Vrácení zakoupeného zboží

Od: Datum: 07.04.16 15:07 odpovědí: 8 změna: 08.04.16 20:08

Dobrý den,mám otázku,necháváme si dělat koupelnu,vodák zakoupil zbytečně drahou vanu a my se ji rozhodli druhý den vrátit,ale v obchodě nám řekli,že si ji vezmou zpět,ale za 800Kč storno poplatek,mají na to právo?Vana je nepoužitá.Děkuji


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 07.04.16 15:14
avatar

Mají právo ji nevzít zpět vůbec.

Pokud už byla rozbalená (byť nepoužitá), další zákazník bude chtít jistě slevu. Nevím, kolik dělá těch 800 z celkové ceny vany, ale postup obchodu mi připadá v zásadě férový.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jezevec
Datum: 07.04.16 15:18

Prodejce takovou povinnost nemá, je to jen jeho dobrá vůle, že zboží vůbec vezme zpět (platí pro případ nákupu v kamenné prodejně).

Takže jsou dvě možnosti - nabídnout zboží k prodeji někomu dalšímu, nebo na něm "objevit" nějakou vadu (škrábanec apod). Pokud tato vada brání řádnému užívání věci (nikdo nechce mít v koupelně novou poškrábanou vanu), pak je prodejce povinnen zboží vzít zpět a ty máš právo od smlouvy odstoupit.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: asd1
Datum: 07.04.16 15:26

Nemusí jí zpátky vzít vůbec. Takže je na vás jestli se jí zbavíte hned se ztrátou 800,-, nebo jí např. prodáte na inzerát (což za plnou cenu prodáte těžko)

Ale přemýšlejte jestli se levnější vana vyplatí - nemusí jít jen o vzhled ale i o životnost.

"Objevit škrábanec" bych nedělal, odpověď by byla "od nás šla nepoškozená" a jen by jste jí zničili...

Ohodnoceno: 0x
 
Od: jezevecc
Datum: 07.04.16 15:52

Pokud se závada projeví do šesti měsíců od zakoupení, je PRODEJCE povinnen prokázat, že v době odchodu od něho byla v pořádku. Podle zákona se má totiž za to, že projeví-li se závada do šesti měsíců od koupě, má se za to, že věc byla vadná už v okamžiku prodeje a důkazní břemeno leží na bedrech prodejce, který musí prokázat opak...

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.04.16 19:41

jezevecc: můžete své tvrzení nějak doložit? zajímalo by mě od kud jste čerpal a dělat jak tu někdo radil pod názvem objevit škrábanec je který tam při převzetí nebyl je podvod


doplněno 07.04.16 19:53:

za 800 stornopoplatek mi přijde adekvátní musí ji znovu zabalit ale já bych si ji nechal protože už jsem jednou lacinou vanu měl a stačilo to po nějaké době začla žloutnout a deformovat se dno

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.04.16 21:02
avatar

závada ale musí být adekvátní k ceně nového zboží. Za prasklé zrcátko nového auta taky nedostanete auto nové. A škrábanec na vaně prostě nedokážete. Tohle je několik soudů.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.04.16 21:00
avatar

Vám nenabídla firma katalog na sanitu, nedohodli jste se na ceně? Špatně. Koupila vanu firma sama a bez vás? Nechcete ji, ať si ji firma nechá a dodá vám co chcete.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 08.04.16 20:08
avatar

Ten instalatér ji koupil, aniž by se Vás zeptal? Pakliže ano, tak ať si to vyřídí on. On ten obchod určitě zná a oni znají jeho. Zřejmě tam nakupuje pro své zákazníky pořád. Já to teda tak znám z vlastní zkušenosti. Musíte apelovat na toho instalatéra-vodáka, a hlavně neustoupit. Nebojte se, on si to už s nima vyjedná.

Ohodnoceno: 1x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.