Jak se konečně vyspat?

Od: Datum: 03.07.16 20:52 odpovědí: 32 změna: 01.08.16 04:16

Dobrý večer,

už asi rok mám velké problémy s tím vůbec spát. Ještě před tím rokem to bylo pouze občas, ale asi od března letošního roku se to stává téměř každý den a já nechápu proč. Hodinu před spánkem větrám, přes celý den nepiji žádné energetické nápoje, kávu, kolu ani čaje, hluk v pokoji většinou nemám (občas štěkají psi), před spaním nesportuji, ale asi dvě hodiny před spaním chodívám na asi půlhodinovou procházku, nejím ani těžká jídla než jdu spát, dvě hodiny před spaním nejím vůbec, přes den si vyřizuji všechny starosti, nenechávám to na poslední chvíli, ani před spánkem nekoukám do počítače a na televizi, spím v naprosté tmě a chodím spát unavená, ale jakmile lehnu, jako by se chtít spát přestalo. Já nechápu, co dělám špatně. Začne se mi honit hlavou hromada myšlenek na různé blbosti, já se snažím prostě spát a nemyslet na nic, ale občas to nejde. Moje nespavost má takové tři stavy, každou noc se stává jedna z nich:

1. Lehnu a nejde mi usnout. Jdu spát okolo desáté, do jedenácti (nebo i déle, nejdéle většinou do dvou), jen ležím a převaluji se. Poté už většinou spím do rána.

2. Lehnu, relativně rychle usnu, ale vzbudím se uprostřed noci (asi v jednu) a poté se asi hodinu jen převaluji a snažím se usnout.

3. Lehnu, usnu, spím, ale vzbudím se třeba ve čtyři a už neusnu.

Zkoušela jsem brát prášky na spaní, ale bylo to k ničemu. Sice mi to pomohlo usnout, ale probudila jsem se ve čtyři a neusnula. Nejvíce mě na tom vadí, že jsem druhý den úplně k ničemu. Unavená, je mi většinou špatně, mám namožený krk z věčného převalování a trochu hůř se mi vidí. Nevíte, prosím, k jakému doktorovi bych se měla objednat? S tím si totiž hlavně nevím rady, žádný doktor ohledně spánku snad není.

Hezký večer!


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: mcfight
Datum: 03.07.16 21:02

Nechoďte spát na určitou hodinu, třeba na desátou nebo jedenáctou. Tím se stáváte otrokem spánku/času. Spánek je váš sluha, sloužící k odpočetí, není vášim pánem. Tím chci říct., jděte spát až v okamžiku, kdy sotva za sebou taháte nohy a do té doby dělejte vše co je potřeba..., koníčky, tv, procházky... Pokud to tak uděláte, spíte do pěti minut.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 03.07.16 21:18
avatar

mcfight - Pokud nemáte poruchu spánku...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: mcfight
Datum: 03.07.16 21:25

Pokud se jedná o "nepřekonatelnou" poruchu spánku, "kozlík l." nezabere :D., potom klasika. obvoďák, "káčko" = specialista v okolí místa bydliště, šup šup.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.07.16 21:33

Myslíte psychiatra? :)

Datum: 04.07.16 00:21

Chtěl jsem navrhnout šéfovi, že budu spát, až se mi bude chtít, a do práce budu chodit, když zrovna nebudu spát, ale nějak se mu to nelíbílo.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.07.16 21:27
avatar

Vanilo, první 3 měsíce jsem letos promarodila, vnoučata tahala neustále nějaké bacily. Od té doby mám to samé. Jsem unavená, spát se mi chce v podvečer, to rozchodím, abych spala v noci, pak ale nemůžu usnout a když usnu, tak jsem jedním okem vzhůru a po 2 hod. se vzbudím a nemůžu zase třeba 2 hod. znova usnout. Mám výhodu, že nemusímk vstávat do práce, tak si něco pořispím, ale spánek mi dá dohromady denně tak 5 - 6 hod a pak přijde noc, kdy se konečně vyspím, a tak stále dokola. Přitom jsem byla docela velký spáč, i když nikdy ve dne. Prvně v životě jsem už udělala i ústupek svému přesvědčení a vzala si půl prášku. Taky mi vrtá hlavou, co to se mnou je. Včera jsem šla spát ve tři ráno, nemá smysl koukat v posteli do tmy.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.07.16 21:35

Já si vzpomínám na jednu noc, kdy jsem spala s kamarády ve městě. Neusnula jsem vůbec. To byla první noc, kdy jsem nespala ani minutu. Druhý den jsem byla nepoužitelná. *ee*

Datum: 03.07.16 21:29
avatar

Nepíšete, kolik je vám let. Jestli jste mladá, nebo už spíše starší... Máte starosti? Stres? Když se v noci probudíte a nemůžete usnout, vezměte knížku a čtěte. Na mě to zabírá..., po chvilce čtení jde na mě spaní.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 03.07.16 21:37

Je mi patnáct. O starostech nevím, leda škola, ale ta už teď skončila :) ve stresu nejsem. Nebo takhle, jsem, právě když nemůžu usnout, takže to asi je takový začarovaný kruh *zed*

Datum: 03.07.16 21:35
avatar
Podobné problémy řešila moje manželka. Podobným konáním jako Vy.
Dlouho. Bezúspěšně.
.
Spánek se jí zlepšil, když začala přijímat více vitamínu B. Třeba z lékárny pivovarské kvasnice, Pangamin, Pargavit,nebo také pivo. To zatím v lékárně nemají, ale je běžně dostupné jinde. Případně hroznové víno, grepy, broskve, jahody, mrkev, květák, petrželová nať, červená paprika či brambory. Nebo také B komplex, je prospěšný celému organizmu.
Nedostatek vitamínu B3 se projevuje poruchami spánku, sníženou koncentrací spánku, pocity strachu, nervozitou až depresí.
Někdy je ho ve stravě málo. Zkuste přidat.
.
A dejte vědět, jak to dopadlo.Mohlo by to pomoci i dalším špatným spáčům.
Ohodnoceno: 4x
 
Datum: 03.07.16 21:38

Tohle mě vůbec nenapadlo! :) Děkuji :)

Datum: 03.07.16 22:33

Ještě jedna rada. Mám to podobně, ale už mám vyzkoušeno, že mě jednoznačně spaní zlepší a prodlouží silný meduňkový čaj. Piju ho tak půl hodiny před spaním a opravdu se po něm vyspím. Tak zkuste i toto, meduňka je teď krásně vyrostená.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: somi®
Datum: 03.07.16 23:04

Máte pravdu. Meduňka zabírá. Taky zabírá před spaním např. jedno pivo a je útlum. Ale vzhledem k věku nedoporučuji.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: balzerka
Datum: 03.07.16 23:15

Nezměnila jste lůžko? Máte dostatek hořčíku? Je v ořechách, banánech, čokoládě, celozrnném pečivu, avokádu.Ve Vašem věku je to divné a šla bych obvoďákovi. Případně se zkuste se zeptat i v lékárně. Někdo si chválí šišák bajkalský, někdo kozlíkové kapky, jiný čaj s chmelovými šišticemi, já třeba meduňku. Dneska se dá sehnat i Melatonin. Ale to nemusí být zrovna to, co Vám chybí. A jestli Vám je 15, tak hormonální hladiny taky mohou hrát roli. Může být lehce zvýšená činnost štítné žlázy. Jsou lidé, kterým k rozhození stačí změna času.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.07.16 20:56

Omlouvám se za dlouhé neodepisování, ale po prvním týdnu prázdnin spím jako poleno :) Asi jsem byla nervózní ze školy :) :) Ale moc děkuju :) Do školy se vrátím v září, takže to pak asi zase využiju :D :) Hezký večer! :)

Datum: 03.07.16 23:17

Dost záleží také na tom, kolik vám je let, a jaké máte aktivity, já jako mladý, jsem měl dost problém se spaním (spíše usínáním) , a nešlo to stále vyřešit, nakonec pomohl sport a především spánek na jiném místě, resp, měl jsem hlavu přímo u el. zásuvky a navíc nonstop zapnutá Wifi a dva telefony ani né půl metru od hlavy, navíc jsem často měl spánkovou paralýzu, kdy jsem měl i celkem živé halucinace, kdy jsem vídal opravdu zajímavé věci, etc... Již celkem dávno bylo prokázáno, že určité procento lidí může být citvlivější na elektromagnetické vlny, které se šíří jak od el. vedení, tak právě třeba i od Wifi, a může to způsobovat problémy ze spaním i různé halucinace. Né nadarmo v USA unesou UFOni většinou lidi, kteří bydlí nedaleko trafostanice nebo přenosové soustavy vysokého napětí, či mají na střeše btsku místního operátora. A také jedna z kvalitních metod, je ledová sprcha před spaním a i po ránu, stačí 2 minuty (ze začátku cca 30-45 vteřin) pod tekoucí vodou.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.07.16 00:25

Ještě další možnost - světlo. Zrušte z domácnosti všechny bílé a modré LEDky, nechte pouze žárovky a světla s nízkou teplotou barev, a dvě hodiny před spaním se nedívejte nikam, kde je modré světlo - včetně mobilu, počítače, televize. Rozvzpomeňte si, jestli náhodou rodiče někam bíle LEDky nedávali.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: maky®
Datum: 04.07.16 08:55
avatar

Vanilo, přípravek z bylinek /kozlík + další/ volně koupíte, jmenuje se persen a pěkně se po něm spí,

Pak můžete též použít metodu 4,7,8, to je na čtyři doby nádech, na sedm zadržíte dech a na osm dob výdech - a hned už člověk zívá, pak brzo usnete a spíte jako nemluvně,

Další radu bych měla tuto, Dostala jsem knížku Jóga prstů a tam jsem si vynašla cvik pro spánek,,,,,zabere to pár minut denně a též to pomáhá,

Ještě znám jednu zajímavou metodu pro spánek i jiné neduhy zároveň a to jmenuje "Terapie nakloněné postele"- je to podrobně popsáno na netu...

Přeji vám, at některá z rad mých nebo nekoho jiného vám pomůže a konečně budete pekne spát,

Lékaří vám pravdqěpodobně nasadí léky na spánek, na které vzniká návyk.

Jeste jsem si vzpomnela na čajovou smes Spánek -čajové směsi Zdislava, nebo čaj Stres-též sse herzkyx spí,

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.07.16 10:21
avatar

Já na spaní používám Uklidńující čaj Váni, ale ne pozdě v noci, když zjistím, ža spát nejde, protože to je dlouhá procedúra a ž do vychladnutí. Ale je pravda, že růz. uklid. čaje pomáhají. Spíš jde ale o to, objevit příčinu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.07.16 10:57

Zdá se mi, že to moc řešíš..na to jak jsi mladá. Vykašly se na nějaké přesné "schémata" co kdy a jak musíš, abys to či ono..to si nech až budeš stará babka a ty rady tady, jsou taky spíš pro babky Ty máš mít uplně jiné starosti, nebo spíš radosti. Užívej života, spi nepravidelně, ponocuj apod..a ne v 15cti řešit kdy přesně skončit sportování apod abych večer usnula v tolik a v tolik hodin *zed* na to máš ještě opravdu času dost.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 31.07.16 20:59

Já vím, ale mě to vždycky nervově ničilo :D Teď o prázdninách s tím problémy už nemám. Asi to byly nervy ze školy :)

Datum: 04.07.16 21:12
avatar
Chodte spat , az budete unaveny a zadny problem nebude.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.07.16 20:57

Bohužel, takhle to nikdy nefungovalo. Já byla ospalá vždycky, po ulehnutí ospalost zmizela. Teď už s tím problémy nemám. Zřejmě to bylo z psychického soudku :)

Od: uska®
Datum: 04.07.16 22:00

Je to dávno, co mi bylo 15 a mám to celý život jako ty. Propánajána - neřeš to. Denně spíš minimálně 6 -8 hod? a to ti stačí. Kromě půlhodinové procházky nepíšeš nic o sportu, námaze. Chybí ti pohyb a manuální práce. Unav se přes den a hned se ti bude lépe spát. Běž si zatancovat, na koncert, zaběhat, umyj okna atd. Dělej cokoliv a neřeš prkotiny. To si nech do důchodu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.07.16 21:00

Já dělám více aktivit. Běhám, plavám, dělám pilates :) procházka není to jediné, jak se přes den pohybuju :) :) btw. chodím rychlostí asi 8 km za hodinu, takže to jen tak chůze není :D :D

Od: vlcice
Datum: 08.07.16 09:09

Pusťte si nějakou pěknou muziku, u které si odpočinete, já si třeba půl hodiny pouštím ABBU z youtubka, sleduju, co mají holky na sobě, pobavím se u toho, zabroukám a pak spím jako špalík *frajer* Případně si u toho dám decinku bílého. Nechce to žádný film, nad tím člověk moc přemýšlí, i když je to komedie. Pěkná nostalgie funguje ;)

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 31.07.16 21:03

Víno já ráda :) :D

Teď už to je v pohodě :) Asi stres ze školy :D :) Snad se v září nevrátí :/ I když to půjdu na jinou školu... Uvidíme :D :)

Od: pavel1980
Datum: 13.07.16 22:33

Lékaři přes spánek existují, pacient zpravidla stráví několik nocí v tzv. spánkové laboratoři, napojen na různá čidla a sledován speciální kamerou. Začal bych tím, že bych navštívil praktického lékaře. Ten vám napíše doporučení ke specialistovi, pokud by nebyl schopen problém vyřešit sám.

Další rady:

Sport - je možné, že vám procházky nestačí a potřebujete větší zátěž, např. posilovnu, běh nebo aerobic. Nejdříve bych ale navštívil lékaře, aby zjistil, zda máte v pořádku tlak atd. Vhodný sport bych s ním konzultoval. Mě osobně posilovna jednoznačně pomohla, procházky nestačily.

Pravidelný režim - naučte se chodit spát v určitou hodinu a tu striktně dodržujte.

Jídlo - píšete, že nejíte těžká jídla. Já osobně pokud se dobře nenajím, tak spím o dost hůř.

Matrace - i zde by mohl být problém. Osobně neusnu na tvrdé matraci, někdo ji naopak potřebuje. Vyzkoušejte si ve specializovaném obchodě co by vám vyhovovalo. Zmiňujete se o namoženém krku - existují speciální polšťáře z paměťové pěny, které pomáhají předcházet problémům s krční páteří.

Prášky na spaní neužívejte - pomohou vám sice usnout, ale druhý den budete unavená a otupělá. Navíc poté co si na nich uživatel vypěstuje návyk, tak bez nich už neusne.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 31.07.16 21:02

Nedělám pouze tu procházku :) Běhám a dělám pilates :)

A problémy se vyřešily s příchodem prázdnin. Asi psychické problémy. Pokud se bude opakovat, určitě využiju vašich rad. Děkuju! :)

Od: misoskamisoska
Datum: 14.07.16 07:29

Ahoj vanillo,

nevím, jestli Ti moje rada k něčemu bude. Měla jsem podobný problém s nespavostí, i když z konkrétního důvodu. Ale na radu mé známé jsem použila dobromyslové kapky Dědka kořenáře /www.dedekkorenar.cz/ - NK Dobromysl. Po těch kapkách se dobře spí a ráno nevstaneš unavená, nejsi přes den ospalá. Není to reklama na firmu nebo na výrobek, jen moje zkušenost. Moje mamka pila večer čaj z petrklíče, který jí pomáhal právě proti tomu probuzení v noci ve dvě hodiny. Záleží na Tobě, jestli vyzkoušíš nebo ne. Já si chválím ty kapičky:).Několik lidí v okolí už je taky vyzkoušelo. Nejsou úplně levné, ale fungují!

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 31.07.16 21:04

Teď už se mi spí krásně :) Asi psychické problémy :) Jsou fuč. Snad se v září se školou nevrátí :/ Pokud ano, určitě využiju Vašich rad ;) :)

Datum: 01.08.16 04:16
avatar

Přidám novou zkušenost, možná to u mně dělaly průdušky, že jsem nespala. Kašel nebyl, naopak, sedělo mi to na průduškách, jen se mi trochu hůř dýchalo. Když jsem si jitrocelovým čajem vyčistila průdušky, začala jsem spát normálně. Tak to asi u mně bylo tím. Nemáte podobný problém?

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.