Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Volba řemenice ke kompresoru

Od: chrtasek* odpovědí: 8 změna:

Dobrý večer, potřeboval bych poradit jaké řemenice bych měl zvolit ke kompresoru vůči motoru. Motor má 3 kW a 1420 ot/min kompresory mám dva dvouválce z autobusu Ikarus. Momentálně mám na motoru řemenici o průměru 220mm a na kompresorech 170mm. Od 6 baru se motor začíná dusit. Tlakový spínač je nastaven na 8 bar samozřejmně motor raději vypínam momentálně ručne ještě před vypnutím tlakového spinače z důvodu abych nezničil motor. Děkuji

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

vanad1*
hodnocení

0x

Převod musí být takový, aby kompresor dodal požadované množství vzduchu za minutu. 400 L / min je slušný výkon. Při 3kW na motoru by bylo vhodnější spojení přímo přes pružný spojovací prvek.

chrtasek*
hodnocení

Spojení přes spojku asi není reálné nebo nevím jak bych to provedl kompresory jsou dva a motor jeden tzn. nevím jak přenos rozdělit z jednoho motoru na dva. Mé zapojení je zasebou motor-kompresor-kompresor. A mě příjde že motor nemá dostatečný výkon. Jak jsem psal výše motor už při 6 bar začíná slábnout.

vanad1*

Vždyť jsem vám odpověděl. Výstupní výkon pro těch asi 400 l/min a kompresor na přímo. Běžné kompresory mají pro výtlačný výkon 285 L/min motor 2200 W. 3 kW je akorát. Spojení na přímo lze použít z čerpadla Sigma, Hardy spojku aj.

kompresory máte k čemu? To tryskáte kovové díly? To je naprosto zbytečné pro domácí použití. Pro fimu se používání např. dva kompresory paralelně. Tedy každý svůj motor a zapíná se pouze tehdy, když je potřeba větší množství vzduchu.

chrtasek*
hodnocení

Dobrý den.Ano používám hodně často vzduchové nářadí, leštička, rázový utahováh, lakování, občas i tryskání karoserii. Motor je zapojen seriově. Možná přeháním a požaduji zbytečně velký výkon, díly na kompresor jsem dostal a chtěl jsem toho využít.Můj orlík byl pro mě nedostačující ( orfi 240/50), spínal často. Pokud to vyřeším jen záměnou řemenice na motoru tak budu rád, pokud ne nechám zapojen jen jeden kompresor.

Volba řemenice ke kompresoru

 

prazskejpepik*
hodnocení

0x

když se ted dusí, tak bych změnil poměr. takže zmenšit na motoru, nebo zvětšit na kompresoru. kompresor by měl mít také nějaké max. otáčky.

 

hodnocení

0x
jestli jsem dobře hledal, tak jeden kompresor dává 330l/min při 8bar
a při 1500ot má příkon 4,8kW.
Takže ten vás motor je prostě slabý.
Remenice bych prohodil mezi sebou a jeden kompresor odpojit.
Sice bude dávat méně vzduchu ale zvládne těch 8bar

 

saa
hodnocení

0x

jenom nechápu,proč je na motoru tak velká řemenice.To je pěkná blbost.To je jasné,že to neutáhne.Zmenšit řemenici na motoru

chrtasek*
hodnocení

řemenice vyměněná za menší. Motor jede už tak jak má až na nastavených 10 bar. Sice kompresory tlačí déle než předtím ale raději takhle než něco zničit.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]