Jak dopustit vodu do kotle

Od: Datum: 10.10.16 14:39 odpovědí: 5 změna: 11.10.16 12:08

Ahoj, potřebovala bych poradit od někoho, kdo rozumí kotlům. Od včera mi elektrický kotel protherm ray 9k hlásí chybu F22, což jsem zjistila, že je nízký tlak vody v systému a je třeba dopustit vodu otevřením dopouštěcího ventilu. Jenže co se týká kotlů, jsem v tomhle úplný začátečník, bydlím tu chvíli a moc se v tom nevyznám. Těch páček je tu 6 a já nevím, která je ta na to dopouštění. Kvůli této poruše nemám teplou vodu a nemůžu si ani zatopit. Nenašel by se někdo, kdo by mi, prosím, poradil? Děkuji.

Seznam odpovědí:

moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

Odpovědi na otázku:
Od: topic
Datum: 10.10.16 14:50

Na fotce není, teoreticky dole - jděte po té hadici na fotce vpravo dole (horní fotka)

Ohodnoceno: 0x

Datum: 10.10.16 14:56

zdravím,

shodou okolností jsem zrovna teď toto prováděl doma. Z obrázku se to špatně identifikuje, ale voda se dopouští do topného systému z vodovodního řádu. Tzn. pokud to dokážete, najděte přívod vody z řádu který vede do topného okruhu. Někdy bývají na cestě dva kohouty a musí se otevřít oba. Že voda proudí je slyšet. Jaké množství je třeba dopustit poznáte dle tlaku v systému - upozorňuji za studena! Kotel má manometr - budík kde na ciferníku je zelená výseč a právě v té musí být ručička ukazující tlak, která má být cca 1,3 bar resp. 1-2bar. Pokud ručička ukazuje míň než 1bar, je vody opravdu málo. Pozor je dobré skontrolovat i tlak v expanzní nádobě, ale to je už složitější - doporučuji někoho znalého požádat.

Ohodnoceno: 1x

Od: vampir
Datum: 10.10.16 21:39

Dobrý večer,

u tohoto typu kotle Protherm Ray , je nevýhoda v tom, že nemá kotel zabudovaný

manometr (tlakoměr). tzn. že když není na topné části na vstupu do kotle nebo

zpátečce zabudován manometr , tak pořádně člověk neví kolik tlaku je v systému.