Jak vyvrtat díru do stojky vodorovně rovně

Od: Datum: 11.11.15 07:00 odpovědí: 4 změna: 11.11.15 09:53

dobrý den

mám zabetonovanou dřevěnou stojku a chci do ní vyvrtat díru skrz. Jak vyvrtat díru aby díra byla rovná jak vodorovně tak svisle? udělat si nějakou pomůcku?jakou?

a to samé pak budu potřebovat vyvrtat do dřevěné kulatiny přesně do středu rovně vodorovně i svisle, nemám stojanovku, jen AKU bormašinu

děkuji za rady


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 11.11.15 07:16

Vyvrtat díru vodorovně rovně jde například tak, že si koupíš delší vrták a kratší úhelník. Při začátku vrtání a během vrtání pak kontroluješ kolmost úhelníkem. Podmínkou je, že máš dřevěnou stojku ve svislici (kolmo k vodorovné rovině).

Aby byla díra vodorovná jak vodorovně tak svisle - tak na tohle nemám vzdělání, abych pochopis co vlastně chceš.

Nebo si můžeš udělat přípravek - vodící trubku pro vrták. Na trubku, která má vnitřní průměr o málo větší než je průměr vrtáku, navaříš plocháče. Plocháče přitáhneš stolařskou svěrkou k dřevěné stojce a dotahováním svěrek musíš vyrovnat vodící trubku do vodoroviny.

Abys provrtal kulatinu ruční aku vrtačkou přesně ve středu, tak bys musel být hodně šikovný a ještě mít štěstí. Pokud to opravdu musí být přesně ve středu, tak to musíš nechat vyvrtat na soustruhu.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.11.15 09:49
avatar

Nevím a nic mě nenapadá celý léta to vrtám od oka a stačí mi to.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.11.15 09:52
avatar

V každém případě když začneš vrtat,začni malým vrtákem.Pak polohu díry zaměříš a pokud nebude přesně,zkoriguješ ji pilníkem či rašplí.Pak dovrtáš konečným vrtákem.Ale lze ještě použít i jeden mezistupeň.

JABRAKA

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 11.11.15 09:53

Pro kolmé vrtání používám (kromě stojanu, ten zde nepřichází v úvahu) následující přípravek. Jmenuje se to stojan na vrtačku víceúčelový. Bez úpravy ho lze použít pro deskové materiály, má i jakési prisma pro vrtání. Pro vrtání do stojky by se musel trochu vytunit, ale záleží na rozměrech a tvaru stojky. Ovšem na akuvrtačku můžete zapomenout. Alespoň nevím o žádné, která by šla upnout.

Vrtání v ose kulatiny je problém. Záleží na tom, jak to má být přesně, ale bez soustruhu to bude vždycky s omezenou přesností.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.