Křovinořez Güde nestartuje

Od: Datum: 23.07.16 11:26 odpovědí: 9 změna: 07.08.16 20:01

Zdravím!

Před nedávnem se mi u křovinořezu Güde 1501 B (2 roky starý) rozbila odstředivá spojka. Tu jsem před pár dny vyměnil za novou. Motor byl odstavený asi 1,5 měsíce. Po složení kř. naskočil, ale měl na volnoběh vyšší otáčky než před tím - občas se vrátily do normálu, ale pak zase trochu zvýšily. Běžel asi 5 minut a pak zhasl a od té doby nejde nastartovat. Zvýšení otáček přisuzuji chudé směsi, tudíž to vidím na problém:

1) Přísunu paliva do válce.

2 Svíčka jiskru hází. Je tam ale stále původní, 2 roky stará.

3) Po dlouhém pokusu o nastartování jsem vyšrouboval svíčku, ale ta je suchá! Palivo tudíž nejde do válce.

4) Po mačkání kloboučku primeru se vrací do nádrže přebytečné palivo s bublinkami vzduchu, nasáváno je bez vzduchu. Může být zde problém? Karburátor jsem měl rozdělaný a je vyčištěný.

Karburátor je tento: HUAYI

Nemáte s tím někdo, prosím Vás, zkušenosti? Myslím, že problém bude v karburátoru, ale jistota chybí.

Děkuji za každou radu, rád bych už konečně posekal.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 23.07.16 11:47
avatar
Může být netěsnost mezi karburátorem a válcem ,čili dotáhnout šrouby, v horším případě to může být membrána. Zkus pro začátek střiknout trochu benzínu přímo do válce a nastartovat. Stává se že je membrána jen přischlá a když motor párkrát nasaje, tak se zas rozhýbe a vše se samo opraví
doplněno 23.07.16 11:53: Samozřejmě může být i malá dírka v kloboučku takže motor místo benzínu nasává vzduch, ale to by v přepadové trubičce zpátky do nádrže nejspíš benzín nebyl vůbec.To že v přepadu jsou bublinky se stává i na zdravém karburátoru ale jestli jich je moc, ukazuje to zase na netěsnost. A to opět na těsnění nebo v membráně.
Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 23.07.16 17:22
avatar

Problém je v nasávání paliva z nádržky do karburátoru. V gumovém těsnění jsou dva "jazýčky" které fungují jako ventily. Ta guma degeneruje a přestane držet sloupec paliva. Na motor Briggs&Stratton stojí kolem 50.-Kč na Gude nevím, neznám. Je to ale celkem běžná závada dvoutaktů (benzín+olej) po delší odstávce.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 23.07.16 22:41

Díky pánové za odpovědi!

Dnes jsem stříkl trochu paliva pod svíčku a motor se rozběhl skoro na drc! Běžel ale jen tak sekundu. Takže příčiny tu podle mě máme asi tři:

1) Chyba někde v karbu. (čepička, guma jak píše wlezley nebo membrána). Těsnění mezi karbem a válcem je v pohodě, dělal jsem si nové z papíru od pivního tácku a před montáží napustil olejem.

2) Nízká komprese, píst nemá sílu k nasátí paliva. (Od výfuku není vidět žádné poškození válce. Píst má jen jednu menší rýhu)

3) Profukují gufera a směs je ochuzena natolik, že se nezažehne.

No zapomněl jsem uvést jednu věc, možná důležitou. Žena zrovna sekala, když za mnou přišla, že nejde kř. nastartovat. Kus z poškozené odstředivé spojky se totiž dostal mezi ventilátor s magnetem a tělo křoviňáku. Bohužel nevím, jestli ten kus spojky nezpůsobil i zastavení motoru, což by mohlo teoreticky mít za následek poškození kliky nebo uložení. Kompresi ale motor má a po složení běžel jak jsem psal asi 5 minut - no reálně spíš tak 2-3 minuty, pak zhasl. Kdyby byla poškozená klika, tak by nešel vůbec.

Teď babo raď. Asi začnu novým karbem. U Číňana nestojí tolik.

Wlezley: Máte na mysli tento bazmek? Nikde ho nemůžu sehnat nebo zadávám blbě název. Mají ho jako součást opravné sady na ebay, ale cena sady je o necelou stovku levnější než celý nový karburátor za cca 240Kč, takže bych vzal raději ten.


doplněno 24.07.16 20:49:

Tak jsem dnes objednal karb z Číny. Teď už jen doufat, že dorazí. Pak dám vědět jestli výměna pomohla! Díky pánové a ať se Vám daří! Máte ode mne každý dva bludišťáky...

Datum: 24.07.16 00:08
avatar

Ne, ta membrána vypadá nějak takto: http://kasumex.cz/katalog/kar…ky-pro-seriz/membrany-walbro/

Ale třeba Berlan má jako díl pouze celý karbec za cca 500 Kč, jednotlivé díly taky nedodávají. Takže pokud ten váš vypadá podobně jako foto, kupte ho. Na 99% je problém tam. Někdy ta membrána odejde při prudkém zastavení stroje (pařez, volně pohozená trubka atd. ) Pokud by byla ohlá klika nebo něco ve válci, ani podlití svíčky by nefungovalo.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.08.16 09:56

Tak nový karburátor z Číny přišel za rekordních 7 dnů! Jenže bohužel ani s ním to nefunguje! :( Dnes ještě koupím svíčku a pokud to tou nebude, odmontuji válec a podívám se na povrch a píst. Pak už snad jedině gufera.

Od: asd1
Datum: 03.08.16 10:07

Nejde benzín do válce = filtr paliva (nový karburátor ostatní možnosti vyřadil)

Pokud jel na benzín stříknutý do válce, tak to svíčka ani komprese nebude... Dodávka paliva = filtr, sítko v karburátor, trysky v karburátoru, membrány...

Nebo to souvisí s ulomenou spojkou - nečistotyy v motoru - zadření, posunutí zapalování - časování atd. a stříknutím benzínu se krátkocobě zvýšila komprese...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.08.16 15:07
avatar

Když je to složený, vyšroubuj svíčku, ucpi díru prstem a párkrát zatáhni za startování. Máš ten prst mokrý? Kdyby nejelo zapalování, podlití svíčky nepomůže. Pokud tam není komprese, aspoň by to mělo snahu chytit. Pořád si myslím, že tam nejde palivo. Jak nasávání z nádržky, je v cajku hadička a sítko?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.08.16 01:18
S tím prstem to zkusím, ale co si pamatuji, tak po vyšroubování svíčky se zdálo jako by tam nešlo palivo - svíčka byla relativně suchá, což by nemělo být. Přísun paliva z nádrže se mi zdá být v pořádku - hadička je nová, ale tužší - nezdá se, že by někde sála falešný vzduch. Ještě raději zkontroluji sítko na konci hadičky v nádrži, ale primer bez problémů čerpá palivo k membráně, takže tam, si myslím, nemůže být problém. Ještě raději zkontroluji, zda někde v sání není prasklina v karteru, kudy by se nasával falešný vzduch. Pak už fakt jedině vadný píst, válec nebo gufera.
@asd1: Jak by se ale nečistoty ze spojky dostaly do motoru? Leda by prach ze staré spojky poškodil gufero a přes něj je pak nasáván falešný vzduch. Možná by to i odpovídalo tomu, že po nastartování běžel motor na volnoběh ve vyšších otáčkách (chudá směs) a jen tři minuty - gufero se tak sedřelo, že tudy víc a víc proudil vzduch, až byla směs tak chudá, že nedošlo k zápalu. Jen spekuluju. Pak taky jestli nasávaný vzduch přes gufero s sebou nevzal i prach do motoru, který poté poškodí válec -> další snížení komprese a schopnosti nasát palivo.
Každopádně vám všem moc děkuji za vaše postřehy a rady.

doplněno 07.08.16 16:38:

Tak záhada vyřešena! Na vině bylo defektní gufero na straně startovací šňůry!

Sundal jsem startovací segment a při protáčení jsem slyšel, jak se přes gufero nasává vzduch.

Možná raději vyměním i to druhé.

Pak ještě při viklání s výstupní hřídelí je cítit menší vůle v ložiscích, takže mě možná za chvíli budou čekat i ta. Zatím ale půlit motor nechci.

Datum: 07.08.16 20:01
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.