Nejste přihlášen/a.
Ahoj, na huštění jízdního kola jsem používám kompresor z lednice, ale poslední dobou začíná nějak vynechávat... Přemýšlel jsem o použití nějakého malého kompresorku, ale ty jsou snad všechny na 12V. Jak ho používat v normální zásuvce na 230V? Nebo jak to řešíte vy? Díky
Osobně to řeším tak, že kolo přivleču k autu a foukám přes onen kompresorek na 12V (cca 200 Kč). Jinak není pravdou, že se nedá sehnat kompresorek na 230V, jen je to jiná liga (1000 Kč+)
Co se týká použití trafa, je třeba si uvědomit, že jen tak nějaké nebude stačit, samotného mne zajímal příkon té čínské 12V potvory za 200 Kč. Někdo už to měřil.
Údajně leze proud až ke 4A, což se mi při síle těch přívodních drátů nezdá.
Ještě je otázkou, co chcete foukat. Nějakejch 6-7-8 barů ten můj čínskej šmejd fakt nedá. To pak vozím kolo do práce nebo foukám ručně. Br...
Kompresorek z Lidlu(cca 400Kč) klidně nafouká kolo i na těch 8atmosfér, ale žere při tom přes 10A. Náhradní zdroj by měl na to být dimenzovaný.
Také používám k foukání bicyklů a mičud kompresorek ze staré ledničky. Už asi 20 let a stále mi funguje. Ale toto řešení není zrovna ideální. Samotné těleso kompresorku /vlastně elektromagnet/, běhá v olejové lázni, tím se maže. Přitom se do vzduchu dostává i olej. Ten, bohužel, působí na gumu nepříznivě /rozleptává ji/. Tento kompresorek dodává malé množství vzduchu /foukání trvá o něco déle/. Pro moji potřebu je to však zanedbatelné. Přitom vyvine poměrně vysoký tlak. Při jeho 1. spuštění do provozu jsem zkoušel, jaký tlak vyvine. Ihned jsem ztrhal 10 atm. manometr. Proto jsem použil upravený pojistný ventil. Nastavil jsem ho na 6 atm., to mi na kolo ůplně stačí. Také tímto kompresorkem pumpuji zahradní postřikovač. Vtomto případě se velmi osvědčil. Dříve to byla rasovina, napumpovat originální pumpou 6 atm. /doporučený max. tlak pro tento postřikovač/ většinou v parném létě / postřiky na okurky, rajčata, brambory proti plísni, na mšice atd/. Pokud ti nevadí malé množství oleje ve stlačeném vzduchu, asi bych se obrátil na nějakého opraváře chladících zařízaní /ledniček/, aby ti motorek ze staré ledničky dal. Dnes se nevyplatí opravovat starou ledničku. Většinou během provozu dojde k ůniku chladícího média /plynu/, ale kompresorek zůstane dobrý /lednička běží, ale nechladí/. Sám bych ale ledničku nekuchal, může jít o starý typ ještě s freonem. V novějších zařízeních se již používá ledon, který neničí ozon. Jinak na ůpravě nic není, jen se na svorkovnici u relé na nádobě s olejem, ve které běhá kompresorek, propojí vývody, které původně šly do termostatu. Tím se vlastně termostat obejde a kompresorek při zapnntí el, proudu se vždy rozběhne. Tak mnoho štěstí a kutilství ZDAR.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.