Nedohořelé černé uhlí

Od: Datum: 18.01.15 23:30 odpovědí: 18 změna: 24.01.15 09:30

Dobrý den,

jsem začátečník, co se topení celkově týče a s uhlím topím teprve asi týden... Mám kotel Viadrus U26 pětičlánek a dřevo celý barák v mrazech moc nevytopilo, v uhelném skladě mi doporučili koupit černé uhlí kostku, že je pro tento kotel nejlepší.

Ale každé ráno najdu v kotli cca 3 lopatky (skoro celý kýbl) nedohořeného uhlí na spodku... Nevíte čím to může být? Je to škoda... i kdyby uhlí v druhém kole shořelo, tak je to zbytečná a blbá práce, nejdřív rozhrabat popel, který propadá dolů a potom lopatou vybírat to uhlí...

Je to nekvaltním uhlím? Nekoupil jsem polské, které bylo hned vedle, ale je možné, že polské bylo i to, co vydávají za české? Nebo to je nedostatkem vzduchu? Ale kotel topím nyní na 60-70C, to stačí, klapka s termostatem to reguluje, nechci to zbytečně moc otevírat a topit na 80-90C a mít kotel vyhaslý o 2 hodiny dříve...

Děkuji za rady

Seznam odpovědí:

moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

Odpovědi na otázku:
Datum: 18.01.15 23:36

Nedostatek vzduchu a tím nedokonalé spalování. Pravděpodobně i zbytečně výkoný kotel.

doplněno 18.01.15 23:41:

Z fotky to není poznat, ale i takhle vypadající uhlí může být prohořelé.

Ohodnoceno: 0x

Od: havir
Datum: 18.01.15 23:37
Ještě přikládám foto.. Na jedné straně uhlí nové a na druhé je to nedohorele
Datum: 18.01.15 23:44

Jó to samé jsem řešil asi před 5 lety,černé uhlí potřebuje k dokonalému shoření tah jinak s něho zůstane"škvarek".Takže buď ho tam dávat míň(aby stále hořel)nebo ho nechat až přijdou mrazy.Já se ho zbavil až loni a topil jsem s ním akorát než se nahřál okruh a přivřel se mě přívod vzduchu.

doplněno 19.01.15 00:07: