Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Jak zjistit závadu na třífázovém motoru

Od: magnificent* odpovědí: 5 změna:

Dobrý den,

Jak proměřit třífázový motor MEZ Mohelnice. Mám k dispozici digitální multimetr a dutnavkovou zkoušečku. Motor při zapnutí vyhazuje pojistky a po otevření deklu svorkovnice je lehce cíti po spálenině. Děkuji za odpovědi.

 

 

5 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

doktpr365*
hodnocení

1x

Vyndej klemy ze svorkovnice,změř cívky proti kostře,změř cívky proti sobě.

Jen doplním - měří se odpor, proti kostře musí být ,,nekonečně velký´´, cívky pak musí mít všechny stejný odpor. Pakliže naměříte nějaký odpor vůči kostře, je proražené vinutí na kostru, jestliže má některá cívka nižší odpor než ostatní, jde o mezizávitový zkrat.

 

hodnocení

0x

Ak pri zapnutí asynchronný motor vyhodí správne dimenzované ističe,tak je spálené vynutie.Viac niet čo riešiť s meraním.Buď dať previnuť alebo vyhodiť.Samozrejme,že odpoveď vyššie je správna,no výsledkom aj tak ostanene previnutie alebo vyhodiť.


doplněno 21.01.17 15:03:

Ak ho pustíte a pôjde na dve fázy,tak bude hučať a potom zhorí ak ho nevypnete.A zase bude u opravára alebo v šrote.Ak vyhodí istič je skrat alebo je mechanická závada,ktorá bráni v rozbehu.Povolenie skrutiek len preruší obvod na cievky,no nebude to skrat.Skrat je možný ešte na prívodnom kabeli do svorkovnice,poruchu na vrchu svorkovnice je vidno,či tam nieje skrat.Ak by došlo ku prepáleniu vývodu cievky ku svorkovnici,tak zase len opravár alebo šrot.Toto sa týka asychronných motoroch,pri iných tých možností je viac.


doplněno 21.01.17 15:05:

A ten zápach po spalenine,len k tomu napomáha.

To Slavco:

Už jste někdy viděl třeba povolenou matičku na přívodní svorkovnici, nebo uvolněnou klemu? Co si myslíte, že pak takový motor udělá, když de facto jede jen na dvě fáze?

Ovšem jakožto servisákovi by se mi takovýto postup i docela zamlouval - jakmile motor vyhodí jistič, jde do šrotu. To by byly pak tržby od zákazníků...


doplněno 21.01.17 20:32:

Možná Vás to překvapí, ale typický projev motoru, který má uvolněnou klemu, nebo z jiných důvodů jede na dvě fáze je právě to, že shazuje motorový chránič + pravda, ten musí být správně nastavený. Prostě se Vám snažím vysvětlit, že v situaci, kdy motor shazuje chránič není nutné jej hned mrštit do šrotu.

Samozřejmě pokud už motor smrdí tak už je většinou skutečně na vyhození.

Ja to chápem,preto som napísal buď previnuť,čiže elektrikár, alebo vyhodiť.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]