Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Za co, čím a v jakém rozsahu ručí člen SVJ?

Od: kamila* odpovědí: 6 změna:

Dobrý den, prosím o radu. V našem panelovém domě letos končí funkční období výboru SVJ. Dosavadní výbor dál již nechce pokračovat, zůstává pouze jeden člen. Nyní mě všichni přemlouvají, abych se stala členem výboru já (většina sousedů toto nechce dělat, dosavadní výbor vše dělal zadarmo). Zajímá mě, když tuto funkci přijmu, za co všechno budu zodpovědná, v jakém rozsahu budu ručit za případnou škodu způsobenou mou neznalostí (pracuji jako švadlena, nemám odborné právní ani ekonomické vzdělání)? Kolegyně mě odrazuje, prý to zrovna nedávno v domě řešili a členové výboru prý za špatná rozhodnutí (i neúmyslná, způsobená třeba neznalostí) ručí veškerým svým majetkem. Je to pravda? A co bude případně následovat, pokud všichni odmítnou tuto funkci dělat? Jak se dále postupuje? V domě je 30 vlastníků. Děkuji.

Doplňuji: V nadpise mi to vypadlo - jedná se samozřejmě o výbor SVJ! Děkuji

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

iz*
hodnocení

4x

Nedoporučuji přijmout funkci, k jejímuž výkonu byste neměla potřebné předpoklady.

Přečtěte si rozhovor s Mgr. M/... o riziku pro výbor SVJ.

doplněno 15.02.16 22:50:

Ještě jeden článek

kamila*
hodnocení

Děkuji, myslela jsem si to.

Jak se ale bude dál postupovat, pokud tuto funkci nepřijme nikdo?

ben®

Dobrý den, pokud se nikdo ze spoluvlastníků domu nenajde k výkonu funkce, tak si musíte zajistit tzv. pověřeného vlastníka (správce), který toto bude v tom domě vykonávat jako placenou funkci. Takže, najít si firmu (organizaci), která provádí správu majetku. Např. v našem případě (po letech fungování SVJ) nám s tímto pomohlo LBD, které bylo původním vlastníkem domu a "dohodilo" nám jednu paní, která toto vykonává pro více SVJ. Zdravím!

doplněno 02.03.16 19:12:

kamila - tak, již se našel nějaký pověřený vlastník a je to vyřešeno?

doplněno 02.03.16 19:37: