Nejste přihlášen/a.
dobrý den, prosím o radu v následujícím: s manželem (tehdy ještě přítelem) jsme si pořídili domek, ještě v době, kdy jsem byla studentkou VŠ. Dům je tedy napsaný pouze na něho, jelikož jeho příjmy v té době nestačily na to, abychom mohli dům koupit oba společně (dle banky). Nyní by mi manžel chtěl polovinu domku nějakým způsobem dát napsat, nevíme ale jak to udělat, když vlastníkem je zatim, dokud nesplatíme půjčku (24 let) banka - ručíme oním domečkem.. zatím splácíme 1 rok. Jedná se nám o to, že pokud by se s manželem neco stalo, abych mohla půjčku dale splácet já, a dále se jedná o to že manžel má dvě děti z předchozího vztahu - tak abych proste nešla ,,po žebrotě" Pokud někdo byl v podobné situaci a ví co s tím, prosím o radu. Děkuji.
Řešili jsme stejný problém. Nakonec to dopadlo přefinancováním hypotéky k jiné bance (mimo jiné taky díky nabídce na lepší úrok), přepsali jsme na katastru vlastnictví na SJM a o hypotéku žádali jako 2 osoby.
Chápu situaci, protože v případě (nedejbože) úmrtí manžela byste domek dělili na 3 rovné díly s jeho dětmi. Pak byste vyplácela ještě mimo hypotéku taky jeho děti (nebo oni vás).
Já bych v tom viděla pouze jediný problém a to je souhlas banky, která poskytla hypotéku. Ona může ve smlouvě jakékoliv nakládání s domem podmínit svým souhlasem. Ale v tomto případě by to snad nemuselo být pro banku nevýhodné. Naopak by se mohla smlouva rozšířit o dalšího dlužníka. Takže bych, jak radí martini, před návštěvou notáře ještě došla na banku a vyžádala si jejich stanovisko. Ale samozřejmě záleží na smlouvě o hypotéce, jak je postavena. Sama nemám zkušenost, ale vím, že např. po dobu splácení hypotéky není možné nemovitost zatížit dalším břemenem.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.