Jak to, že svařování CO nepropálí a MMA ano?

Od: Datum: 20.08.15 02:50 odpovědí: 10 změna: 21.12.15 18:59

Jak to, že svařování cé-očkem se dájí svařovat tenčí plechy a u trafosváření obalenou elektrodou dojde k propálení? Čím to je, vždyť se svařuje přibližně stejným svařovacím proudem, tedy 40A, nebo jak to je?

děkuji!


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 20.08.15 08:17

Ono to i s CO ide prepáliť,len ťažšie.U CO je tenší drôt a rýchlejší prísun materiálu ako u elektrody,spodný materiál sa nestihne tak rýchlo roztaviť celkom ako vrchný drôt,zvar je akoby zaliaty horúcim železom.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: honza12
Datum: 20.08.15 10:05

ahoj slavco,

tak proč se tedy nevyrábí i elektrody na svařování MMA třeba o průměru 0.8mm? Nejtenčí elektrody rutilové jsem sehnal 1.6mm. Dají se sehnat ještě tenčí na trafosváření?

Díky

Datum: 20.08.15 22:16

Nestretol som sa ešte s tenšími,tak tenký material sa zvykne bodovať v bodovacích klieštiach alebo zvárať plameňom.Pravdepodobne je to technológiou.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: lojza55
Datum: 22.08.15 18:12

Domnívám se, že CO má jinou charakteristiku oblouku, MMA oblouk má teplotu 5000°C, u MIG/MAG to asi bude míň a určitě tam funguje i ochlazení lázně plynem.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: miro®
Datum: 22.08.15 19:55

Nebude to také tím, že metodou svařováni s CO se svařuje stejnosměrným, dokonale usměrněným a vyhlazeným proudem. Svařování proudem střídavým (tranformátorem bez jeho usměrnění a dokonalého vyhlatení), případně proudem jednosměrným ale pulsním, je taveninu ze svaru vyprskávána?

Ohodnoceno: 0x
 
Od: honzi
Datum: 13.12.15 20:56

protoze obalena elektroda ma vetsi pruvar nez CO 2 i ve stejnych parametrech

Ohodnoceno: 0x
 
Od: cicko
Datum: 13.12.15 23:21

Z velké části je to svářečem.

Ohodnoceno: 1x
 
Od: fero®
Datum: 14.12.15 23:14

Ahoj Jene,rozdíl je v tom ,že při sváření s CO2 svařuješ v ochranné atmosféře a proto se k oblouku nemůže dostat

kyslík,bez kterého nic nehoří,tedy ani svářený kov.To je důvod pro sváření v ochrané atmosféře,tím i kvalitní svár

bez pórů a strusky.I zde ale může dojít k provaření materiálu při špatně zvoleném svařovacím proudu.

Přeji pevnou ruku i sváry.

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 16.12.15 23:35

Ano to kúzlo je ofukovanie nehorlavým CO2 v mieste oblúku - fero mate bod

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 21.12.15 18:59

Mluvím o CO2. Opravdu záleží na proudu,ale i na síle svařovacího drátu a seřídit svářečku(myslím posun drátu).V místě sváru se podkládá měď, roznese teplo.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.