Dobrý den, musí být těleso kovové vany spojeno s uzeměním? Pokud ano, jaký je důvod. Nebylo by bezpečnější, kdyby byla vana izolovaná od země? V případě, že by došlo k přivedení fáze na koupajícího se člověka ( například ze sousedního bytu přes vodovod) neměl by kudy proud téct do země a nedišlo by k úrazu... Co myslíte?
Keď som si pri rekonštrukcii kúpelne dal požiadavku namontovať zásuvku dovnútra kúpelne, vedľa dverí, pre práčku, elektrikári automaticky uzemnili vaňu, boliler a aj radiátor. Údajne je na to vyhláška.
Infražiarič som si inštaloval sám, cez vodič 3x1,5, hoci je vo výške 1,9 cm pod stropom
Jedná se o dvě věci 1) Ochranné pospojení tj. vodivé pospojování skoro všech kovových částí je nezbytné, srovnají se potenciály 2) spojení Ochranného pospojení se Zemí je také nezbytné, aby vše mělo potenciál Země, protože se na ní stojí.
Přiznávám se, že v tomto oboru jsem naprostý laik, ale ještě nikdy mi žádný odborník nevysvětlil, proč jsem jako malé dítě přežil 220 V prostřednictví hřebíku ve fázi (izolovaný od země). A proč se troleje opravují z vozidla důsledně izolovaného. Taky nechápu požadavek uzemnění. Aby nás to mohlo spolehlivěji zabít? Asi jsem v tom oboru opravdu ignorant, ale je tady někdo, kdo mi to vysvětlí?
Vysvětlit ti to nedokážu. Ber to tak, žes měl štěstí.
A jestli se chceš přiučit něco o elektrice, tak si kup pryžovou elektoizolační rohož a dej si ji pod nohy s pracovní obuví při práci na elektrickém zařízení.
Pak se můžeš dotknout fáze a nic se ti nestane. Tvoje tělo bude mít napětí jaké je ve fázi, ale obvod se zamí se neuzavře právě přes tu pryžovou rohož. To ale neznamená, že nemusíš být opatrný. Jakýkoliv dotek na uzemněnou část a nebo když se někdo dotkne tebe, tak dostanete ránu oba.