Nejste přihlášen/a.
Dobrý den, mám následující problém:
Můj soused si plánuje dát kamerový systém na svuj pozemek, a vím že má v plánu umístit i kamery na mou stodolu se kterou jeho pozemek sousedí, ovšem tuhle informaci jsem získal od technika co mu to bude dělat. Soused mi tohle pravděpodobně oznámit nehodlá. Soused žije totiž v domění že si může dělat co chce a jak chce.
Jak to řešit a ž tahle situace nastane? Upozorňuji že se sousedem je opravdu velmi špatná domluva.
Jako první bych to s nim asi zkusil podobrém a oznámil mu ať kamery třeba do konce týdne odstraní atd..
Pokud by to ale neudělal tak kam jít dál? Na policii?
V případě že by i jiná kamera byla třeba namířená na můj pozemek a tím pádem zaznamenávala co se tam děje, mám právo se také ohradit ne?
Předem moc děkuji za odpověď.
V případě že záznam je nahráván, musí být souhlas úřadu pro ochranu osobních údajů. V případě že záznam není nikde ukládán, není souhlas třeba, ale v případě záběru kamery na jiný pozemek, nebo je třeba oznámit viditelně cedulkou o tom, že prostor je monitorován kamerou. Domovní zvonky záznam nemají, stejně jako domovní kukátka která mají kameru, toto dodržet nemusí.
Majsterjoe nemáte pravdu , bohu dík kamerám které mám na ochranu svého pozemku se nám povedlo zachytit zloděje právě kvůli nahrávce.
Pořizovat nahrávku smí pouze soukromá osoba nikoli podnikatel .Kamera nesmí být namířena a zasahovat k sousedovi,v případě že zachytává i obraz veřejného prostranství není to na závadu nesmí být nahrávka umístěna třeba na internetu apod.
Ten kdo vstupuje na chráněný pozemek musí být informován že je monitorován se záznamem.
Tyto informace mám z velice důvěryhodných zdrojů,bohužel tuto instituci nemohu jmenovat protože nemám od ní povolení.
Co takhle zajít přímo za sousedem a předem mu říct že nesouhlasíte?
Mmch. ta kamera může natočit zloděje který vykrade vás, pak se vám to bude hodit. Tj. pokud to nemá na šmírování tak bych mu to klidně dovolil.