Nejste přihlášen/a.
Všechny zdravím. Asi 20m od domu si stavím přístřešek na auto 5 x 3m. Uvažuji, jak vyřešit podlahu. Navíc je to ztížené tím, že asi v jedné třetině kratší strany vede pod přístřeškem v hloubce asi 0.5m odpad do septiku, pokud bych zajížděl předkem, je to asi pod předními koly. Nerad bych na podlahu lil tunu betonu. Chtěl bych podlahu vytvořit z ekostyrénu (v návodech se uvádí, že je pro vytvoření podlahy vhodný, ne však jako nosný), na něj bych dal nějakou vrstvu betonu a na beton položil do vrstvy strusky dlaždice. Je to správné? Je nutné použít kari síta? A jak zajistit pevnost nad odpadem do septiku? Položit plechové plotny a ty zalít? Má už s tím někdo zkušenost? Budu vděčný za každou radu.
Nejlepším řešením bude asi odkopat trochu zeminy, zarovnat pomocí štěrku nebo kamenné drtě do roviny, udusat a položit zámkovou dlažbu- Rychlé, levné, pěkné.
Já osobně musím říct, že jsem velmi zpokojený se zatravňovací dlažbou, mám ji položenou na příjezdu, z dálky nejde vidět, že tam něco je, ale když po tom jdete nejdete v blátě a auto to nerozjezdí.
Obecně, pro laika s miminálním vybavením je lepší než klasická dlažba právě ta zámková, ať už má onen klasický "zámkový tvar" nebo je to běžný čtverec, případně další tvary, má vždy výběžky, díky kterým je při pokládce dodržena rovinost ale hlavně diletační spáry - tedy vlastně do sebe zapadne a vy nemusíte dávat téměr na nic pozor - tedy poměrně blbůvzdorné a není zas tak moc co zkazit a pokládka je rychlá, finálně se jen zasype pískem a ten se rozmete do spár ... což se u obyčejných dlažby říct nedá.
Typ a rozměr je čistě na vašem vkusu .. dělá se spousta typů
Ještě doplním, že důležitá je v tomto případě i tlouštka dlažby, je třeba rozlišit dlažbu pojezdovou a pochozí. Ta první je určena právě pro příjezdové cesty a parkování vozidel, její tlouštka je obvykle okolo 8cm, ty pochozí okolo 6cm.
Pokládat dlažbu přímo na beton není vhodné, protože materiál neprosakuje, vyplavuje se materiál apod. v takovém případě se dlažba pokládá na takové plastové terčíky na kterých "pluje" ve vzduchu.
Odkopat plochu na přístřešek do hloubky cca 25cm..vysypat do 0-32 kamenivem do tl.20cm..srovnat, zhutnit...pak jen 4-8 srovnat...a naklepat dlažbu...pokud chcete olemovat obrubníkem..také lze..
Přesně takto to udělám. Přes místo, kde vede odpad do septiku položím tabuli perforovaného plechu, který natřu gumoasfaltem aby tolik nekorodoval. Děkuji za rady, zítra se jdu ptát na suroviny.
Přístřešek dělám na zahradě, hlína je dost měkká. Aspoň podle toho, jak jsem to ryl. Držela by zámková dlažba v rovině? Nezaboří se to do hlíny? Možná se blbě ptám, ale nemám s tím zkušenosti.
Právě nad nějakým překladem jsem uvažoval. Ale nechci to kopat. Jak tedy ten překlad mám udělat? Měl by to být pás v šířce asi 80 cm v jedné třetině zadního konce přístřešku. Jak mám ten překlad udělat? Položit na to místo přímo na hlínu jen tabuli např. 5 mm plechu a celé to zalít a nebo položit napříč odpadu pažnice? Auto má např. 1200kg, takže přední kola by na podlahu tlačila váhou 600 kg. Nevím, jestli je to moc a nebo málo, ale nerad bych odpad porušil. Navíc je ve výkopu vedle odpadu vedena i elektřina od hodin na kraji pozemku k baráku. Takže to za každou cenu zajistit musím. Pro jistotu, ať je to i předimenzované...
Toto je asi pro mne postup který použiju. Někde jsem viděl, že se dává na vrstvu upěchované drťě ještě vrstva strusky. Na ni pak dlažba. Je lepší dlažba zámková nebo mám použít dlažbu např. 40x40 cm? A jak tlusté vrstvy té trtě a strusky musí být? Ale pracovní postup bych už bych měl zjistit na Youtube. Jednalo se mi spíše z čeho to udělat. Dík za odpovědi.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.