Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
dne 18.11.2015 jsme převzali (písemně podepsali převzetí jedné okenní bezpečnostní pevné mříže v chodbě bytového domu bez závad) zhotovení a montáž této mříže. Tato mříž je z naší kuchyně na okně v chodbě domu (starý dům).
Dodatečně jsme zjistili ( a nájemníci domu nás i upozornili), že mříž (nebyla s DPH levná a instalovaná renomovanou firmou) je šikmě osazená (odchylka cca 15 mm). Již 2 x jsme u firmy tuto závadu reklamovali, tato se nám neozvala.
Úplně skrytá závada to není, ale při převzetí jsme toto nepostřehli. Existuje nějaký paragraf, kdy je možno i tuto viditelnou závadu reklamovat? Mříž je tam nově instalovaná po 80 letech a předpokládáme, že nejméně stejnou dobu tam zase bude.
Děkuji za pomoc. Kala
Pokud nemáte ve smlouvě definovanou přesnou polohu mříže a odepsali jste převzetí bez závad, tak to těžko vyreklamujete. 15mm bych neřešil, je to mříž a funkci splní.
Ale neodpovědět na reklamaci se nedělá. Měli vám odpovědět a sdělit výsledek reklamace. Můžete to oznámit ČOI, měla by to řešit. Samozřejmě to má smysl jen pokud jste reklamovali prokazatelně.
Děkuji za odpověď,
šikmina přes nové plastové okno totiž z kuchyně vidět je a děsně mně to rozčiluje. Nové okno tam bylo před mříží. Holt prohlíželi jsme závadu na mříži a toho jsme si nevšimli. Po celé délce 160 cm to jde "zepošika" - samozřejmě i podle vodní váhy. Oprava by nebyla složitá, tam je daná "vůle", ale ty šrouby jsou něčím z bezpečnostních důvodů zalepené a to je problém.
Ano, občanský zákoník Vám umožňuje reklamovat i drobné stavební práce, na které je záruka 2 roky.Na takové usazení mříže nemusí být žádná zvláštní smlouva,protože se předpokládá, že takové práce budou provedeny v kvalitě odpovídající obecným zvyklostem. A osazení mříže šikmo asi mezi obecnou zvyklost nevadí. Doporučuji znovu kontaktovat a nevrhnout řešení přimeřenou slevou. Pokud nebude firma reagovat, obraťte se na Českou obchodní insperci.- ústně či písemně, která podle novely může od 1.února řešit takové spory mezi spotřebitelem a firmou. Ale ta bude chtít nějaký doklad o jednání či svědectví nezávislé osoby. Proto doporučuji nyní jednat buď písemně nebo osobně za přítomnosti důvěryhodné osoby, které může Váš pokus o reklamaci dosvědčit. jmakon, seznam,
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.