Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Výkon radiátoru

Od: didas* odpovědí: 20 změna:

Lze nějak vyjádřit, jaký je rozdíl výkonu radiátoru při samotíži a použitím oběhového čerpadla? O kolik procent se výkon zvedne? Očekávám že topení mi bude více topit a kotel samozřejmě bude muset dodávat více tepla. Záležet bude i na seřízeni výkonu čerpadla. Jsem laik a rád bych měl jasno.

20 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

5x
Rozdíl mezi výkonem stejného topného tělesa v samotížném systému a systému s nuceným oběhem je přesně "0"W.
Výkon tělesa nemá se samotížkou nebo nuceným oběhem vůbec nic společného.
Mluvím o správně spočítaném systému (v obou případech).
didas*
hodnocení

Takže s čerpadlem nebudu mít tepleji?

Nebudete..
Tepleji budete mít pouze v případě, že místo stávajícího radiátoru namontujete jiný, který bude mít větší teplosměnnou plochu..a tím pádem i výkon.

figurek*
hodnocení

2x

Nemáte náhodou i vy onen klasický problém se samotížkou, kdy některé radiátory topí jen tak nějak napůl? Jestli máte, pak radím k opatrnosti. Čerpadlo může pomoci, ale taky to může dopadnout právě naopak. Může se stát, že zapojíte čerpadlo a některé radiátory vám budou topit ještě hůř než teď.

pepa*
hodnocení

1x

Výkon radiátoru je dán teplotním spádem. Bývá 55/45 °C, 45/35 °C, 35/25 °C.

U samotížného způsobu oběhu teplé vody může mít vliv výška výstupu z kotle a výška vstupu do radiátorů. Měla by být min. 1/2 radiátoru ale viděl jsem méně a podle toho radiátor také topil. Pak má připojení teplovodního čerpadla svůj díl na účinnosti.

Změřte si teplotu vody na výstupu z kotle, pak na vstupu do radiátoru ( horní část ), pak výstup z radiátoru ( spodní část ). Teplotní spád je rozdíl teplot radiátoru. Podmínkou je, aby byl radiátor teplý po po celé výšce s daným teplotním spádem. Při malém rozdílu výšek je teplý jen vrch radiátoru a zbytek netopí ! Pak tam musí být to čerpadlo.

roman68*
hodnocení

1x

Zdravím,