Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, mám v plánu stavět přístřešek na dřevo u rodinného domu. Problém je v tom, že pozemek mezi naším domem a sousedovým, na kterém chci stavět, je pouze 6,5m široký. Zároveň je celý pozemek v mém vlastnictní (tedy soused má postaveno s hranicí svého pozemku. Soused mi stavbu nechce za žádnou cenu dovolit a dělá schválnosti. Výškový rozdíl mezi naším a jeho domem je 1,2 metru a pořád předhazuje, že by měl vlhkou zeď. Nabídl jsem mu, že zanechám poslední 1 metr od jeho domu v úrovni jeho podlahy nebo i níže, když si bude přát. Zároveň na vlastní náklad provedu drenáž u jeho domu se štěrkodrtí na svoje náklady a vystavím u lomu obou výšek pozemků přechod ze svahových tvárnich po celé délce. Nechce o ničem slyšet a dělá nám jen zle. Je zde nějaká možnost prosadit svůj záměr. Nyní totiž musím dřevo na topení pořád převážet za vzdálené zahrady. Pro bližší pochopení jsem vytvořil amatérský náčrt, předem se omlouvám za kvalitu Děkuji všem za radu
Dobrý den, pokud tomu dobře rozumím, tak nyní je ten prostor zcela volný a dešťová voda vsakuje či stéká k vedlejšímu domu. Tento stav soused neřeší, ale po postavení přístřešku by mu vlhla zeď? Myslím, že je to výmluva a spíše by mu vadil menší výhled z toho okna. Jinak, já bych (v případě postavení přístřešku) udělal pouze jednu věc - umístil bych tam okap a vodu odváděl pryč. Takto můžete i argumentovat a soused by měl naopak suchou tu zeď, což by měl ocenit. Zdravím!
Soused do toho nemá co remcat. Nestavíš v pásmu 2m od hranice pozemku.
Podle Obč.zákoníku mu ale nesmíš přivádět svoji dešť. vodu na pozemek. Udělej okap podél celé délky přístřešku a odvod do kanalizace a máš po problému.
Spíše budeš mít možná vysvětlování na stavebním úřadu. Přidáváš něco k jim už schválenému baráku. To není to samé jako postavit si stejně velkou boudu na zahradě. Zajdi se jich zeptat, co by to obnášelo z jejich strany (povolení, ...) a pak se tady poděl.
Dohoda není možná. Z toho vycházím.