Kompresor z mrazáku

Od: Datum: 06.11.15 09:46 odpovědí: 17 změna: 09.03.16 18:03

Zdravím, chci použít kompresor z mrazáku na foukání jízdního kola a radši se předem zeptám, kde mám uříznout trubice než bych to udělal špatně... Můžu řezat na místech, které jsem označil na obrázku?

A tam, kde jsem napsal vstup - kompresor saje a tam, kde je výstup vzduch vyfukuje?

A ještě bych měl jednu otázku na to, k čemu slouží tam ucpaná trubice vlevo. Díky moc



Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 06.11.15 10:19
Uříznout to můžete kde se vám zachce, ekologie ale zaplace... Radši delší než kratší.
Vstup a výstup ma každý kompresor jinak. To poznáte az ho pustite.
Ta trubka v levo je na plnění chladícího okruhu.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.11.15 11:01
avatar

Neznalost zakona neomlouva, doporucuji Vam si prostudovat si zakon o odpadech 185/01 Sb. Svym chovanim muzete negativne ovlivnit zivotni prostreni, nejen sebe.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 06.11.15 11:04
avatar

45g chladiva R22 zase takovou díru do ozónové vrstvy neudělá. Krom toho se ptá na něco úplně jiného.


doplněno 06.11.15 12:44:

kdyz to nevzdechnes, tak nic extra se nestane. Je spousta nebezpecnejsiho. A tyto lednice uz pomalu mizi z povrchu zemskeho.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martin12
Datum: 06.11.15 11:36

Na štítku je psáno chladivo R12S, tak jestli je to nebezpečné, tak se na to vykašlu.

Datum: 06.11.15 11:07
avatar

Naopak, vstup je výstup a výstp je vstup. Z logiky věci kompresor nasává z výparníku uvnitř lednice a vytlačuje do zadní kovové mřížky, tzv. srážník-kondenzátor. trubka na levé straně kompresoru slouží jako servisní vývod a také nasává. Doporučuji nechat ji ucpanou.

A pozor, na tlačení doporučuji delší hadici, z kompresoru krom vzduchu v malém množsví putuje i olej který může časem foukanou pneumatiku degradovat.

99%kompresorů to má stejně.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: luha®
Datum: 06.11.15 11:23

Máš to označené obráceně, výstup vede do chladiče. Vstup je napojen s těleso kompresoru a může z něj vytékat olej, takže je dobré ho nechat delší a ohnout ho nahoru. Olej se také dostává do výstupu v podobě mlhoviny. Ve starších kompresorech se používal olej s obsahem PCB, takže je to *trochu* nebezpečné.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 07.11.15 14:59
avatar
AZ to urezes nesmíš to otočit. Jinak ti vytece olej, tak pozor na to. Musel bys ho doplnit. Když dáš delší hadici, můžeš obejít celé auto, pokud to máš v garáži.
Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 08.11.15 23:36

Tenhle kompresor, když použijete na vzduch, tak Vám moc dlouho nevydrží. Ve vzduchu je totiž vlhkost, která se vysráží na membránových ventilech, ty zkorodují a přestanou těsnit.Lepší je koupit v akci třeba v Hornbachu nebo v OBI za zhruba 2000,- Kč olejový kompresor s tlakovou nádobou o vnitřním objemu 24 litrů. Má max. výstupní přetlak 8 bar.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martin12
Datum: 09.11.15 11:10

Ještě bych se zeptal na tohle. Rád bych použil hadičku, která se používá v akvaristice (mám jich dost). Jak jí napojit na šlahounek nebo na nějaký ventilek?

Datum: 09.11.15 11:25

no tak ten motorek dokáže natlačit dost přes deset atmosfér , tak to by asi nevydržela.


doplněno 09.11.15 11:30:

to zaleží jak to budete používat , tlačí dost ale - malé množství.

Hadic a hadiček je spoustu.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: martin12
Datum: 09.11.15 11:27

No viděl jsem, že hodně lidí je používá, ale nevím...

Od: martin12
Datum: 09.11.15 11:36

Na foukání jízdních kol

Datum: 09.11.15 17:52
V mototechne si kupte cernou gumovou palivovou hadicku s vnitrnim prumerem DN5 a k tomu sroubovaci sponku. Rovnou si k tomu muzete koupit i koncovku na auto ventilky a mate vyreseno. Jo a ta hadicka je do tlaku 13 bar, takze bez problemu. Ale jak psali vyse, problem je prskajici olej. Kupte vice hadicky a tahnete ji od kompresoru aspon 60 cm vzhuru nebo do cesty vradte odlucovac oleje.
Ohodnoceno: 0x
 

 

Datum: 09.11.15 21:13
avatar
Já tam mám normální hadici z náklaďáku. Je tam koncovka taková ta klasická s gumou uvnitř. Nebo můžeš dát takovou, jaká se používá na benzinkach. Ta hadice je dost dlouhá. Akvaristicka nevim kolik vydrží, ale myslím, ze silnicku bys nenafoukal, nejspíš by tlak nevydržela. Normální kolo snad vydrží. Zkus a uvidíš. Jinak s ventilkama ja problém nemám ani na kole, ani v autě. Ten olej se tam nedostane, koncovka je čistá suchá, ale jak říkám, dlouhá hadice buďto z liaz nebo avie.
Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.11.15 21:25

Na foukání jízdního kola bych použil pumpičku... než vyndáte kompresor, natáhnete hadici tak to máte nafouknuté...

Jinak použití kompresoru z mrazáku/lednice je zcela bez problémů, jen se musí hlídat a nenechat nafukovat nic bez dozoru. Kompresor dělá hodně přes 20bar a spolehlivě roztrhne jakoukoli pneu - stačí na něj zapomenout :)

Ohodnoceno: 0x
 
Od: pavel*
Datum: 09.03.16 17:53

Nevíte někdo co je uvnitř kompresoru kromě vzduchu a kapaliny..?

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 09.03.16 18:03
avatar
Nic. Pokud uz je bez chladiva, tak pouze vzduch a olej.
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.