Brána mírně do vrtule

Od: Datum: 02.01.16 18:48 odpovědí: 8 změna: 02.01.16 22:11
avatar

Dobrý den, svařil jsem dvoukřídlou bránu (každá má cca 2m šířku a 95 výšku. Z profilů 50x30x2

Jde o to, že se mi to mírně udělalo do vrtule. Není to moc, ale když to namontuju na betonové sloupky nebude to přesně lícovat někde. Co se s tím dá dělat? Jelikož nemám autogen, abych to ohřál a nějak zkusil deformovat, tak mě napadlo, jestli když dám panty na sloupku trochu mimo rovinu, abych to srovnal, jestli to nebude dělat nějaký bordel do budoucna. Díky za radu


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 02.01.16 18:58
avatar

Vrata se ti budou buď otvírat, či zavírat. To záleží na jakou stranu budou na sloupku šoupnutý panty.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.01.16 19:18

Já si nechal jednou od profíka svařit branku, jsem si netroufal*bzum*...když jsem jí osadil už jsem si troufal*cert*.

Panty bych dal rovně, nasadil vrata, zafixovat spodek, říznout srovnat a znova svařit. Vždy nejdříve krátké sváry, pořád kontrolovat a teprve nakonec vše provařit. Oprava na hodinu, koukat na to budete 20 a více let...;)


doplněno 02.01.16 20:37:

To moravan: brána je zkroucená lehce do vrtule, úhlopříčky jsou OK

Jinak já si také většinu věcí raději dělám sám, řemeslníka si zvu pouze v případě, že potřebuji aby mně někdo přesvědčil o tom, že to zvládnu líp než profík...

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 02.01.16 19:30
avatar

Zajímavý nápad. Uvidím, jak to bude vypadat až to nasadim. S tím koukáním 20 let máte pravdu a chci, aby to vypadalo, ale chci si vše dělat sám

Datum: 02.01.16 19:34

Když chce člověk něco udělat pořádně, musí si to udělat sám. *smich*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.01.16 20:27
avatar

Brána má dvě uhlopříčky. Na obou koncích jedné upevnit( např. na hnoždinky k podlaze do betonu.) Pod jeden konec druhé uhlopříčky dáme hydraul. zvedák a postupně (na několikrát) zvedáme až do vyrovnání.


doplněno 02.01.16 21:34:

Možná by stačilo ( nevím , jak moc je brána do vrtule) podložit na uhlopříčce , která leží na zemi oběma rohy dvěma špalky.Jednu stranu protější uhlopříčku upevnit( vrazit někam pod ponk,popř, něco těžkého) a na volný konec vyskočit a zhoupnout se.


doplněno 02.01.16 21:39:

Já chápu, že uhlopříčky jsou v pořádku, Princip je v tom, že položením přes ty uhlopříčky se to rovná .

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 02.01.16 21:12
avatar

Zdravím,
způsob srovnání hodně záleží na možnostech, které máte.
Na montáž pantů mimo rovinu se vykašlete rovnou - to je systém "řemeslo braň se, já tě jdu ku**it" *zed*
Úmyslně vynechám způsoby z vybavených dílen - rovnání pomocí autogenu, podkládání a heverování, protože přepokládám, že za
A) tak vybavený nejste
B) než přijdete "jak na to", tak nad tím ztrávíte mládí a stejně to nebude ono, protože i tohle se musí umět
Píšete, že jste si bránu, přesněji křídla, svářel sám, takže nejsíš máte doma nějaké sváření. bylo by dobré vědět jestli CO2 nebo elektrodu, ale když to nevíme, tak to celkem nevadí - postup bude zhruba stejný. Dále budu předpokládat, že máte k dispozici rovnou a dostatečně velkou plochu, na kterou bránu (křídlo) můžete položit (kdybyste tu plochu neměl, neměl byste ani kde svařit ta křídla).
Dále už vám bude stačit jen vrtačka, vrták o průměru cca 6mm a bruska na zabroušení svárů. To si myslím, že všechno máte.
Postup
- křídlo brány položíte na tu rovnou plochu
- v rohu, který bude nejvýš nad terénem, vyvrtáte ve sváru 2 díry tak, aby mezi nima byla mezera (tj. zhruba 1/3 od kraje díra, pak 1/3 materiál, pak opět díra, zbývající 1/3 bude opět materiál). Díry nebudou průchozí skrz celý Jäckl, ale jen v té horní stěně! Pokud nemáte (případně si neumíte) nabrousit vrták tak, aby měl zkrácené středové ostří a dalo se s ním vrtat bez důlčiku, místa vrtání si předem odůlčikujte - díry hodně mimo může znamenat problém.
- pak obě ty díry zavařte - materiál se v místě sváru stáhne a tím vám pomůže ten rám srovnat
- nechte vychladnout a zkoukněte, jestli už je rám rovný - pokud ne, postup s vyvrtáním děr (nebo díry) opakujte )samozřejmě s tím, že svár zabrousíte a pak teprve budete opakovat vrtání) - podle toho, jak moc je potřeba rám ještě srovnat, dělejte počet děr. Platí zásada, že lépe vrtat a zavářet 2x po sobě než se pokusit to trefit najednou a pak rám rovnat zase z druhé strany stejným způsobem.
Existuje samozřejmě i množství dalších postupů, jak zkroucený rám srovnat pomocí těch nejprimitivnějších pomůcek (např. místo vrtání děr proříznout svár v nejvyšším bodě a pak to zavařit, ale pokud se to třeba s délkou řezu přežene, opět se to stáhne moc a rám se zkroutí obráceně atd.) Postup s vrtáním děr se mi osvědčil zejména proto, že člověka vzdálenost mezi dírami donutí přerušit svár, tím pádem nedá do místa sváru tolik tepla a nehrozí tolik riziko, že se to ohřeje moc a nezkroutí se rám na opačnou stranu.
Pro rejpaly - zastávám teorii, že čím je člověk blbější (míň toho umí), tím musí volit blbuvzdornější postupy, aby nenadělal víc škody jak užitku.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 02.01.16 21:49
avatar

Děkuji vám za vyčerpávající odpověď a za originální nápad. Ono to jak jsem psal zase tak zkroucené není. Dole to sedí a nahoře je to vybočené tak půl centimetru. Jinak CO2 nemám, tak vařím obalovou elektrodou.

Datum: 02.01.16 22:11
avatar

Netuším, jak moc je ten nápad originální, ale objevil jsem tohle řešení úplně náhodou v létě 92 roku, kdy jsme s kamarádem dělali u mne v garáži poměrně složitou konstrukci barového pultu z Jäckl profilů, které nejen že by la veliká (půdorysně cca 3x4m), ale ještě musela být vodorovně dělená, protože jinak bychom ji na místo potom nedostali (představte si schodovitou konstrukci - pracovní plocha baru + vrchní plocha baru, navíc v půdorysu seseknutá na 45°a ještě vodorovně v polovině dělená, protože výška baru byla 140cm a dveře, kterými se to stěhovalo na místo ěměly jen 90cm a navíc byly za rohem). Vymyslet mi to nedalo moc práce, ale pak to svařit bylo docela kouzlo. Vařil kamarád elektrodou. Běhal dokola jak to tady někdo popisoval výše - tu heft, tam heft a na posledním sváru se nám doslova propadla jedna z příček a celé se to zkroutilo asi o 5cm. Doslova v zoufalství (ani jeden z nás není vyučený zámečník) jsem vzal vrtačku, udělal díry a říkám "tady to svař a ono se to třeba stáhne" :-D Ono se to skutečně stáhlo a srovnalo se to. Když sem to pak později vysvětloval zkušeným zámečníkům, kroutili nad tím hlavou, ale uznali, že to fungovat mohlo. Holt, člověk může být úplně blbý, ale musí si umět poradit no :-P ;)

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.