Nejste přihlášen/a.
Dobrý den všem,
koupili jsme chalupu, na které možná časem budeme bydlet. Zatím je nedodělaná a já potřebuji vyřešit zimní vytápění. Nebudeme tam v zimě nijak pravidelně jezdit( nejsou hotové nutné věci k bydlení). Ale jsou tam radiátory- napuštěné od elektrického kotle. Máme je( a jak?) napustit nemrznoucí směsí?, nebo jiný tip k tomu, aby tam voda nezamrzla- v topení? Vypustit úplně? Původně jsme si mysleli, že zřídíme noční proud a budeme vytápět na cca 5 stupnů, ale zdá se mi to luxus, vzhledem k tomu, že tam nebudeme jezdit pravidelně(zatím). Jsem absolutní laik, prosím, poraďte mi. děkuji všem za rady.
Já mám na chatě také napuštěno nemrznoucí směsí, je to určeno přímo do radiátorů, kupuje se to v kanystrech po cca 25 litrů, mám to naředěno na -20. Chata je v horách a nikdy to nezmrzlo. Někdy se s tím nesnese čerpadlo, ale pokud je to na samotižku, nebude problém. Vypuštěné bych je nenechávala pokud je v plánu je v budoucnu použít. Mám něco takového:
Není to už v těch radiátorech napuštěno směsí? Když to do teď nezmrzlo, tak možná je , změř to.
Tak já jestli bych věděl že tam celou zimu nepojedu (nebudu topit) tak bych to vypustil,ale co když přeci jen.Tak bych to raději naplnil nemrzkou třeba tady mechanol.cz/... .Nevím v jaké oblasti to máte ale normálně stačí naředit cca do -10° -nezamrzne přinejhorším zrosolovatí
.Naplnění: jestli máte expánzku tak vypustit a nalít to do ní,ale asi bude expanzomat,na to jsou přímo plnící stanice,pumpy ale ta cena
cistenitopeni.info/... tak já bych to tam nalil přes po demontáži odvzdušnovacího šroubu radiátoru(asi největší díra
)
Já bych instaloval vytápění na 5°C, dát na střední teplotní místo, aby nezamrzla voda na mytí, a WC. Páč tam budte jezdit nepravidelně, tak nebudete přeci pracně (vy)napouštět vodovod..
Klidně může být teplá zima, pojedete častěji, v mrazech se budete těšit na příští měsíc na teplejší období...
Máte v domě rozvody vody, sifony, záchody potrubí s vodou?