Lze svařit plechy tenké obalenou elektrodou?

Od: Datum: 27.01.15 21:37 odpovědí: 5 změna: 27.01.15 22:51

Lze svařit plechy tenké obalenou elektrodou-MMA, svařovacím neusměrněným trafem-rutilovou elektrodou? Řekněme plechy o síle 1mm nebo i 0,8 mm?

Mám rutilové elektrody 1,6mm průměr


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 27.01.15 22:01

blbě, pokud se jedná o nějaký kousek tak možná, ale vařit stím delší svár je prakticky nereálné.

doplněno 27.01.15 22:08:

grif nemám, proto jsem taky napsal že to jde blbě a maximálně kousek.

jinak nastavit co nejmenší proud a co nejslabší elektrodu.

nicméně na takovéto plechy je asi nejvhodnější COčko, případně nýty a nebo šrouby.

Ohodnoceno: 2x
 
Od: ruda84
Datum: 27.01.15 22:03

Prosím Tě, máš na to nějaký grif? Jak se to vaří? Já totiž ten materiál propálil. Nedělá se to jen tak, že se jen boduje po malých tečkách? Svařovací proud jsem nastavil na 40A

Datum: 27.01.15 22:17

Tak tenké plechy sa elektrodou nezvarujú,niiečo pribodnúť ešte ešte,ale 2cm zvar ťažko a ešte s neusmerneným dvojnásobne.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.01.15 22:18
avatar

Zdravím,
když se chce, všechno jde;)
Jde to, ale nepočítejte s tím, že tzv. chytíte oblouk a pojedete svár třeba 10cm dlouhý. Slabé plechy, trubky, výfuky a pod. se spíš než svařují "slepují". Je to spíš takové prskání než sváření. Čili chytit oblouk a konec. A znovu - pořád dokola. Já osobně (jakože svářet moc neumím) to dělám tak, že si udělám pár takých "slepených" míst - jakoby krátkých svárů s mezerami, pak oklepu strusku, bruskou zabrousím, pak zavařím mezery a zabrousím.
Připravte se na to, že budete potřebovat trpělivost a dost času. Když si takhle navářím třeba hrdla na trubky starých výfuků, je jedno hrdlo otázka třeba hodiny. U trubek to není tak znát, ale u slabých plechů navíc počítejte s tím, že se ty plechy budou teplem kroutit a vlnit.
Profesionální svářeč by vám takovou práci nedělal, ale šikovný kutil zvládne ledasco ;)

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 27.01.15 22:51

Ahoj. Jak píše Ronyx. Jde cokoliv, jen se musí vědět, jak na to. Pokud ti nejde ještě ubrat na Ampérech, tak se dá použít silnější elektroda. Prskal jsem něco podobného a opravdu se to muselo bodovat. Dělal jsem to bez kukly na přimhouřenou. Vo drtek déle to už hořelo. Ahoj.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.