Nejste přihlášen/a.
potřebuji do školy vědět-studuji dálkově princip cinnosti HDO. není mi jasné dle přilozených obrázků jak je ovládan stykač...v HDO je F na který je připojena fáza a N jakmile dojde impuls kontak-přepínací? se přepne co se pak deje dál? dokáže to nekdo popsat? je civka stykače na TUV septnuta a kontakty rozepnute nebo sepnuté pri vysokém tarifu...marne nad tím bádám anmeuzu na to přijít zda si mi nelogické že by cívka stykače byla pod prodem pri vysokém tarifu a jekmile prepne na nizky tarif tak cívkou prrestane tect proud a tim se sepnnou rozepnuté kontakty stykače? díky za opoved
Zkus si stáhnout připojovací podmínky, kde je rozkreslen elektroměr. Svorky A a B jsou totiž připojení cívky na přepínání tarifů.
V klidovém stavu jsou naše elektroměry nastaveny na načítání nízkého tarifu. Je to z toho důvodu, že při vypadnutí HDO načítá elektroměr nízký tarif a nevzniká zákazníkovi škoda a nic se nemusí ze strany dodavatele hradit.
Takže k otázce. V přiloženém obrázku je zapojení ve stavu, kdy se něčítá nízký tarif. Z N sběrnice jde spínaná nula na přepínací kontakt HDO na rozpínací kontakt a z něho na ovládání TUV (cívka stykače) a druhá strana je připojena na fázi pomocí jističe 2A. Je jasné, že bojler topí.
Přijde signát HDO na odpojení nízkého tarifu. Přepínací kontakt HDO se přepne na I a nula z N jde na cívku elektroměru (svorka B), která přepne elektroměr na VT. Druhá strana cívky je A je připojena na fázi. Jakmile se přepne přepínací kontakt HDO do I, tak odepne spínací nulu od TUV a bojler přestane topit.
Snad jsem to napsal srozumitelně a elektrikacz to už nebudu psát.
Pochopil jste to dobře. Tady je právě zavádějící, že se říká, že spínáme NT - to bylo na mechanických hodinách. V současné době prakticky spínáme VT . když to budete pak rozpitvávat. Tak dou tři signály. Jeden spíná elektroměr (odpíná VT), druhý spíná topení a třetí bojler.
Tady jsem našel rozkreslení elektroměru.