Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Příspěvek na bydlení podnájem bytu je možný?

Od: jardaokur odpovědí: 6 změna:

Prosím o radu, jsem student, bydlím momentálně u strýce ale mám svůj družstevní byt.

Chci se zeptat zda je možnost pobírat příspěvek na bydlení na svůj byt, ve kterém mám trvalý pobyt a zároveň mít v bytě nájemníka a byt mu pronajímat. V současné době nárok na příspěvek na bydlení mám pokud v tomto bytě mám trvalý pobyt pouze já a nikdo jiný. Chci se zeptat zda se to dá nějak udělat, například na základě smlouvy o užívání bytu, nikoliv podnájemní a mít tak v bytě podnájemníka a pobírat tak příspěvek na bydlení nějaké to nájemné od něj. Děkuji za odpověd

Děkuji za odpověď

6 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

hodnocení

5x

cože? rozumím ti dobře, že máš vlastní družst.byt, který pronajímáš, a chtěl bys k tomu ještě příspěvek na bydlení od státu? *ee* jako proč, nechápu...? to je jako kdybys chtěl porodné, nebo tak něco... :-D

jardaokur
hodnocení

Myslíte si, když má člověk byt tak je nějaký boháč, že na prispevek na bydleni nema narok?

Prosimte o radu a ne rypave poznamky, kdybych mel penez dost tak se na takove veci neptam.

Jsem student, z pronajmu mam momentalne cca 2000 kc kdyz odectu najem druzstvu, + 700 kc prispevek na dite a 1500 vyzivne od rodicu, jestli Vam to prijde hodne tak uz nevim.

iz*
hodnocení

3x

Milý studente, měl byste si v tom udělat jasno.

Družstevní byt nevlastníte,

ten patří bytovému družstvu.

Vy vlastníte "jenom" družstevní podíl, k němuž se váže právo na uzavření nájemní smlouvy k určitému bytu.

Nájemníkem družstevního bytu jste Vy, pronajímatelem je družstvo.

Chcete-li část bytu nebo celý přenechat k užívání někomu dalšímu,

můžete tak učinit pouze na základě podnájemní smlouvy (nemůžete pronajmout byt, který Vám nepatří),

k jejímuž uzavření potřebujete souhlas družstva (viz stanovy Vašeho BD).

_______

K příspěvku na bydlení: