Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, jsem stavební laik a chci se zeptat zkušenějších na hydroizolaci a současně tepelnou izolaci terasy. Terasa je půlkruhová 20m2, vchází se na ni z pokoje v 1.patře balkonovými dveřmi a tvoří střechu jídelny ve které bývá v zimě hodně chladno, jídelna je do obývacího pokoje otevřená, větší část obvodových zdí jídelny tvoří plastová okna s dvojskly /výměna v r. 1996/, dvě okna po stranách a jedno okno v čele. V obýváku je jedno okno stejné velikosti jako okna v jídelně. Samotná jídelna, tedy onen půlkruh, má obvodové zdi 40cm z klasických cihel + zateplení polystyrenem 5cm /dělal původní majitel v roce 1996/. Dům je starý, asi z r. 1930, postavený z klasických červených cihel, zdi silné 60cm /kromě oné jídelny, kde jsou zdi jen 40cm//. Terasa má podlahu z betonu asi 5 až 7cm silného, co je pod betonem nevím, ale vzhledem ke stáří domu předpokládám, že tepelná izolace žádná, beton je na mnoha místech popraskaný a za horkých letních dnů prasklinami vytéká na povrch asfalt, ale nezatéká, strop v jídelně i obvodové zdi u stropu jsou suché. Strop je snížený sádrokartonem. Z terasy chci odstranit původní beton i případnou původní asfaltovou hydroizolaci a udělat tepelnou izolaci a novou hydroizolaci, ale problém vidím v tom, aby nedošlo k "utopení" balkonových dveří, kterými se na terasu vchází, jelikož při rekostrukci přibude vrstva tepelné izolace - dám příklad: 5cm tepelná izolace, řekněme 3cm hydroizolace a nakonec nějaká finální pochozí vrstva, beton, dlažba apod. 2cm a už jsme na 10cm, o 5cm více než původní vrstva betonu. A to si myslím, že 5cm tepelné izolace je málo, chtělo by to alespoň 10cm polystyren, někde mi radili, že by byl vhodný extrudovaný polystyren, který je odolný v tlaku a na který by se dala položit i dlažba, ale jak to udělat, aby se strop pořádně tepelně i proti vodě odizoloval a neutopily se dveře? Práci zadám nějakému řemeslníkovi, který se zabývá stavebnictvím, případně odborné firmě, ale sháním různé rady od zkušen