Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
Jelikož uvažuji o pořízení tzv. Inteligentního domu, máte s tím nějakou zkušenost? Tak by mě zajímalo jestli se to vyplatí...
Děkuji
NE, jsem elektrikář, mohu to také namontovat, za X let jsem měl jen tuším 2 zákazníky co si to nechali namontovat, o dost více těch co si to nechali za těžké peníze opravit a ještě více těch co si to se vztekem nechali demontovat.
Inteligentní instalace to již oficiálně nejmenuje - již je to jen konfortní instalace - protože se zjistilo že je to inteligentní jen do doby než nastane první problém - většinou velmi brzo.
Pokud chcete mít ovládané žaluzie apod. doporučuji normální elektrické ovládání, samostatné ne spojené centrální jednotkou.
Když máte vše oddělené a něco se rozbije tak třeba prostě jen neroztáhnete žaluzie - když je vše spojené tak se taky nemusíte dostat z domu. Jednou mi v noci volal zákazník s tím, že ho dům nechce pustit domů - centrální jednotka špatně zpracovala procesy a aktualizaci - výsledek? přeprogramování, nahrazení pár věcí, cílová suma? bez pár drobných 20tis. Kč.
Tedy možností jak něco ovládat - mnohem lépe je spousta- jen nemají v názvu název (inteligentní) konfortní a jejich cena je řádově o dost nižší a v případě jejich poruchy se dá žít pohodlně dál.
Tedy závěrem - drahé pořizovací náklady, vysoká poruchovast, i směšná závada může mít za následek obrovský problém, velmi drahá údržba, nepříliš vysoká životnost jednotek, rychlé zastarávání tím i pokles hodnoty, vše je na elektřinu u dost věcí mechanické ovládání v případě výpadku proudu za příplatek - takže nejede elektrika - nejede nic.
Upřímně jsem ještě nepotkal zákazníka, který by řekl že to je naprosto super a nic jiného by nechtěl, většinou je to kombinováné z klasickou elektroinstalací a tato konfortní je použita jen jako zabezpečovací systém.