Tlakování vodárny - nulový tlak vzduchu

Od: Datum: 18.12.15 18:53 odpovědí: 15 změna: 19.12.15 14:51

Ahoj, tak dneska jsem vrhnul na dofouknutí vodárny, protože běžela v podstatě neustále, ale mám problém. Nejprve jsem ještě při zapnuté vodárně zkusil změřit tlak vzduchu. Mám podobný manometr jako tento, měřím jím tlak v autě a jízdním kole a vím tedy, že funguje. Na manometru se ukázala nula. Tak jsem si myslel, že ve vodárně není žádný vzduch. Vytáhnul jsem vodárnu ze zásuvky, otevřel kohout a vytékala voda a tlak vody klesnul ze cca 3,5 bar na cca 1 bar a dál už neklesal. Kompresorem z ledničky jsem začal dofukovat vzduch, nechal jsem to asi 45 sekund až minutu, během toho znovu začala vytékat voda. Poté jsem opět měřil, ale manometr ukazovat opět nulu... Raději jsem už dál nefoukal a zapnul vodárnu a trochu se to zlepšilo, už nejede úplně nonstop, ale pořád to není ono.

Čím to je, že se mi stále ukazuje nulový tlak vzduchu? Vodárna má 50 litrů, tak to mám nechat dofoukávat déle? Nebo se tento manometr nehodí na ventilek vodárny? Nevím...


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 18.12.15 19:13

Martine , pokud prstem zamáčkneš ventilek a teče z něj voda , tak je prasklý vak. - vyměnit .Pokud je to v pohodě , tak to jenom dofouknout. Postup nemá cenu vyvětlovat , lepší je video


. Spíš to vidím tak , že kompresor z ledničky dává málo vzduchu a nádobu o 50 litrech budeš muset dofukovat poněkud déle . - vlastní zkušenost , také jsem vlastnil tento kompresor .

Ohodnoceno: 1x
 
Od: martin12
Datum: 18.12.15 19:30

Ventilek jsem zkoušel zamáčknout a nic neteklo. Já si také myslím, že nafouknout 50 l vodárnu chvíli potrvá, ale je mi divný, že manometr neukazuje třeba 0,2 nebo tak nějak, ale je tam pořád nula... Zkoušel jsem nafouknout jízdní kolo tímto kompresorem a šlo to celkem rychle.

Datum: 18.12.15 20:18

Jestli máš strach , že roztrhneš potrubí , tak nech otevřenou baterku na studenou vodu. Já jsem tímto kompresorem dotlakovával pneu u auta i 4 minuty. ( né tlakoval , ale dotlakovával) Dá sice tlak , ale né množství. Nebál bych se toho a nechal bych to tam dýl .

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martin12
Datum: 18.12.15 20:51

Ale ten otevřený kohout by to nezachránil ne? Pokud vak není prasklý, tak se vzduch tlakuje do nádoby vodárny a pokud už je plná vzduchu, tak už nemá kam jít a bude tlačit na vak, ale pak už stejně nemá kam jít


doplněno 18.12.15 20:52:

Bojím se toho, abych tam toho tlaku nedal moc a nerupla nádoba nebo kompresor

Od: host
Datum: 18.12.15 19:53

instalater: pěkné video, lepší než spousta slov.

martin12: nafukování po dobu 45 sekund nic neříká o tlaku, který kompresor skutečně nafoukne. Například tlaková nádoba Aquamat V 33 litrů se ruční pumpičkou na kolo pumpuje asi čtvrt hodiny, asi tak 600 až 700 šťouchů, a autopumpičky nebo kompresoru je to skutečně mnohem kratší.

Pokud by byl prasklý vak, poznalo by se to podle toho, že při vypuštěné vodě a otevřeném kohoutku někde v potrubí, aby mohl případně vzduch utíkat, se pumpuje a pumpuje a tlak neroste, protože by vzduch utíkal prasklým vakem do potrubí a kohoutem ven. Pokud tlak roste, je to v pořádku, protože u tlakových nádob s gumovým vakem jako je Aquamat, se nafukuje prostor uvnitř kovové tlaková nádoby a do potrubí nic nejde. Pokud je v trubkách voda, která nemá kam utíkat, tak se tlak zvyšuje. Utíkat může například při naplňování splachovačky nebo při otevřeném kohoutu někde v potrubí.

Ideální by bylo, kdyb se dala zavřít voda do bytu, aby se nemuselo potrubí vypouštět a mít někde dole ještě jeden vypouštěcí kohout, například na zahradní hadici nebo podobně.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martin12
Datum: 18.12.15 20:35

Já jsem to dofukovával při otevřeném kohoutu nad vodárnou. Jak jsem psal, tak po otevření kohoutu voda vytékala, tlak klesnul a pak přestala téct. Nechal jsem kohout otevřený a při dofukování kompresorem voda opět začala téct, takže ten vzduch jí musel vytlačovat. Takže mám ten kohout nechat otevřený a foukat mnohem déle a pokud bude tlak stále nulový, tak je asi děravý vak a vzduch utíká přes vak tím kohoutem ven? Ale jak jsem psal, je mi divné, že manometr ukazuje 0 a ne třeba 0,2 bar, když ten vzduch zvládne vytlačit vodu z kohoutu ven, tak už přece musí být měřitelný...

Datum: 18.12.15 22:50
avatar

Když ten vzduch vytlačuje vodu do volného prostoru, tak nemůže mít měřitelný tlak. Teprve až všechnu vodu vytlačí, tak až potom začne tlak stoupat a bude měřitelný.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martin12
Datum: 19.12.15 10:22

Dnes jsem zkoušel tímto měřákem změřit tlak u expanzky topení a byla tam zase nula. Je to tím, že po nasazení manometru nedojde ke zmáčknutí ventilku a tedy asi nic nemůže změřit... U auta ho nasadím nadoraz a jde to, ale tady už nemůžu dál. Prostě tu koncovku na to nemůžu nasadit na doraz. Setkali jste se už někdy s tím nebo vám to normálně jde?

Od: host
Datum: 19.12.15 10:37

včera vodárna, dnes topení... nerozštelujte si všechno. Jestli vám topení funguje, tak by bylo lepší do toho nešťourat. Pokud si chcete vyzkoušet váš manometr (tlakoměr), tak ho zkuste na pneumatice auta nebo kola, které pak zase můžete dohustit.

Jestli máte i po delší době dohušťování v tlakové nádobě vodárny stále nulový tlak, a vzduch vám fičí potrubím ven, je pravděpodobně prasklý gumový vak. Není to nic neobvyklého, stává se to, a také se proto normálně náhradní vaky prodávají a dají se běžně podomácku vyměnit. U aquamatu V 33 litrů po vypuštění a uvolnění šesti šroubů se dá vyndat, vymýt a vyčistit tlakovou nádobu, nechat důkladně vyschnout, zkontrolovat stav uvnitř, nasadit vak, zašroubovat na přírubu a natlakovat na předpsaný tlak. Pak teprve načerpat vodu. Asi tak..

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martin12
Datum: 19.12.15 10:43

Já to jenom zkoušel, protože ten ventilek u vodárny a topení je stejný. Ale jak jsem psal problém je v té koncovce měřiče. Nejde nasadit až tak, aby došlo ke zmáčknutí ventilku a mohl měřit. U auta a kola jde nasadit "nadoraz" a ukazuje - měří dobře, ale tady jak je ten ventilek asi krátký, tak to nejde...

Datum: 19.12.15 11:22

Martine , dopumpovával jsem už hromadu expanzek různých typů , ale ještě jsem se nesetkal s tím , že by manometr z auta nepasoval. Někdy se mi stává , že nejde přetlačit ventilek .( asi prázdný vak nalepený na stěně ventilku) Řeším to tak , že ventilek vyšroubuji , profouknu to bez něj a pak ho tam teprve dám. Pokud máš expanzku plnou vody , tak musíš otevřít baterku a tu vodu vzduchem vytlačit - po tu dobu bude tlak takřka nezměřitelný. Až bude expanz. prázdná - bez vody , potom asi po 4 min . tím tvým kompresorem poznáš trošku tlak.

U domácích vodáren , které nejsou připojeny kovovou trubkou , se dá poznat jestli je expanz. bez vody i potěžkáním.

Pokud jak píšeš je opravdu problém v té koncovce měřiče , tak než seženeš jiný to natlakuj jen tak od oka .Raději míň . Poznáš podle rychlosti spínání. nevím , jak máš nastavený spínací tlak , ale mezi vypnutím a zapnutím čerpadla vypustíš při tlacích 0,2-0,35 MPa cca 17,5 l vody. - tak , že když dáš asi 2 kýble vody bez sepnutí tak je to OK.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: martin12
Datum: 19.12.15 12:36

Znovu jsem to zkoušel a ten ventilek na expanzce je krátký na moji koncovku na manometru. Nasadím manometr a dám koncovku nadoraz ventilku, ale je to málo. Ten prostředek v koncovce, který má zmáčknout ventilek na něj nedosáhne a tím pádem neslyším ani zasyčení... Pokud ventilek zmáčknu nožem, tak syčí. Viz foto. Byl by vhodný tento manometr?

Datum: 19.12.15 14:24

Na to je těžká odpověď . Bude vhodný každý manometr , který tam bude pasovat. Já používám starou klasiku - bez hadičky. Kdyby jsi bydlel poblíž , tak ti ho klidně dám , mám jich doma několik. Ale pokud jsi tam dal aspoň trošku tlaku a expanzka ti stále nespíná , tak máš na to čas si nějaký sehnat. Zkus souseda a nebo napiš Ježíškovi. Hodně zdaru.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martin12
Datum: 19.12.15 14:51

Díky moc za rady, zkusím toho ježíška

Datum: 19.12.15 14:48

Bingo - ten ventilek je opravdu krátký, mám to tak já i soused.

Samostatný měřič tlaku pro auta bez problému funguje, protože ta koncovka je není tak hluboká.

Koncovka pro foukání pneu je mnohem hlubší (aby držela na ventilku)

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.