Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

 

Záhadné pískání v bytě

Od: marketastankov odpovědí: 47 změna:

Zdravím všechny. S manželem jsme koupili byt v paneláku (2+1), 4 měsíce se kompletně rekonstruoval a na podzim jsme se nastěhovali. Jenže je to zhruba před Vánoci, jsem vždycky v noci, začala slýchat takové jakoby vysokofrekvenční, nepříjemné pískání, které trvá do teď. Není to sice každou noc, ale občas, když v noci ulehnu, tak to je slyšet. Je to docela nepříjemné, protože se nedá moc dobře usnout a špunty do uší na to nefungujou. Manžel dělá na noční, když jsme doma o víkendu spolu, tak to slyší taky, ale jemu to nevadí, vždycky řekne, že to přestane a usne. Ono to pištění zmizí vždycky kolem šesté, sedmé ráno, když jdu do práce. Ten zdroj pískání jsme už samozřejmě zkoušeli hledat, zkoušeli jsme vypnout jističe jak u nás tak u sousedů vedle, pod námi i na patře, dokonce jsem o víkendu poslouchala i v bytech nad a pod námi, jenže tam nic slyšet není. Je to slyšet jenom u nás v bytě, v ložnici. Prosím všechny, nevíte, co by to mohlo být? Nebo kde hledat příčinu? Jsem už dost zoufalá a ani se v noci pořádně nevyspím.

Díky moc všem za rady, Markéta S.

 

 

47 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

 

 

dejavu*
hodnocení

4x

Obávám se, že by to mohl být tinnitus itinnitus.cz/... - napovídá tomu i to, že se to zjevuje v noci, když ležíte a je ticho a nezabírají vám ani špunty do uší a se vstáváním to mizí. I když píšete, že to slyší i manžel, i on tím může trpět.

Pokud to ovšem neslyšíte při spaní ve vedlejší místnosti a nejste schopna objevit zdroj, pak změňte ložnici za obývák. Je to sice nepříjemné řešení, ale vyspat se musíte.

Napadlo mne ještě, jestli v sousedství paneláku nemá někdo zahrádku, kde by na noc zapínal vysokofrekvenční plašič krtků. Někdy se podobná věc používá i pro psy, aby je to odradilo od štěkotu. Možná by to mohlo být i nějaké na noc zapínané bezpečnostní zařízení. Případně nějaký spotřebič, který jede na baterii. Nemohl by to být elektronický měřič na topení?

Ještě mohu poradit vyměnit molitanové špunty do uší za voskové, jestli seženete ve zdravotnických potřebách, ty jediné těsní.

doplněno 03.02.15 22:57:

Ano, ty měřáky radiátoru jsem též psala, ale nedopověděla jste mi. Co vidíte z okna ložnice, co jinde není? Není tam třeba nějaká továrna nebo nějaký elektronicky hlídaný objekt?

doplněno 03.02.15 23:13:

Ano, bohužel, je to často slyšet i přes zeď. :(

doplněno 04.02.15 09:08:

Ten plašič na kuny je dobrý nápad, co psali kolegové níže. Dává se do aut, aby v nich kuny neožíraly kabely, což často činí. Zkuste obejít ty garáže, co vidíte z ložnice, případně zaparkovaná auta, pokud jsou tam volně. Jestli je to náročné, tak sledujte ráno z okna ložnice, kdo odjíždí, případně navštíví garáž, když to přestane.

Obávám se ale hlavně jedné věci - že i když zjistíte, co to způsobuje, nezabráníte tomu, kdo to dělá, aby s tím přestal, takže změnit spaní ve druhém pokoji nebo sehnat si ty voskové špunty asi bude nutné.

marketastankov
hodnocení

Na baterii máme meteostanici s čidlem a dva budíky, ale od toho to taky nejde.

host*

Nám takhle v práci šíleně pískaly centrální hodiny řízené krystalem na vysoké frekvenci. Někdo to slyšel, někdo ne, někdy víc a někdy méně. Podobně pískaly rozkladové obvody a vysokonapěťové trafo starších televizorů ještě se skleněnou obrazovkou, na kmitočtu 15 625 Hz, což slyšely všechny děti a mladí a starší dospělí už vůbec. Pronikavý zvuk televize je slyšet i přes zeď, ale to je případ pouze pro ilustraci, protože starou televizi jistě u vás v domě už nikdo nemá a nepouští ji celou noc, ledaže by u ní spal a vypnul ji až ráno.

Jak vám radili předchozí rádci a rádkyně, zkuste najít, vysledovat, co by to asi mohlo být.

marketastankov
hodnocení

Jak pískala naše stará CRT televize si pamatuju a tohle je právě něco podobného.

marketastankov
hodnocení

Od těch měřáků to taky nejde, no naproti nám je další panelák a mezi tím jsou garáže.

 

host*
hodnocení

3x

to nemusí být zrovna z vašeho topení ale třeba ze sousedství nebo někde jinde v domě. Průtokem vody v potrubí, které naráží na nějakou překážku například odbočku nebo zúženým místem nebo přes ostrou hranu v kohoutu jako u píšťaly a tak může vznikat vysoký pištivý zvuk, který se může šířit třeba i od sousedů vedle, nad nebo pod vámi. V nočním tichu to třeba vy slyšíte a muž ne. V nočním tichu je třeba slyšet i zvuk z přehrávače do sluchátek ve vedlejší místosti, a tak je možné v nočním tichu slyšet i to, co normálně přes den není slyšet. A že to skončí ráno v šest, v sedum... třeba jde někdo ze sousedství do práce a topení vypne.

Zkuste si pořídit hlasitého budíka nebo nástěnné hodiny, které hlasitě tikají. Na jejich zvuk si zvyknete a třeba to pískání přehluší a nebudete ho vnímat.

Nemáte také náááhodou zapnutý nějaký nabíječ nebo napáječ nějakého zařízení? Některé nabíječky na mobil se spínaným zdrojem také pískají.

marketastankov
hodnocení

Díky za odpovědi a nápady. Nabíječka mi píská taky, ale trochu jiným tónem a vždycky jí ze zásuvky vypojuji. Je ale zvláštní, že to slyším jenom v té ložnici a nikde jinde ne. Uvažujeme o tom, že se obývák přestěhuje do ložnice a naopak, protože tohle asi řešení nemá :( Ale díky za reakce.

host*

třeba má podobnou nabíječku nebo něco co píská někdo ze sousedství, třeba za zdí ložnice, když je to tam slyšet nejvíc? To by se snad dalo zjistit po přiložení ucha na zdi a zkoušet jestli je to slyšet ze zdi, nebo po otevření okna z venku... držím vám palce při hledání a utišení toho pískotu.

marketastankov
hodnocení

Díky. No od zdí to nejde a zvenku to taky není slyšet. A nabíječka to nejspíše nebude, zkoušeli jsme se sousedy vypínat jejich jističe a žádná změna. Myslíte, že by tahle vysoká frekvence byla slyšet i přes zeď?

host*

Možná mohla, třeba když se šlo po vsi kolem domů tak tam, kde hrála televize bylo slyšet pískání rozkladové frekvence 15 625 Hz ze starých televizí až ven před dům. V některých moderních spotřebičích je tak zvaný spínaný zdroj, kde není klasický síťový transformátor na síťový kmitočet 50 Hz, který spíš bručí, ale spínané zdroje s poměrně vysokou frekvencí, které jsou sice vyrobené tak, že nepiští, ale někdy se něco může uvolnit a vibrovat a tak pískat.

Některé spotřebiče, například televizor , automatická pračka a podobné se vypínají pouze do pohotovostního, klidového stavu, tak zvaného stand-by a jsou jenom jakoby vypnuté, spí a čekají na povel od dálkového ovladače. Někdo třeba nevypíná ani napájecí zdroj dobíjení notebooku a nechává to běžet. Ale jak píšete, už jste zkoušeli vypnout všechno i hlavní jistič a stále je to slyšet.. zajímavé... až na to přijdete, bude to zajímavé poučení, doufám, že budete úspěšná a budete v klidu a tichu spát.

 

hlucha*
hodnocení

2x

Mě takhle nepříjemně pískají termohlavice na radiátorech, jak nastavím cokoliv mezi 2-4 stupňem tak jak se místnost vytopí tak pískaj - zkuste poslechem jestli to nedělají i vám.

 

doktpr365*
hodnocení

1x

U nás to dělá něco podobného a zjistili,že na střechu namontovali takové ty vrtule na odsávání co pohání vítr.Zablokováním se to odstranilo.

sanyo*

přečetla jste asi třetí můj příspěvek od shora? Ten tip na počtení ...? Taky se tam nenajdete?

marketastankov
hodnocení

Četla jsem to a docela se v tom vidím, akorát teda až na to, že příčinu asi nenajdu a budka tady není :)

 

hodnocení

1x

Nemůže to být nějaký odpuzovač kun apod. někde v zaparkovaném autě? To jsou nepříjemné zvuky a přitom je část lidí vůbec nevnímá.

plasicka
Ano, odpuzovač v autě mě také napadl, slýchávala jsem to v minulém bytě také, vždy když soused zaparkoval a než zase odjel do práce. Manžel to téměř nevnímal,ale já díky tomu nemihla usnout. Zavřené okno nepomohlo:(

nezlobte se ale odpuzovač slyšet přes zavřenáokna bytu je podle mě nesmysl, jednak by měl být udělám pro čelověka téměř neslyšně a jednak dnešní okna jsou poměrně hlukotěsná.

doplněno 05.02.15 21:25:

je možné že má někdo vysokofrekvenční sluch nebo jak, ale to je pak částečně i problém na jeho straně.

To je bohužel jen teorie. V praxi to pro některé lidi slyšitelné je a to i přes zavřená plastová okna s izolačním dvojsklem. Ano, není to slyšet jako požární siréna, úroveň je relativně nízká, ovšem nepříjemné je to velmi.

 

hm*
hodnocení

1x

Jednou jsem kdesi četl o tom, že nějaké podivné zvuky šly snad z elektrických zásuvek. Také se jednalo o vícepodlažní dům a zvuk byl způsoben foukáním do/ze zásuvky. Ukázalo se, že elektrické kabely jsou vedeny husími krky a jak byly tímto způsobem propojeny různé prostory domu, tak za určitých okolností jimi začal tak porůznu proudit vzduch, prostě "průvan" (asi třeba skrz dům, nebo do jiného patra apod.). A jak foukalo skrz zásuvku, vytvářelo to zvuk.

I když by to byla velká náhoda, zkuste se na to zaměřit.

jablkon

U nas v loznici taky manzelka pry slysi nekdy huceni. Ja ji vzdycky zalzu, ze to taky slysim a ze to bude asi u me v tom a jestli chce usnout, tak s tim musime neco udelat. No a vzdycky do dopadne dobre a spi jako dudek az do rana.

A ted vazne. Pokud to nezmirni nebo neodstrani ani spunty v usich, tak je to uvnitr hlavy, Muze se po ulehnuti prokrvit usni nerv. Zkuste si do stejne polohy lehnout na nejaky cas i v obyvaku, zda to taky nezacne nebo zkuste otevirat pusu a prokrupat si panty.

Taky casto piskaji usporne zarivky a LED zarovky nebo i vypnute repro u pocitace, hudebni veze, subwoofer, ve stand-by rezimu, cerpadylko od vzduchovani nebo topeni u akvarka/terarka a muze se to sirit sachtou od sousedu. A nebo schodistovy spinac za stenou na schodisti.

opravdu se někdy docela slušně pobavím nad příspěvky . . .

 

vladimirpasek*
hodnocení

1x

Mám naprosto nečekaný a na první pohled bláznivý nápad (co bych nakonec po všech neúspěších udělal já). Kdo někdy měl tu čest zkusit tvz. "špionážní" směrový mikrofon, všem potvrdí, že i ten laciný (na netu běžně mezi 1.000,-- až 2.000,-- Kč) ho NEOBYČEJNĚ překvapil. Pokud s ním v době toho zvuku půjdete před dům a pomocí vestavěného dalekohledu "projedete" (klidně ze vzdálenosti desítek metrů) všechna okna, pokud zvuk vychází odjinud než z Vaší ložnice, měla by jste to bezpečně ve sluchátkách slyšet. Frekvenční rozsah celého zařízení je obvyklý (myslím do 20 kHz). Tak vysoké tóny neslyší ani malé děti. Upozorňuji, že nikoho zde nenavádím k trestné činnosti. Po zdaru nebo nezdaru doporučuji s tou zábavou přestat. Odposlouchávat jakýmkoliv způsobem ostatní osoby je trestné. K tomu mikrofonu: neshánějte pravý špionážní nebo reportérský směrák - jsou velice drahé. Ta "hračka" skutečně funguje nad očekávání hlavně díky poměrně velké (odhaduji 20 až 30 cm) plexi parabole, elektretovému mikrofonu a zesilovači. I nasměrování je snadné díly dalekohledu. UPOZORNĚNÍ: Mikrofon sám nemám a záměrně neuvádím žádné prodejce. Je jich mnoho a toto nemá být reklama. Pašek

 

hahanaj*
hodnocení

0x

není to z topení...

marketastankov
hodnocení

Z topení nejspíš ne, ono se kolem třetí ráno netopí a slyšet je to pořád :/

sanyo*

Začal bych tím, že se domluvte ve vchodu a vypněte v bytovce centrální hlavní jistič . Od toho pátrejte dál. Pár vteřin nikoho nezabije . Zkuste změřit začátek a konec pískání, zda je to stejné?...Typoval bych to na noční proud... těžko říci..

doplněno 03.02.15 22:38:

Zkuste toto : orgo-net.blogspot.cz/...

marketastankov
hodnocení

Díky, no ono to bude trochu těžší se domluvit s 11ti patrovým panelákem :) Ale ono to pískání neni v pravidelných intervalech, zrovna teď je to zde slyšet, někdy je to třeba až od jedné, atd. Občas si řikám, jestli nejsem blázen, ale sousedka to slyšela jednou taky.

Proboha, odkazovat na orgonet... Za to pískání jistě může NWO!

prichodko*

nemáte v bytě alarm , infra čidlo v pokoji nebo jakoukoli elektroniku na baterky?

 

filip17*
hodnocení

0x

Dobrý večer,

u rodičů v bytě v mém starém pokoji, pokud jsem si špatně zavřel okno a foukal vítr, tak jsem vždy slýchával podobné zvuky co popisujete, ani jsem nijak necítl, že by profukovalo,ale stačilo ho opřádně zavřít a bylo po pískotu, neprofukuje vám tam někde naptrně? ale je dost možné, že je to úplně něco jiného.

marketastankov
hodnocení

Zdravím, už to tady píská opět, ale oknem to bohužel není, kéž by. Díky za reakci.

 

hodnocení

0x
avatar ernie

Zkuste vypnout na noc všechny spotřebiče. Lednice vám do rána při větrání v kuchyni vydrží. Vypnutím myslím vytažení ze zásuvky

marketastankov
hodnocení

My jsme vypínali jistič pro celý byt, asi na 20 minut a pískalo to pořád.

hujer123*

Zkuste zkontrolovat ještě bateriové spotřebiče - hodiny, budíky, telefony... Je ten zvuk v některé ,ístnosti intenzivnější?

marketastankov
hodnocení

Dělá to jenom v ložnici právě. A na baterii máme meteostanici s bezdrátovým čidlem, od toho to nejde.

Tak to tam má někdo ve vašem okolí indukční ohýbačku trubek, jinak nevím...

hujer123*

Zkuste zkontrolovat ještě bateriové spotřebiče - hodiny, budíky, telefony, radia, hračky... Když to dělá od vánoc, nekoupili jste v té době nějaké takové zařízení?

doplněno 03.02.15 22:46:

UPS - záložní zdroj na počítač?

 

hodnocení

0x
avatar dabel

neni možný že by to hvízdalo v odtahu pro digestoř?

doplněno 03.02.15 22:35:

co pojistková skřínka nákej jistič nebo chránič jestli je?

marketastankov
hodnocení

Bohužel není :(

marketastankov
hodnocení

Centrální jistič pro byt máme na chodbě a tam není slyšet nic, jinak pojistky v bytě nemáme.

 

hodnocení

0x
avatar rumicek

Z toho si nic nedělejte, to se časem spraví samo. :-D

 

beeper
hodnocení

0x

Cvrček. Tutově. Myslím to vážně.

 

fireghost
hodnocení

0x

Ještě jeden nápad...co zalévání kytek? Vím, že v některých případech trvá i delší dobu, než zemina absorbuje vodu a vydává také pískavý zvuk. Ale je pravda, že to by nebylo na několik hodin, spíše v řádu cca 30 min.

 

pate
hodnocení

0x

Tipoval bych to na myši...

 

 

hodnocení

0x
avatar kornel

..na začátku chci podoknout,že si nedělám srandu...já jsem měl podobný problém- v určtých časových intervalech jsem slyšel jakoby z dálky slabý zvuk jakoby od cirkulárky,jelikož bydlím na vesnici tak jsem tomu nijak nevěnoval pozornost ale uvědomil jsem si ten zvuk jednou v noci,když jsem se probudil a musel na toaletu...pak už jsem neusl a bylo mi jasné že něco se děje,že asi nikdo ve dvě v noci dřevo neřeže...a tak jsem šel k lékaři..absolvoval mimo jiných vyšetření krve,tlaku i vyšetření sluchu ušní mi řekl,že mi sice věří ale nic se mnou nenadělá a že můžu být rád že to mám tak málo,myslím intenzitu zvuku a že by mi mohl povídat jak jsou někteří na tom ještě hůře.. a nic-pískání pokračovalo-pak to naštěstí samo přešlo a pár roků už je klid...

 

pesk*
hodnocení

0x

1. kdysi mi pískal modem - router na wifi . Má to spínané zdroje - pískají na vysoké frekvenci. Pro někoho i slyšitelné - když je kvalita zdroje horší.

2. Jelikož bydlím také v paneláku skoro nahoře, tak vím,že se také stává, že Vám píská odtah stoupaček - digestoře - pokud máte na paneláku ty větrem poháněné odtahy. Vylezte s údržbářem na střechu a poslechněte - stalo se u nás.

3. Když jsem potřetí slyšel pískot (večer v tichu), opět jsme lezli po nějaké době na střechu, ovšem tentokrát nic ... večer jsme jeli na chalupu, a když jsem šel spát v hrobovém tichu ... - hle, pískalo mi v uších ... nějak se to samo spravilo, ale může to být krom jiného taky opravdu zdravotní problém - třebas dočasný.

pedro7

Zdravím Vas, je to uz rok od posledného príspevku. Chcem sa spytat či sa vám podarilo problém vyriešiť.

Mne sa práve stalo pred mesiacom to iste, prestahovali sme sa do domu. Tiez pocujem cca 17-18 tis Hz, slabá intenzita, na prahu pocutelnosti. Zena a deti to nepocuju, ale nemyslim si, ze by to mal byt zdravotný problem. Brat je hudobník a on to pocuje tiez. Postupne som vylucil uz takmer vsetko. U nás je to nezávisle na čase, vnimam to o lubovolnej hodine, samozrejme v noci je tichsie takze jasnejsie. Znacne ma to obtazuje a tiez spim len ked som velmi unaveny a budim sa skoro. Podozrievam rovnako elektrické zariadenia, ale fakt, ze to pocujem aj po vypnutí ističom ma značne mýli. Pocujem to vsak vo vsetkých izbách dvojposchodoveho domu, takže vymena izieb je pase. Cca 50 m je 22kV trafo ale tam to nepocujem ani ked stojim pod nim. Zaujal ma argument, ze nestacia zatvorené plastové okná ani stuple do usi. Aj ja to rovnako pocujem aj ak si "strcim" prsty do usi.

POZN: 22 kV vedenie ide 13m okolo... Magnetická indukcia zívisí od prúdu, ani plechová stecha megnetické siločiary nezatieni. Údajne by aj starsie hliníkove kable mohli pistat v stene, to neviem posudiť, budem hľadať merací mirofon.

dakujem, Peter

 

prochodko
hodnocení

0x

ano pískání jsme vyřešili. kapal kohoutek u vodovodní baterie v kchyni a to způsobovalo to pískání které bylo jen občas podle toho jak kolísal tlak.

 

 


 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.

Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.

Copyright © 2004-2025 Poradna Poradte.cz. Všechna práva vyhrazena. Prohlášení o ochraně osobních údajů. | [tmavý motiv]