Nejste přihlášen/a.
Potřebovala bych poradit, co se starým nábytkem z ložnice po rodičích, pro představu přikládám fotku. Nábytek je dost starý, naši ho dostali při osidlování pohraničí "po Němcích" a asi v padesátých letech na něm nějaký tehdejší lakýrník vytvořil nátěr fládrováním. Jaký byl předtím, těžko soudit, Dnes vypadá dost hrozně, fládrování je místy hodně odřené, chybí lesk - no posuďte sami. Je mi líto ho vyhodit, zbavili jsme se jedné skříně a postelí, ty už by asi zachránit nešlo. Sem tam má dírky po červotoči, ale jsou hodně zašlé, nevypadá to na čerstvé poškození a je jen ojedinělé. Poraďte mi prosím, jak ho uvést do života aby to k něčemu vypadalo. Mám představu nějakého světlejšího provedení, třeba i s nějakým vzorem. Ale jsem absolutní laik a mám jen omezené prostředky. A samozřejmě bych to chtěla mít od začátku renovace brzy hotové. Budu ráda, když mi napíšete své názory a hlavně rady. Děkuji předem.
Zdravím,
vezmeme to popořádku
- největší cenu by to mělo jako komplet ložnice - tím, že jste několik kusů vyhodily, je z toho pár solitérních kusů s nevalnou hodnotou, protože ještě později upravovaných (fládr)
- fládr jako technika je neopravitelná (poškození nelze opravit bez viditelných stop opravy), takže je celkem jedno, jakou další povrchovou úpravu zvolíte, protože jediné, co na tom má ještě nějakou cenu, jsou ty korpusy
- pokud je to ještě "po Němcích" (tj. dá se předpokládat, že minmálně z 30.let, ale možná ještě starší), materiál korpusů bude nejspíš masiv, možná původně dýhovaný, ale spíš jen upravovaný nátěrem olejovou barvou (emailem)
Co se týká renovace - vaše požadavky (co nejlevněji, co nejrychleji, ale kvalitně) jsou zcela nereálné, protože
1) buďto to bude (relativně) levné a (relativně) rychlé, ale nebude to rozhodně moc kvalitní
2) může to být (poměrně) levné a (poměrně) kvalitní, ale nebude to rozhodně rychlé
3) nebude to ani levné, ani rychlé, ale bude to kvalitní