Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Časovač pro LED pásku

Od: riogrande odpovědí: 6 změna:

Dobrý den, dnes instalace LED pásky do podhledu stropu, LED 12V 4,8W/m, 7,6m. Zdroj výstup 75W, 12V, 6,3A. Zapojeno na předpřipravený časovač a schodišťový vypínač 1/0 . Po zapojení svítí neustále, když zapojím zárovku, funguje. Poradíte prosím, jsem absolutní laik, ale vím, že časovačem protéká minimální proud, takže zde je problém? Má to nějaké řešení?

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

mytrix*
hodnocení

0x

Ano je to nízkou zátěží. Řesením je použití časovače, který potřebuje i zapojený N vodič. Rovněž je lepší volit časovače s relém. Ty čistě elektronické mohou mít problémy.

riogrande
hodnocení

Mohl byste to prosím rozvést..jsem totální laik, elektrika je pro mě španělskou vesnicí ;)

doplněno 09.05.16 17:39:

ještě doplním, trafo je zapojeno vodičem L a N, ochranný kabel zapojen není. Elektrikář mi doporučoval časovač určený pro LED , ale v prodejnách na mě koukají jako na zjevení.

zakus*

Potřebujete spínač (časovač), který spíná pomocí relé. Co přesně požadujete za funkci.

doplněno 10.05.16 23:08:

Pak potřebujete např. CS3-16 pod vypinač nebo do rozvaděče od OEZ Letohrad, popř. Elko

doplněno 11.05.16 21:37:

Od Elka konkrétně SMR-B

Prostě to musí spínat relé a né triak.

riogrande
hodnocení

potřebuji aby se schodišťovým vypínačem zaplo a po dvou minutách samo vyplo, tak jak mám zapojeno, zapne se, ale už nevypne..

mytrix*

Tento spínač by měl pro Vaše účely fungovat OK.

elkoep.cz/...

doplněno 11.05.16 10:25:

To teda nevím, kde to tam píší. Každopádně to je typický časovač, jehož funkce závisí na připojené zátěži v tomto případě min. 10VA. Je tam i uvedeno "pro správnou funkci výrobku je nutná přítomnost zátěže". Takže tento bych určitě nevolil.

riogrande
hodnocení

Perfkt, moc díky, vyzkouším..a co tenhle, u něj je přímo napsáno, že umožňuje připojení LED

eshop.elkoep.cz/...

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky: