Ulomený vrtak HSSCo5

Od: Datum: 05.01.14 22:48 odpovědí: 7 změna: 07.01.14 23:58
avatar
Zdravim
Mam ulomenou špičku na vrtaku a nevim jestli to zkousne bruska?
Je to vrtak 10.5 mm
Děkuji

Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 05.01.14 22:59
avatar

V tome nevidím žádný problém.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 06.01.14 07:03

Vybroušení není problém, ale nesmí se vyhřát! Brousit pomalu a hodně zamáčet. Jak chytne modrou barvu, došlo k popuštění na vyšší teplotu a ke změknutí oceli.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 06.01.14 22:06

Nie som ani nastrojar, ani brusič , viem ,že ulomená špička na tvrdokovovom vrtáku HSSC ,ktorý má samovystredovaciu špičku skrížovým výbrusom je ručne nenabrúsitelný na hobby dvojkotúčovej brúske ! Váš kotúč si ani neškrábne do vrtáku.Obávam sa ,že budete musiet kúpit nový.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 06.01.14 22:38

HSS, popř. HSSCo není tvrdokov, ale rychlořezná ocel - ta druhá legovaná cobaltem.

Broušení jako jakýkoliv jiný vrták - třeba ten "obyč." ze stavebnin

A ten křížový výbrus trochu zručný strojař dělá taky (na běžný brusce), hlavně na větších vrtácích, protože se při vrtání tak nenadřu.

Já to brousím běžně od pr. caa 3mm. (to už teda né na normální, ale na misce)

doplněno 07.01.14 11:28:

a k tomu změknutí a pouštění na vyšší teplotu - když nevím tak neradím a nepíšu bludy.

Běžná rychlořezná ocel tj. HSS je žárupevná, drží ostří min. do 600°C, tzn. zmodrání při broušení je bezpředmětné.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 07.01.14 11:53
avatar
Tak už jsem ho nabrousil podle předlohy obyčejneho vrtaku na brusce a sem tam dal do vody.
Zkoušel jsem i s nim vrtat a vrtá dobře
Datum: 07.01.14 21:56

To koptic: Samozřejmě, žekdyž budu vrtat ocel 11373, tak na tom opravdu nezáleží. Ale pokud se bude vrtat ocel, která je na hranici možností této oceli, pak bychom mohli besedovat o tom, jestli na tom záleží nebo nezáleží.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.01.14 23:58

Vzhledem k tomu, že je to 38 let od doby co jsem se vyučil v nástrojárně, kde se vyráběly formy pro tlakové lití Al, potom tam pracoval a do dnes to dělám jako OSVČ na klasice i CNC z materiálů až po 19830, myslím, že by jsme opravdu mohly pobesedovat.

doplněno 08.01.14 00:00:

Jo a vyrábět z 11373 se silně bráním

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.