Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Vrácení zakoupeného zboží

Od: klaraendrstova odpovědí: 8 změna:

Dobrý den,mám otázku,necháváme si dělat koupelnu,vodák zakoupil zbytečně drahou vanu a my se ji rozhodli druhý den vrátit,ale v obchodě nám řekli,že si ji vezmou zpět,ale za 800Kč storno poplatek,mají na to právo?Vana je nepoužitá.Děkuji

 

 

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

lidus*
hodnocení

1x

Vám nenabídla firma katalog na sanitu, nedohodli jste se na ceně? Špatně. Koupila vanu firma sama a bez vás? Nechcete ji, ať si ji firma nechá a dodá vám co chcete.

 

hodnocení

1x

Ten instalatér ji koupil, aniž by se Vás zeptal? Pakliže ano, tak ať si to vyřídí on. On ten obchod určitě zná a oni znají jeho. Zřejmě tam nakupuje pro své zákazníky pořád. Já to teda tak znám z vlastní zkušenosti. Musíte apelovat na toho instalatéra-vodáka, a hlavně neustoupit. Nebojte se, on si to už s nima vyjedná.

 

hodnocení

0x
avatar jethro

Mají právo ji nevzít zpět vůbec.

Pokud už byla rozbalená (byť nepoužitá), další zákazník bude chtít jistě slevu. Nevím, kolik dělá těch 800 z celkové ceny vany, ale postup obchodu mi připadá v zásadě férový.

 

jezevec*
hodnocení

0x

Prodejce takovou povinnost nemá, je to jen jeho dobrá vůle, že zboží vůbec vezme zpět (platí pro případ nákupu v kamenné prodejně).

Takže jsou dvě možnosti - nabídnout zboží k prodeji někomu dalšímu, nebo na něm "objevit" nějakou vadu (škrábanec apod). Pokud tato vada brání řádnému užívání věci (nikdo nechce mít v koupelně novou poškrábanou vanu), pak je prodejce povinnen zboží vzít zpět a ty máš právo od smlouvy odstoupit.

 

asd1
hodnocení

0x

Nemusí jí zpátky vzít vůbec. Takže je na vás jestli se jí zbavíte hned se ztrátou 800,-, nebo jí např. prodáte na inzerát (což za plnou cenu prodáte těžko)

Ale přemýšlejte jestli se levnější vana vyplatí - nemusí jít jen o vzhled ale i o životnost.

"Objevit škrábanec" bych nedělal, odpověď by byla "od nás šla nepoškozená" a jen by jste jí zničili...

jezevecc

Pokud se závada projeví do šesti měsíců od zakoupení, je PRODEJCE povinnen prokázat, že v době odchodu od něho byla v pořádku. Podle zákona se má totiž za to, že projeví-li se závada do šesti měsíců od koupě, má se za to, že věc byla vadná už v okamžiku prodeje a důkazní břemeno leží na bedrech prodejce, který musí prokázat opak...

jezevecc: můžete své tvrzení nějak doložit? zajímalo by mě od kud jste čerpal a dělat jak tu někdo radil pod názvem objevit škrábanec je který tam při převzetí nebyl je podvod


doplněno 07.04.16 19:53:

za 800 stornopoplatek mi přijde adekvátní musí ji znovu zabalit ale já bych si ji nechal protože už jsem jednou lacinou vanu měl a stačilo to po nějaké době začla žloutnout a deformovat se dno

majsterjoe*

závada ale musí být adekvátní k ceně nového zboží. Za prasklé zrcátko nového auta taky nedostanete auto nové. A škrábanec na vaně prostě nedokážete. Tohle je několik soudů.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]