Výměna vodoměru na teplou vodu - neměřené

Od: Datum: 03.05.16 16:40 odpovědí: 1 změna: 03.05.16 17:04

Reklamace k vyúčtování služeb za rok 2015

Podávám reklamaci proti vyúčtování tepla ( myslím, že do tepla započítáváte také nějakou část za vodu, jinak nám bylo před 2 lety vysvětleno na náš dotaz, že 50 % se vypočítává dle plochy) a teplé vodě, které jsme obdrželi dne 18.4.2016 do naší schránky. Nesouhlasíme s tímto vyúčtováním. Při kontrole vyúčtování jsem zjistila, že nám byla vypočtena teplá voda jako neměřená. Nejprve jsem prošla stránky bytového družstva, kde jsem se dočetla, že podle zákona pokud neumožníme výměnu vodoměru, dojde k výpočtu dle určitého vzorce. Na svoji obranu musím uvést, že jsem se na stanovenou hodinu dostavila na výměnu vodoměru a hodinu jsem čekala než technici přišli do našeho bytu(mohu doložit svědectvím paní Plackové – jednatelky), aby mi obratem sdělili, že máme nějakou závadu (nevím přesně o co šlo, snad nešla zastavit stoupačka) a výměnu vodoměru na teplou vodu neprovedou. Je zajímavé, že pod námi byt pana Krejčiho vodoměr vyměnili a další 2 byty tzn. nás a pana Hedbávného již neudělali. Jejich reakce byla pouze "nechte si to opravit a pak nás zavolejte". Dále uvádím, že se naše celá rodina přestěhovala do rodinného domku v polovině měsíce května 2014 a od té doby nikdo v bytě nebydlí. Proto jsme nepovažovali za nutné zbytečně měnit vodoměr a vše by se udělalo při prodeji bytu, který připravujeme.Všechny spotřebiče jsou přestěhovány a v bytě jsou pouze drobné věci. Není využívána ani voda a platíme pouze udržovací poplatek za elektřinu. Vodoměr je stále funkční (pravidelně kontrolován panem Kašparem)a ke dnešnímu dni je na vodoměru stále 110 kubíků jako při vyúčtování v roce 2014 (doloženo kopií ze dne 10.12.2015. Také studená voda je 0 kubíků. Tady nám studená voda nebyla počítána. Přesto je možné podle zákona napočítat náklady na teplou vodu za rok 2015 20.295 Kč. Když se podívám na naše předchozí vyúčtování za 3 roky tato částka odpovídá spotřebě tak za 3-4 roky. Dokládám kopiemi z předchozích vyúčtování. Nezlobte se, ale to odporuje zdravému rozumu. Samozřejmě jsme po celou dobu nikým nebyli upozorněni, že bude použit v našem případě jiný přepočet. I na konci roku 2015 nám byl normálně zapsán stav vodoměrů a podepsán. V bytě jsme bydleli necelých 30 let, ale s takovým přístupem jsme se setkali poprvé. A nyní musím dle rady pana Zapletala požádat 29 rodin, aby mi odsouhlasili, že máme nulovou spotřebu a pak je možné provést nové vyúčtování. Předtím je zajisté také nikdo neinformoval, že Jiráskovi zadotují 29 rodin částkou 20 295 Kč. Jste naši správci a myslím, že i poradci a je mi nepochopitelné, že pokud nás samotné něco nenapadne, nejsme informováni. Potom si můžu číst zákony sama. A navíc jsem před pár lety řešila již problém s HC KREDITEM (tenkrát jsem si stěžovala na bytovém družstvu na chování jejich zaměstnance), že si těžko můžu zajistit těsnost rozvodů, když nejsem odborník. Jedině ten kdo provádí výměny vodoměrů tuto závadu může zjistit a měl by jí i opravit. Jedině při této manipulaci dochází ke zjištění závad, protože jsou vodoměry zaplombované. Myslím, že se to tak s nimi tenkrát již řešilo. S firmou HC KREDIT máte smlouvu vy jako družstvo, ale je zajímavé, že nikdo nemáte informace o vodoměrech. Žádala jsem dle rady pana Zapletala zástupce HC KREDITU pana Žižlavského dne 27.4.2016 e-mailem o zprávu ohledně vyúčtování teplé vody, zprávu si sice přečetl a zatím mi neodpověděl.

Nezlobte se, ale musíme se bránit, protože zákon je jedna věc, a Váš přístup je věc druhá. Nezbavuji se žádné odpovědnosti, ale sankce je hodně nepřiměřená. Nikdy jsme nedlužili a řádné vše platili, ale tuto částku odmítáme platit a žádáme Vás o schůzku, kde bychom se mohli domluvit na jiném řešení.

Nyní jsme domluveni již na pátek 6.5.2016 na opravu stoupačky. Trochu v tom sehrála role toho, že jsme si měli opravu zaplatit ze svého. Najednou se změnil zákon, také nevíme kdy a již to jde uhradit z fondu oprav.

Nyní mě ještě napadla jedna věc . Rodina Hedbávných 4 členové rodiny byli stejným způsobem vypočteni. Musím říci, že celý rok bydleli v tomto bytě a na rozdíl od nás teplou vodu spotřebovávali.

Potřebovali bychom prosím poradit, zda opravdu nelze nějakým způsobem napadnout vyúčtování teplé vody a zda je možné se obrátit s úspěchem na soud. Tento dopis zasíláme jako reklamaci na stavební bytové družstvo v Chebu


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: hk
Datum: 03.05.16 17:04

1. Teplo a teplá voda se počítá dle vyhlášky a zná složku základní (z m2) a spotřební (odečet měřidla). U tepla je základní:spotřební 50:50 nebo 40:60% záleží na rozhodnutí schůze. U ohřevu vody je poměr 30:70% Tedy vždy za ohřev vody budete platit min 30% z tepla dodaného pro ohřev vody v domě navíc propočítané dle podlahové plochy.

2. U spotřeby vody jsou také složky a to 10:90%. Ne vždy tuto základní složku správce uplatňuje.

3. Družstevní byt není vaším valstnictví. Patří družstvu. Je vaší povinností se podřídit a umožnit výměnu vodoměru, opravu čehokoliv, co družstvo bude chtít. Zrovna tak je nájemce bytu povinnen bezodkladně ohlásit družstvu závady a umožnit je následně opravit.

4. Váš dopis družstvu je dlouhý, je z něho težko vyčíst, co se vlastně dělo a kde se stala chyba. Nicméně to, že jste teplou vodu netočili neznamená, že za ohřev a teplo nebudete platit.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.