Štukový fabion nad obkladem

Od: Datum: 19.06.16 09:22 odpovědí: 12 změna: 19.06.16 20:58

Zdravím, nějaké zkušenosti se štukování mám. Teď bych ale potřeboval s ukončení štuku nad obkladem. Pod jakým úhlem má být zkosení? Má štuk končit až u okraje obkladu (cca 1cm od zdi)? Případně na co si dát pozor? Díky za rady.


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 19.06.16 11:39
avatar

Vymázneš prstem.Víc řešit nemusíš.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tomasr
Datum: 19.06.16 11:50

To myslis ale akrylem ne? To nechci, rad bych udelal fabion ze stuku.

Datum: 19.06.16 11:54
avatar

Tak si představ že děláš akrylem a udělej to štukem...A nebo si počkej na jinou radu;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 19.06.16 11:58
avatar

Nevím,proč si komplikovat život.Ke koupi jsou lišty s fabionem ,ty se zasunou za obklad do akrylu.Akryl sám se dá také použít líp jako štuk,je odolnější proti navlhnutí a rozhodně za rok neodpadne,jako namočený štuk.

JABRAKA


doplněno 19.06.16 13:43:

Nalepil jsem spoustu obkladů,nestalo se mi,že by akrylový tmel praskal.Je pružný a vydrží tak mnoho let.kromě toho,objeví li se prasklina,lze ji lehce opravit.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tomasr
Datum: 19.06.16 12:10

Lišty bych dal jedine nerez, ostatni jsou nevzhledný. Ty o kterých mluvím se musejí dát do lepidla pod obklad, na což už je pozdě. Když nebyl ještě akryl, tak se taky dělali štukový fabionky a nevšim jsem si, že by opadávaly, navíc akryl popraská.

Datum: 19.06.16 12:12
avatar

Akryl má jednu nevíhodu a to že na něm praská barva a to moc pěkně nevipadá.A ty plastové lišty jsou pro většinu lidí otřesně nevzhledné.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tomasr
Datum: 19.06.16 13:32

Asi tam zkusim dat jeste dodatecne nerezove listy, plastove listy jsou opravdu nevzhledne:). Pred chvili mi bylo receno, ze mi ten stuk taky vypraska.

Datum: 19.06.16 17:34
avatar

Desítky,snad stovky let se běžně dělalo místo lištou štukem,a NIC za předpokladu kvalitní práce NEPRASKALO!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tomasr
Datum: 19.06.16 19:53

To je duvod proc sem tom tak chtel udelat. Potreboval bch jen radu. Je znamo, ze stuk snese jen urcitou tloustku (max 2mm), jak se bude stuk chovat pri takovehle tlostce ... cca 0,5 cm? Napadlo me (podle me elegantni reseni) udelat fabionek lepidlem a pak jen ten zahyb ostukovat. Je to blbost nebo se to tak dela nebo jak to resit?

Datum: 19.06.16 20:58

řešil bych to venkovním štukem,toho můžeš dát větší vrstvu,nebo vnitřním a přidat do něj lepidla

Ohodnoceno: 0x
 
Od: tomasr
Datum: 19.06.16 19:59

.

Od: tomasr
Datum: 19.06.16 20:00

Opravdu jste nikdy nevidel vypraskany akryl pri tloustce vetsi nez cca 4mm? Ja prave jo, respektive na nem asi praska barva. Bylo mi receno, ze kdyby se nechal akryl pred vymalovanim vyzrat 30 dni, tak je to v pohode, nicmene nikdo z praxe mi to nepotvrdil. Opravitelne to asi je (vyskrabnout akryl a znovu premalovat), ale to i stuk. Navic je to stara, a narozdil od akrylu, osvedcena metoda.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.