Zapojení vestavné trouby

Od: Datum: 01.02.16 17:38 odpovědí: 8 změna: 01.02.16 19:59

Zdravím,

jsem laik a potřebuji poradit ohledně zapojení vestavné trouby. Předně říkám, že si pozvu odborníka, ale předem bych chtěl mít jasno.

Nyní mám vestavnou troubu zapojenou tak, že z ní vede kabel s klasickou vidlicí, která je zapojená do 230V dvojzásuvky. Zásuvka má vlastní jistič. Trouba je kaput, tak koukám po nové.

Zjistil jsem, že většina se prodává bez vidlice, pouze s kabelem. Lze na ten kabel normálně přidělat vidlici a opět zapojit do zásuvky? Nemůžu si dovolit překopávat elektriku v kuchyni. Jen by mě zajímalo jak to správně má být zapijené.

Všem díky

Seznam odpovědí:

moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

Odpovědi na otázku:
Datum: 01.02.16 17:45

Ano, jde to.

Ohodnoceno: 2x

Od: michalr
Datum: 01.02.16 17:49

A dělá se to běžně? Nebo je to z elektrikářského pohledu prasárna? Beru v potaz, že když to do teď běželo v pohodě, tak by s tím ani nadále neměl být problém?

Datum: 01.02.16 17:56

Je to naprsto bez problémů ;). Není to v rozporu z žádnou elektrotechnickou normou. Bude to fungovat tak jak má. Udělat ze zásuvky připojovací krabici pro spotřebič také není vůbec žádný problém.

Takže buďto přidělat na šňůru vidlici nebo odělat zůsuvku. Nic překovávat nemusíte. Pro elektrikáře to není problém.

Nezapomínejte, že montáž, servis a údržbu elektrické sítě má provádět osoba s příslušným vzděláním a kvalifikací / Elektrikář.

Datum: 01.02.16 18:06

Ještě jedna drobnost. Jedná se o dvojzásuvku, rušit jí tedy nebudu. Protože je do ní ještě zapojená lednice. Ohledně jističů by to mělo být také v pořádku pokud to teď fungovalo a jedná se 8 let starou instalaci, kterou dělal odborník.

Datum: 01.02.16 18:35