Zateplená garážová vrata

Od: Datum: 04.01.16 17:04 odpovědí: 14 změna: 05.01.16 17:45
Zdravím. Mám starší dům, který postupně rekonstruuji. Neaspiruji na pasivní standard, ale snažím se v rámci možností co nejlépe zateplit. Součástí domu je garáž - chtěl bych dvoukřídlá vrata (kvůli vzhledu - jde o starou zástavbu na vesnici), s co nejlepší tepelnou izolací (PIR panely), zvenku obložená palubkami. Ideálně s dvojitým těsněním jako mají okna. Bohužel jsem taková vrata zatím nenašel a tak asi nezbyde, než si nechat někde svařit rám a zbytek dodělat svépomocí. Řešil jste někdo podobný problém? Jak se napriklad řeší práh a jeho utěsnění? Jak izolovat základ před vjezdem do garáže? Sokl/základ se chystam zateplovat cca 15cm XPS. Navíc nyní je v garáži jen podkladový beton a já bych rád nejdříve vyřešil vrata a až někdy v budoucnu podlahu - jak na to? Jinak garáž slouží spíš jako dílna a do budoucna se to asi nezmění, ale samozřejmě tam chci mít možnost zajet autem.
Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 04.01.16 18:27
avatar

Dvoukřídlová vrata se zateplením, si musíte nechat udělt dle svého návrhu. Neznám výrobce seriových vrat dle Vašich požadavků.

Vše je o penězích. Dovedu si ale představit kutilskou výrobu podobných vrat. Detaily je třeba řešit na místě dle osotatních izolací..

Příklad, přechod mezo venkem, prahem a vnitřkem lze rešit XPS s vyšší zátěží, keramickým obkladem a podobně. Ale opět, vše je o penězích a Vaších nárocích, zvláště, když nechcete pasivní standard.


doplněno 05.01.16 11:18:

Zdendom, z "eLka" by to klidně šlo, ale musel byste XPS přetáhnout přes profil, aby izolant těsnil na rám vrat, kde bude zase izolace. Zkrátka vyhrát si s detaily, aby izolant těsnil k izolantu. Co nejvíce zakrýt železo.

Jen se domnívám, že se nic nemá u garáže přehánět, páč jí stejně nevytápíte na teplotu obyváku.

Já bych na rám ze železa připevnil hranoly dřeva se zámky, nebo přímo dřevěný rám se zámky. Něco jako vchodové dveře..


doplněno 05.01.16 18:16:

.. Zdendo,

...ale nyní z garáže nepříjemně táhne...

Začal bych tímto opatřením, aby netáhlo z garáže...

jakmile je v jedné místnosti chladněji jak v druhé, je jedno jak se mistnosti nazývají, bude do teplejší vždy táhnout netěstnostmi.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.01.16 09:03

Právě - vypadá to, že si budu muset vrata navrhnout a nechat vyrobit. A tak sbírám inspiraci/nápady na to, jak je navrhnout nebo co požadovat aby bylo docíleno co nejlepšího zateplení/utěsnění. Prohlížím vrata v okolí, ale u moderních/rekonstruovaných domů jsou dvoukřídlá vrata dost neobvyklá a tak to nemám kde omrknout. Není mi jasné třeba ani to, jak provést rám - dříve se udělal z L profilu a bylo - tepelný most jak blázen. Jak se třeba řeší toto?

Datum: 05.01.16 17:45
Určitě nebudu v garáži topit stejně jako v obýváku - i se starými vraty je tam 19° se zavřenými radiátory. Vyhřejí to trubky ke kombi bojleru V sousední místnosti (kuchyni) ale nyní z garáže nepříjemně táhne.
Datum: 04.01.16 19:22
avatar
Těsnění okolo vrat dořešíš dobrými falcy, doplněnými třeba ještě molitanovým těsněním, nebo silikonovými profily.
Já kdysi těsnil spodní stranu zvedacích garážových vrat gumovým pásem, zabetonovaným jako doraz, přečnivajícím asi 4 cm nad podlahu. Spára pod dveřmi byla zakrytá, guma se pod koly auta při vjezdu ohnula.
Bohužel po pár letech se opotřebovala, zlomila. Dnes je pod vraty mezera pár milimetrů, aspoň garáž větrá.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.01.16 09:08

Díky za odpověď. No, představuju si trochu profesionálnější řešení než molitan Nějaké EPDM těsnění, nejlépe ve dvou rovinách. Rám a vrata s co nejvíce omezenými tepelnými mosty. Těsnění prahu asi něco jako u vchodových dveří - čili na spodní straně vrat by byl také falc a na něm těsnění, které by doléhalo zvenku na prah. A pak by ještě na spodní straně vrat byla nějaká dveřní lišta / kartáčové těsnění.

Od: host
Datum: 04.01.16 19:28

Laický a možná naivní dotaz. Musíte to mít tak důkladně zateplené, že pomíjíte i možnost koncentrace vypařovaných hořlavých kapalin (z benzínu, nafty, lihových přípravků do ostřikovačů, apod.), nebo dokonce riziko nahromadění CO při startování vozu a rychlém zavření vrat, nebo dokonce nastartování a byť i jen krátký chod motoru s výfukovými plyny v prostoru garáže? Normální člověk to sice neudělá, ale to riziko tu je. Stejně jako použití hořlavých materiálů - molitan, filcové výplně, některé druhy polystyrenu, apod...

Není to rýpání, jenom jedno z hledisek, které je třeba asi také vzít v úvahu.

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 05.01.16 09:12

Tohle je určitě ke zvážení, díky, neberu to rozhodně jako rýpání. Ale jak jsem psal - bude to spíš dílna než garáž, dovnitř budu s autem zajíždět opravdu jen výjimečně. Garáž je součástí domu a v současnosti tam jsou stará netěsnící vrata a dost tam táhne. A navíc přes garáž chodíme dost často ven, takže se minimálně cca čtyřikrát denně vrata otevírají a vyvětrá se.

Datum: 04.01.16 19:39
avatar

Tak udělat se dá skoro všechno. Otázka za jakou cenu a jestli to má vlastně vůbec význam.

PIR panel má sice dobrou tepelně izolační schopnost, ALE.

Je tam opravdu velký ALE. Dveře, vrata okna dělám dnes a denně, ale tohle jsem ještě neviděl.

Jak udělat futra s falcem, lépe s dvojitým falcem a na to napasovat panely? Tak, aby to nějak smysluplně fungovalo si to neumím představit. Možná to je tím, že jsem s těmito panely nikdy nedělal.

Ovšem běžně se to dělá jinak. Klasický garážový vrata, klidně i z eurohranolů, Zvenčí se dají palubky, ve tvaru podle přání. Zevnitř třeba klasický dřevěnný výplně, či cokoliv podle přání a mezi to polystyren.

Nahoře, na stranách a na srazu máš dvě těsnění, dole se dělá menší falc a jen jedno těsnění na křídle.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.01.16 09:22

No já si to víceméně představoval tak jak píšete - klasická vrata (ať už s kovovým nebo dřevěným rámem) akorát zateplená PIR panely místo polystyrenu - z toho důvodu, že PIR desky izolují cca dvakrát lépe než poliš. A ještě jsem si říkal, jestli by nestálo za to z vnitřní strany křídel před montáží "záklopu" dát parobrzdu/parotěs pro zajištění 100% těsnosti.

Datum: 05.01.16 10:54
avatar
Tak asi by to šlo, dát místo polyše panely. Muselo by se udělat křídlo podle panelů a vidělo by se. Jen s tou parotěskou nevím. Když na to něco pak přišroubuješ, udeláš do ní díry a v tu chvíli to ztrácí smysl. Ale myslím si, že je zcela zbytečná.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.01.16 19:39

Těsnění prahu bych u takovýchto vrat řešil jako padací variantu.

Zateplení prahu před garáží bych neřešil.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.01.16 09:14

Padací těsnění jsem dosud neznal, díky za tip.

Od: host
Datum: 05.01.16 11:37

V některých autodílnách se zateplení nebo alespoň aby od studených promrzlých vrat netáhla do dílny zima, řeší těžkým odtahovacím závěsem na garnyži nahoře nad vraty. Auto vjede a automechanik zatáhne závěs přes vrata. Netáhne zima, jinovatkou a námrazou zevnitře obrostlá vrata jsou od dílny oddělená vzduchovou mezerou a těžkou houní nebo co je to za materiál. Prostě nějaká těžká, hustá látka, nejlépe nehořlavá, aby náhodou nechytla od jisker při svařování nebo od jisker od kotouče brusky.

Hadr přes dveře není nic neobvyklého, používal se i ve venkovských nebo i městských samoobsluhách a obchodech, aby dovnitř netáhla zima a průvan. Třeba i to by bylo pro tazatele snadno proveditelné řešení zateplení.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 05.01.16 17:40
Jako doplňkové řešení to určitě smysl má. Díky za tip.

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.