod) fázi proti nulákutak problém najdete, tuším špatný kontakt, nic nezvyklého, stává se, tzn. dobře a poctivě doutáhnout v krabicích veškeré spoje, včetně zásuvek.
Porucha se hledá od konce. Nejdříve se zkontroluje zásuvka. Šrouby, kontakty nebo konce drátů můžou být zanesené nebo zarezlé nebo ulomené. Chce to zásuvku rozebrat a vyčistit nebo rovnou jít a koupit novou.
Až potud je to snadné a problém vyřeší každý trochu šikovnější kutil, který má šroubovák s doutnavkovým svítítkem. Ale pokračování už není pro amatéry, protože teď už budete potřebovat zkoušečku. Když se zásuvka zdá být v pořádku a přesto je bez proudu, otevře se a zkontroluje poslední krabice před zásuvkou, pak další krabice atd, až se závada najde.
No ale z vlastní zkušenosti vám můžu říct, že závada bude pravděpodobně právě v zásuvkách. Měli jsme pronajatý byt a první věc kterou jsme museli udělat byla oprava zásuvek, protože taky jich pár nefungovalo.