Nejste přihlášen/a.
To je zoxidovaný hliník? Šroub s imbusem nejde asi povolit - polít octem nebo kofolou, dát tomu čas i několik dní, párkrát zopakovat, jemně poklepat a povolí, jen trpělivost. Jinak absolutní návod napsal nademnou.
Ano, je to zámek kapoty u Forda. Na náhradním zámku mám šroub s imbusem, bohužel tady jsou nýty.
Není to šroub s imbusem, bohužel. Čas tomu dát také nemohu, jelikož auto potřebuji a chci to vyměnit co nejrychleji. Ale děkuji Vám za Vaši radu.
V čem je problém s odvrtáním? Hlavně trefte střed. Pokud to není tvrzený materiál, půjde to snadno.Stačí jen sílu hlavy. Zbytek odstraníte ve svěráku.
Nezlobte se, ale to, co píšete, je nesmysl - sice odvrtáním hlavy sundá starý zámek, ale neodstraní zbytek nýtu v tom plastu (ten tam bude solidně zatažený, prootože je to nýtováno strojně a ne ručně) a celou masku (předpokládám, že zámek je na masce auta) do svěráku taky neupne, aby zbytek nýtu vyrazil), takže zbývá pouze celý ten nýt odvrtat z obou spojených dílů.
A jak jinak byste je chtěl odstraňovat? Nýty se dají jedině odvrtat.
No a opět se dostáváme k tomu.. PROČ ... proč by to někdo dělal, když nejsnazší je je odvrtat. Já popravdě ten dotaz moc nechápu, to skoro vypadá, jako by chtěl tazatel ty nýty znovu použít a bylo mu líto je zničit.
Když mají nýty kulovou hlavu (nebo jinou hlavu vystupující nad povrch), tak se dají i odbrousit.
I to odbroušení je destruktivní. Je to vhodné v případech, kdy nejde vyrazit do hlavy startovací díra pro vrták (nedostatečná pevnost spojovaného materiálu ("tenký plech") nebo rámu za spojem ("tenký hliníkový profil")) nebo se nesmí zvětšit díra ve spojovaném materiálu excentricky vyvrtanou díru.
Ani jedno se ale na tento konkrétní případ nevztahuje.
Zdravím,
přečetl jsem váš popis i všechny dosavadní odpovědi a mám pro vás následující radu - vy sám (podle vašich odpovědí je pro vás manuální strojařina země neznámá) to nejspíš neopravíte (nevyměníte) vůbec nebo to bude několikahodinový pokus s výsledkem neznámým. Takže doporučím zajet do nějaké vybavenější zámečnické dílny - zručný zámečník s patřičným vybavením nebude mít co dělat po 15minutách i s přípravou nářadí.
Proč moje dopručení na zámečnickou dílnu a ne třeba automechanika nebo to dělat doma "na koleně"? Protože na to, aby to bylo rychlé a přesné je potřeba určité vybavení - pokud ho nemáte, jde to sice taky, ale je to "trápení malých dětí" a výsledek vždy "možná dobrý, ale taky třeba na vyhození".
Odvrtání je jasné, ale důležité je trefit se přesně do středu toho nýtu, zvlášť když je to přinýtované k plastu (blbě vyvrtaná díra do kovu jde zavařit, v plastu je to na zahození).
Možnosti (aby to bylo přesné, což odůlčikování "od oka" nikdy nebude)
- pokud je k dispozici soustruh, tak udělat provizorní důlčík (vzít kus kulatiny a stočit ji na potřebný průměr včetně náznaku hrotu) o průměru přesně jako je to osazení, ve kterém je nýt zapuštěný - osazení povede důlčík, uděláte důlek a vyvrtáte příslušným vrtákem
- pokud není k dispozici soustruh, je potřeba umět brousit vrtáky - vezme se vrták o velikosti toho osazení, upraví se mu tzv. příčné ostří tak, aby bylo co nejmenší (malé ostří zajistí, že "na otočení" udělá vrták to, co byste jinak udělal důlčikem) a pak už se odvrtá nýt vrtákem o průměru nýtu jako v případě uvedeném výše
Pořád nechápu, kde je problém. Jak už bylo nejméně 2x napsáno.
1. Odvrtat
2. Odbrousit
3. Máte-li strach z poškození dílů, které mají zůstat zachovány, tak pilník a hezky pomalu
Nějaký další údaj, který ještě nevíme? Např. špatná přístupnost...
To, že se v -10°C dělá blbě, je jasný. Na druhou stranu máte neopakovatelně luxusní chlazení úplně zdarma
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.