Vrtat kvůli klimatizaci do okna, anebo stěny?

Od: Datum: 14.06.16 14:29 odpovědí: 37 změna: 24.06.16 15:06
Zdravím Vás,
letní vedra jsou v poslední době nesnesitelná, a proto s manželkou vlastníme několik let mobilní klimatizaci. Do loňského roku jsme měli vývod teplého vzduchu amatérsky vyveden skrz polootevřené okno, což bylo samozřejmě hodně nepraktické. Letos tento problém chceme vyřešit, ale nemůžeme se dohodnout jak. Ona chce vrtat do stěny, já bych zas preferoval díru do našich nových plastových oken. Byt máme v osobním vlastnictví, takže z hlediska povolení by neměl nastat žádný problém. Nemovitost je sice psaná na mě, ale znáte ženské - pokud okno nemá proti zdi velké výhody, tak mi tohle rozhodnutí bude vyčítat do konce života. :D
Moc díky za Vaše postřehy.

Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: jmlc®
Datum: 14.06.16 14:30
avatar

samozřejmě do stěny! - okno musí být pořádně zaizolováno a případné porušení izolace likviduje okno!

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 14.06.16 14:55
avatar
Diru do plastovych oken bych fakt nedelal.
Ohodnoceno: 0x
 
Od: mot
Datum: 14.06.16 15:20
To ale neni uplne mala dira, na vrtani do okna?
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 14.06.16 15:48
avatar

Všichni už napsali, ale já se zeptám. Víte že existuje i roční období, kterému se říká zima? A každé podivné fouknutí oknem nebo pod dveřmi je velmi citelné. A na měřácích spotřebovaného tepla i viditelné.*hej*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: rv
Datum: 14.06.16 16:05

A není lepší split klimatizace, když už tu díru stejně děláte?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.06.16 16:12
avatar

Donalde,

určitě do zdi.

Jen se zeptám, když odvedete teplý vzduch ven, tak musíte dostat jiný vzduch do místnosti. Odkud ho tam dostanete?


doplněno 14.06.16 21:52:

Stále čekám, kdo mi sdělí, odkud se vezme vzduch, který musí nahradit ten teplý co odešel ven.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.06.16 23:12

Dobrá otázka. Odkud? Odkud to půjde. Protože okna jsou nová (a doufám zavřená), pravděpodobně dveřmi, netěstnostmi ve spoupačkách, vzduchotechnickým rozvodem od sousedů, to nikdo přesně neví. Cestou nejmenšího odporu.

Míříte pravděpodobně tam, jakou bude mít přiváděný vzduch teplotu. Na to se nedá jednoznačně odpovědět.


doplněno 16.06.16 08:18:

Tak u nás třeba ze záchoda na 100% ne, poněvadž máme funkční vzduchotechniku, která, byť minimálním výkonem běží neustále (a běžný uživatel ji nevypne). Zato to cucá mňamky z chodby. Takže, když projde sousedka s cigárem... Máme vystaráno i bez klimy.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 16.06.16 06:59

Odkud asi - ze záchoda. Stáhne vůně od všech sousedů ...

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 16.06.16 09:34
avatar

ampére, naprosto přesně jste odhadl můj dotaz.

V místnosti je teplota 26-30°C, kterou potřebujeme ochladit. Tak vzduch rozebereme na teplý, který vyženeme ven, studený necháme v místnosti. Ale do místnosti musí jiný vzduch nahradit ten teplý co odešel, a vezmeme ho venku, páč jinde to nejde. Jak je venku teplý vzduch, když je vevnitř 26-30? Tipuji že 30-32°C?

Ochlazuji nebo neochlazuji? Je to jen o pocitu?

Trošku se vzduch určitě ochladí, nežli dojde do místnosti, ale mobilní klimočky moc efektivní nejsou. Něco jiného je, když vhání do místnosti studený vzduch a je tam mírný přetlak, Pak je to OK.

--------------

babkazov, dobré s tím záchodem?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.06.16 16:49
avatar

díru do okna v životě nikdy protože ho nevratně poškodíte.

Díru ve zdi zazdíte a zaretušujete, díru v okně ne.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.06.16 21:15

No chtěl bych vidět jak vyvrtáte tak velkou díru kam do okna.Dělal jsem skrz zeď a z venčí dal plastovou mřížku.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 14.06.16 21:29
avatar

Základní otázka je, jak velkou díru chceš vrtat. Ale předpokládám, že to nebude žádná díra ø 10 mm a tak ti opravdu nezbývá nic jinýho než se prokousat skrz zeď.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: slon
Datum: 14.06.16 21:35

Z většiny odpovědí zde je patrno, že mnoho lidí nemá s mobilní klimou do bytu zkušenost.

a) jelikož hadice na odvod teplého vzduchu má průměr cca. 110 -130 mm, je logické, že o žádném vrtání do plastrámů nemůže být řeč.

b) tudíž vrtáním do okna je myšleno do skla. Pominu-li praktičnost a estetiku, ponechal bych toto řešení američanům.

c) vrtání do zdi - pochopil jsem správně, že jde o dům a ne panelák? Ať tak či tak, tato varianta je jasná volba. Dělal jsem to doma před asi měsícem, panely, kde komančové na betonu, roxoru a ocelových drátech nešetřili. Děs práce s kvalitním nářadím, chtěl jsem hodit ručník do ringu, ale už je to zapomenuto a slouží svému účelu.:-D

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jmlc®
Datum: 14.06.16 21:38
avatar

? To mi neříkejte, že si někdo koupí plastová okna s plynem pro super účko, a pak si provrtá sklo *smich* *haha*


doplněno 14.06.16 21:51:

@rv - to byl asi tento ne?


Ohodnoceno: 0x
 
Od: slon
Datum: 14.06.16 21:43

Bohužel, při prolézání netu a hledání a typování klimy jsem na taková řešení narazil.*bzum*

Ohodnoceno: 0x
 
Od: rv
Datum: 14.06.16 21:43
To jsem viděl u cikánů v Praze ve 3. patře. Rozbitým sklem měli vyvedenou rouru od kamen.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.06.16 15:13

je vidět,že komančové dělali přádně..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: dannn
Datum: 16.06.16 02:48
misto vrtání do zdi je ještě možnost si nechat zasklit jedno křídlo okna znovu kde spodní část okna asi 30cm bude v plastu se specialnim otvorem pro hadici z klimy.
Ohodnoceno: 1x
 
Od: soday
Datum: 16.06.16 11:08

Nějaké info je ZDE.

Jinak něco podobného řeším nyní také, ale v chatce (dřevostavba). Zatím jsem udělal skrze stěnu průchodku průměr 140mm. Roura od těchto strojů bývá nejčastěji 130mm. Myšlenkou nasávání vzduchu se také zabývám, jelikož je objekt novostavba - tj. nová zcela těsnící okna a poctivě udělaná parozábrana, atd. Jediným přirozeným nasávacím místem by tak byl komín - když opomenu nasávání vzduchu přes saze, tak dalším problémem je, že komín je vyústěn na celodenně osluněné střešní rovině s černou krytinou - takže teplotně masakr. Nicméně mě napadlo zda by pomohlo nasávání hadicí (trubkou), jejíž trasa by byla zakopaná pod úrovní terénu, tak aby se nasávaný vzduch mohl o chlad ze země ochladit. Nevím jestli by to fungovala nebo je má myšlenka nesmyslná.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: donaldtrump
Datum: 20.06.16 20:24

Díky moc všem za názory, budu tedy místo plastového okna vrtat stěnu.

A pokud jde o úsměvné téma úmrtí následkem nedostatku vzduchu (bez urážky, ale taková věc by mě v životě nenapadla), budu citovat jeden odborný web zabývající se klimatizacemi všeho druhu:

"...Mobilní klimatizační zařízení má nejnižší pořizovací náklady, ale zároveň i nejnižší účinnost chlazení vzduchu. Často se doporučuje do malých bytů, kvůli nenáročné instalaci. Mobilní klimatizace totiž nepotřebuje přívod vzduchu, jen je nutné zajistit jeho odvod pomocí hadice. Jednou z možností, jak to udělat, může být i otevřené okno, kterým hadici prostrčíte. To však snižuje účinnost, a tak se tento způsob příliš nedoporučuje..."

Datum: 20.06.16 20:26
avatar

Tak ten odborný web by mě zajímal.

Mimochodem, klima ten vzduch ani nepotřebuje. To spíš vy.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.06.16 21:25

A vzduch se v místnosti líhne?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.06.16 21:31
avatar

Donalde, přidám se ke kolegům, ale vy fakt věříte prospektům? Snad bych věřil jen tomu, že to má nejmenší účinnost.

Někdo Vám psal o smrti z nedostatku vzduchu? Asi jse nepochopil. Když odejde vzduch, musí přijít do místnosti jiný, a víte odkud?

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 21.06.16 15:38
avatar

Milancukrar má 100%pravdu ! Mobilní klima je pofiderní řešení, protože jednak to dělá kravál, ale hlavně ta hadice, kterou je nutné použít odvádí z místnosti kvanta vzduchu. Skutečně na to neumřete, vakuum to skutečně nedokáže udělat, ale jde o to, že fyzika prostě platí všude a pro všechny, takže veškerý objem vzduchu, který vyfoukáte hadicí ven se zase do místnosti dostává všemožnými škvírami a , ano, i třeba odvětráním záchodu a pod. A to se nebavíme o pár litrech - vy musíte uchladit kompresor té klimatizace. Takže jde o kubíky a ty se do ochlazovaného prostoru natáhnou odkudkoliv. Bohužel - ten vzduch, který se do místnosti dostává, je vcelku pochopitelně - teplý. Takže výsledek - dělá to kravál a moc to nechladí.

Proto je lepší split klimatizace - kompresor je venku i s chladičem - tam sice dělá taky hluk a teplo, ale to venku nevadí. V místnosti máte jen výměník s nehlučným větrákem, kterým jen cirkuluje vzduch v místnosti, Jak prosté...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 20.06.16 21:32
avatar

Tak při otevřeným okně se vzduch dovnitř dostane, ale jak se tam dostane při zavřeným okně? Když je tedy zajištěn odvod vzduchu tak jaký vzduch odvádí, když není potřeba přívod vzduchu? To se asi nedozvím.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 20.06.16 22:04
avatar

Dobrý den, nečetl jsem všechny příspěvky, ale měli jsme také mobilní klimu a taky jsem řešil jak s horkým vzuchem z místnosti, naokonec jsem to vzal přes zeď. V místnosti mám malá otevírací dvířka ve zdi, když byla třeba klima, dvířka jsem otevřel, nasadil vývod, na fasádě byla gravitační mřížka a jelo to. Nic méně účinnost malá a tak šla z domu. Budu instalovat s jednotkou venku, klasickou.

HM

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.06.16 19:16
avatar
letní vedra jsou v poslední době nesnesitelná,A co pak mají říkat lidé třeba na stavbách a v dalších provozech bez klímy a MUSÍ podávat výkony a kdy Vy musíte mít klimatizaci v bytě když relaxujete?Jinak nevím ale Váš dotaz mi připadá jako dotaz malého dítěte! Vrtat do okna?do rámu ještě tak,ale max jen na antenní kabel a ty se v dnešní době také vedou jinak .Takže jedině do stěny,zdi-panelu...Teda pokud nejste puberťák a neděláte si legraci!
Ohodnoceno: 0x
 
Od: donaldtrump
Datum: 21.06.16 19:55

Ano, jsem puberťák, který vymýšlí dlouhou fiktivní slohovku, protože se nudí. Jak by řekl můj synátor, FAKE. Vy jste mě ale pobavil... Známí mají na oknech kvůli klimatizaci speciální otvory ve všech místnostech, asi byste koukal. Nepracujete náhodou na stavbách? Někdo má rád léto, já preferuji zimu, klidně dvacet pod nulou. Hezký den.

Datum: 21.06.16 21:14
avatar

odkud jde známým přívod vzduch?


doplněno 22.06.16 07:01:

Donalde, Vy jste vůbec nepochopil, o čem tu píšeme o výměně vzduchu.

Ano, pořiďte si mobilní klimošku, je to skvělá věc. Díra ve zdi a a bude chladněji.

Fyziku zvládnete oblbnout.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: donaldtrump
Datum: 22.06.16 03:00

Jak už tu někdo zmínil, mobilní klimatizace nemá ani zdaleka 100% účinnost, stejně tak nelze ve velké místnosti dosáhnout vakua (teoreticky samozřejmě ano, prakticky ovšem nikoliv). Jinými slovy, vždycky se najde skulinka, která umožní vzduchu cirkulovat - ať už netěsnosti, stoupačky apod. Nesmíme zapomínat, že v praxi nemůže dojít k vyčerpání vzduchu i proto, že v noci se již ochladí na takovou teplotu, která je snesitelná a umožňuje otevřít okna, čímž se relativní nedostatek vzduchu spontánně vyřeší. To by člověk musel nevětrat třeba týden v kuse nebo ještě déle. Humorně působí představa, že by v bytě 3+1 kvůli klimatizaci došel vzduch, nemyslíte? Ale jako námět k pivu do hospody perfektní.

Pokud jde o citaci mého včerejšího příspěvku, převzal jsem ji z webu www.frostik.cz. Oni se v oboru klimatizací pohybují 26 let, navíc jsou plátci DPH (tudíž obrat evidentně nebude marginální), takže když podle nich mobilní klimatizace přívod vzduchu nepotřebuje, nevidím důvod tomu nevěřit. Snad to nebude vypadat jako reklama, jejich příbuzný opravdu nejsem.

Datum: 22.06.16 12:42
avatar

Tak ještě jednou :

- o vakuu nemůže být ani řeči - na to je potřeba jiný cajk než větrák na chlazení kompresoru klimatizace. Takže vzduch nedojde, toho se skutečně nemusíte bát.

- stejně tak má kousek pravdy trostik - klima nepotřebuje přívod vzduchu - ona si jej totiž vezme v místnosti, kterou má ochladit, ten vzduch ohřeje a vyfouká ven. Vtip je však v tom, že místo toho vzduchu, který klima vyfouká ven,se do místnosti kdejakou skulinou bude natahovat vzduch z okolí oné ochlazované místnosti. A ten bude co? Ten bude TEPLÝ ! Takže vcelku úspěšně bude podstatně snižovat účinek klimatizace.

S čím souhlasím bez výhrady je to noční otevření oken - ono totiž nic jiného nezbyte, při tom kraválu, co ta klima dělá se spát nedá.

Proto jsem Vám doporučoval split, ten má režim Sleep, tedy sníži i tak nízkou hladinu hluku větráku splitové jednotky.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: soday
Datum: 22.06.16 15:01

Mohl bych požádat technicky zasvěcené přispěvovatele o názor na nasávání vzduchu trubkou, která by byla zakopaná v zemi a její násávání by bylo vyústěno v trvale zastiněném místě. Viz můj příspěvek výše.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 22.06.16 17:20
avatar

Jistěže se klidně může nasávat studený vzduch od jinut, to je správné. Jen je třeba dbát na "čistotu" vzduchu.

Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 22.06.16 17:30
avatar

No, to je právě ono - otázka za 100 bludišťáků - kde vzít studený vzduch, když je hic jaxviňa. To vědět, tak ušetřím za klimu *smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 23.06.16 06:47
avatar

:-D Tahle debata mi příjde srandovní. Všichni mluví o klimatizaci. Jen někteří o té, která je v místnosti a ochlazuje vzduch, který stále v místnosti koluje. Vrčí a hřeje, ale chladí. :-D A druzí, o klimě, která vzduch mění. Jinde nasává a jinde vydechuje. *sok* Ale celá debata je o které?


doplněno 23.06.16 09:27:

jmlc, hrách? Vařený, syrový? :-D

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jmlc®
Datum: 23.06.16 08:11
avatar

Debatuje se o díře v okně ;) Sama vidíte, že i tazatel je šikula - "Humorně působí představa, že by v bytě 3+1 kvůli klimatizaci došel vzduch, nemyslíte?" (nepochopil několik komentářů za sebou s varováním "přísun teplého vzduchu")

Na jednu stranu je to všechno absurdní, na druhou stranu je tazatel opět přesvědčen o své pravdě a chce přesvědčit s manželkou i nás všechny. Takže veškeré komentáře jsou k ničemu - zbytečné!

Ohodnoceno: 0x
 
Od: balzerka
Datum: 24.06.16 15:06

Jsem pro díru do stěny. Když jsme upevňovali satelit, tak ty dráty nám protáhli dírou ve zdi. Ta se pak případně zasádruje, ale okno je složité konstrukce a rám celkem tenký.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.