Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
čistě teoreticky nevíte zda má nájemník bytu vlastněného SBD nárok na nový sporák (nebo alespoň na proplacení části) či to vůbec není možné a musí si jej nájemník hradit sám?
Děkuji.
Bohužel je jiná doba. Dříve vám SBD po tzv. vynášecí době, sporák vyměnilo,pokud jste o něj zažádali, nebo v případě nějaké poruchy alespoň zařídilo opravu.Dnes jsou jejich platné stanovy takovéhle :
Opravy v bytech.
Podle platných stanov našeho družstva schválených nejvyšším orgánem družstva, tj. shromážděním delegátů (čl, 41 bod b) si veškeré opravy v bytě související s jeho užíváním, dále výměny jednotlivých prvků, které jsou součástí vybavení bytu hradí nájemce.
Vybavení bytu tvoří veškeré zařizovací předměty, např. sporák, kuchyňská linka, dřez, míchací baterie, umyvadlo, WC, osvětlovací tělesa, zásuvka STA, domácí telefon, poštovní schránka, vestavné skříně apod. Dále jsou součástí bytové jednotky veškeré vnitřní instalace, tj. rozvody vody, plynu, elektroinstalace, ústředního vytápění, kanalizace mimo stoupacího vedení, včetně uzavíracích ventilů. Součástí bytové jednotky je i podlahová krytina PVC, parkety, dlažba, teraco, obklady, dveře a okna náležící k bytu, včetně vstupních dveří.
Dle článku 89, bodu 2) odst. h) stanov družstva, rozhoduje o případném odchylném způsobu úhrady oprav a výměn v bytě a úhrad spojených s běžnou údržbou bytů (dle čl. 41 stanov), členská schůze samosprávy.
Postup při zjištění závady v bytě
a) Běžné závady
Při zjištění závady v bytě je nejlépe obrátit se v první řadě na příslušnou samosprávu, která vystaví požadavkový list a na něm vyznačí dle charakteru závady, zda provedené práce budou hrazeny z fondu příslušného hospodářského střediska, nebo bude opravu hradit přímo uživatel. V takovém případě musí být na požadavku podpis uživatele. Na základě takového požadavkového listu bude zajištěno odstranění závady, a to buď oddělením domovních techniků provozního úseku družstva, nebo přímo po předání požadavku firmě, se kterou má družstvo uzavřenou smlouvu či celoroční objednávku.
b) Havarijní opravy
V každém domě je vyvěšen seznam (pokud ne, je třeba jej obnovit), na němž jsou uvedena telefonní čísla, na která je možno v případě havárie volat. V těchto případech lze požadavkový list dodat dodatečně, event. existuje možnost, že uživatel opravu uhradí a vystavený doklad předloží prostřednictvím samosprávy k proplacení (půjde-li o opravu, která bude hrazena hospodářským střediskem).
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.