Elektricke topeni a problemy s tarify od cez

Od: Datum: 03.01.15 17:16 odpovědí: 16 změna: 04.01.15 13:55

Dobry den, sice jsem nasla nekolik podobnych otazek,ale presne to,co resime a ne nijak asi dobre...s cez roky jsem nenasla.Prosim, mate nekdo radu,jak postupovat v neuspesnem dlouhodobem "pingkongu" mezi nami a cez ohledne tarifu?Dnes jiz ohledne zmeny...naivne jsem si myslela,ze kdyz nabizeji vse k reseni online,ze to bude po rokach tahanic mnohem lepsi,ale zmylila jsem se!

Tedy v r. 2006 jsme ve starem domku nechali firmou zrenovovat elektriku, cely domek mame topeni a ostatni vybaveni na elektriku.Jiz tehdy jsme ale dostali ranu,kdyz jsme zadali o tarif NT 20h,nebo alespon 16h.Tehdy nam odmitli,ze je v nasi oblasti pretizeno.Spousta lidi nahlasila primotomy,ale nemeli je,ale topi jinak.Po mnoha letech jsme to tedy zkusili opet,ale bylo nam jen naskenovanou odpovedi preposlano,ze mame vyplnit formular...k tomu dalsich spoustu podminek,jako zavedeni 2tarifu,zkontrolovani...atd.Nechapu to,vzdyt toto bylo vse v r. 2006.Od te doby mame sice jen 8h NT,ale byli jsme radi ze alespon neco...Nyni mame primotopy,aku,mramorove desky..bojler,cela kuchyn atd.Presto nam zmenu dosud neuznali,a stale pozaduji "doplneni"...Jak mame tedy postupovat,mame jit k pravnikovi,ci jak?Dekuji za pomoc!


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Od: 111®
Datum: 03.01.15 17:24

a stale pozaduji "doplneni"..

co chtějí doplnit je dost důležité..vám snad napsali ...já předpokládám, že chtějí revizi elektriky..

Ohodnoceno: 2x
 
Datum: 03.01.15 20:12

Ale ta byla udelana jiz v tom r . 2006.Od te doby tu nic noveho neni.Jen jak jsem jiz psala,neni oblast pretizena a tak je realne nam konecne ten tarif,na ktery cele roky mame narok a cekame,dostat...

Datum: 03.01.15 17:47
avatar

Předložte jim k žádosti o připojení do distribuční soustavy i revizní zprávu, ze které bude vyplývat, že máte na přiznání sazby D45 nárok:

Pro elektrické topení, ohřev TUV a ostatní provoz domácnosti :
Dvoutarifová sazba s dobou platnosti nízkého
tarifu 20 hodin denně
Sazba D 45d je sazba s operativním řízením doby platnosti
nízkého tarifu vhodná pro odběrná místa s významným zastoupením
elektrických přímotopných spotřebičů.
Podmínky přiznání sazby D 45d:
1. V odběrném místě musí být řádně instalovány pro vytápění
objektu přímotopné elektrické spotřebiče.
2. Odběratel zajistí technické blokování topných elektrických
spotřebičů v dobách platnosti vysokého tarifu.
3. Součtový inst. příkon přímotopných el. spotřebičů, včetně
instalovaného příkonu akumulačního spotřebiče pro ohřev užitkové
vody, je-li takový spotřebič instalován, musí činit nejméně
40 % příkonu odpovídajícího hodnotě hlavního jističe před
elektroměrem v odběrném místě, nebo musí odběratel prokázat,
že výkon přímotopných el. spotřebičů odpovídá tepelným ztrátám
vytápěného objektu.
4. Je-li vytápěcí soustava součástí společných částí domu
sloužících pouze pro společné užívání vlastníkům nebo uživatelům
bytů, musí být napájena samostatným přívodem a měřena
samostatným měřícím zařízením.
Vymezení doby platnosti NT:
1. Časové vymezení doby platnosti nízkého tarifu je provedeno
distributorem elektřiny v celkové délce minimálně 20 hodin
denně. V průběhu dne může distributor dobu platnosti nízkého
tarifu operativně měnit.
2. Časové vymezení těchto pásem nemusí být stejné pro všechny
odběratele a jednotlivé dny a ani nemusí být v souvislé délce.
3. Pokud je dvacetihodinové pásmo platnosti nízkého tarifu
rozděleno během dne do více časových úseků, nejvíce však
do sedmi, žádný z nich nesmí být kratší než jedna hodina.
4. Maximální souvislá délka platnosti vysokého tarifu je jedna
hodina.
5. V dobách platnosti nízkého tarifu může distributor blokovat
přímotopný elektrický spotřebič v maximální celkové délce
2 hodiny denně s tím, že jednotlivá vypnutí nesmí být delší než
30 minut a přestávky mezi vypnutím nesmí být kratší než jedna
hodina.

Pokud podmínky splníte a sazbu vám nepřiznají, podejte stížnost na Energetický regulační úřad

Ohodnoceno: 1x
 
Datum: 03.01.15 20:02

Jestli chce ČEZ něco dolpnit tak to doplním a potom můžu řešit něco dál.

Bez znalosti distribuční soustavy v místě bych byl opatrný s vynášením závěrů.

Ano, v připojovacích podmínkách jednotlivích distributorů jsou jasně napsané podmínky, které se musí splnit pro přiznání sazby. Pokud to ale distribuční soustava v místě nedovolí (tech. parametry), stejně ji nepovolí.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.01.15 20:24

Halo?!Nevim,nejsem odbornik,jen vim,ze v onom r. 2006,kdy jsme zde nechali udelat elektriku a pripojit el. topeni,na nas jaksy nezbylo...a pry tu bylo pretizeno.No,protoze spousta lidi si rychleji nez my nahlasila-ale jen nahlasili...- primotopy a jine el. topeni a tak tu bylo pretizeno...dnes to je jine a mozne tento tarif konecne mit,a o tom to je...Revize,nahlaseni el. topeni atd. vse,co je s tim spojeno bylo udelano firmou...a cezem...a dnes po nas chteji doplnit ,jakobychom tu nemeli ani jeden spotrebic pripojeny,jakoby tu nebyl elektromer s 2 tarify,atd. vse od r. 2006.Jen chceme konecne tarif,na ktery roky mame pravo,nic jineho.Proc tedy proces,a jeste placeny,jakobychom nikdy 2 tarify nemeli atd.?!

Datum: 03.01.15 20:13

Halo,velice dekuji,udelam a vyckam,jak se vyjadri...

Datum: 03.01.15 19:04
avatar

myslím, že má 111r pravdu. Když jsem žádala v roce 2005 o dvacet hodin, tedy D45, tak jsem musela pozvat revizního technika s kulatým razítkem, který zkontroloval připojení a do toho lejstra vypsal všechny elektrické spotřebiče. Tedy ne remosku a roboty a tak, jen ty velké. Tomu musíte zaplatit, tenkrát jsem tu revizi platila přes dva tisíce. Pak mi od něho přišlo lestro, kde bylo vše vypsáno a s tím jsem šla do Čezu a do týdne mi tarif přiznali bez problémů. Obyčejný elektrikář nestačí, ani nestačí to, že jim Vy sama sdělíte, čím doma topíte a kolik máte elektrických spotřebičů. Musí to být ten revizní technik s kulatým razítkem.

Ohodnoceno: 3x
 
Datum: 03.01.15 20:10

Halo, zrejme jsem situaci spatne popsala,nebo stale neco nechapu. V r. 2006 jsme nedali novou elektriku v dome a nasledne a s tim i zavedeny,pripojeny aku,primotopy ,bojler atd. to vse firmou a byl zde i nekdo ,aby to vse zkontroloval atd.Jinak by nam prece nedali ani ten stavajici tarif...my nemame nic noveho,vse je pri starem,jen se zmenila situace zde ,ze je mozne tento tarif mit,protoze uz zde neni pretizeni...tak proc by mel znova byt cely proces a jeste jej platit?Vse je zablombovane..zkratka nic nelegalniho.

Datum: 03.01.15 21:30
avatar

Každý má tu svou pravdu. No pochopte, že oni jsou jen úředníci. Mají jasně dané instrukce, podle kterých se musí řídit. Nemůžou si sami od sebe říct, že předepsaná lejstra nebudou požadovat. A rok 2006 je z hlediska elektroinstalací už historie, která nemusí odpovídat současným normám.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 03.01.15 21:42
No s uredniky cezu nemame dobre zkusenosti.A to ze 2006 jak pisete je historie...no pak by podle toho musela kazda domacnost po par letech nechat elekriku znova predelat a nebo nejmene proverit atd.?!No to dost dobre nechapu. a co domacnosti s el. Rozvody starsimi 40 a vice let a nebo kde jsou spotrebice stare...a presto maji tarif na 20 h nd?I takove tu jsou...a bez papirovani jim to priklepli...
Datum: 03.01.15 22:17
avatar

No přiklepli. Tenkrát, když jejich instalace odpovídala tehdy platným normám. Zpětně nikoho předělávat nenutí, ale žadatele jo.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: ju®
Datum: 03.01.15 22:16

Poslyšte vaše neustálé opakování o tom jestli jste dělali novou elektriku je uplně jedno, dneska je rok 2015, pokud chcete tarif jaký chcete splńte podmínky provozovatele dist. sítě a nedebatujte, když jsem žádal o NT /?2012 / z důvodu instalace TČ tak jsem splnil do puntíku co po mě chtěl , od podání žádosti až po výpočet tep. ztrát / od dodavateleTČ že čerpadlo pokryje spotřebu na?%, včetně připojení spotřebičů a to potvrzeno RT elektro a včetně revizní správy, pak navic ještě žádost o NT -?D54d mám prostě 22 hod.NT, navic se uváděl mail + telef. spojení pokud by měli nejasnosti se žádostí. Během asi 20 dní vyřízeno,mail že přijede tehdy v tolik technik, přijel jejich technik, zkontroloval, zapojil...služba jak má být. Pokud ale při prvotním dotazu sdělí že nemají kapacitu pro poskytnutí tarifu / NT/ tak se múžete stavět třeba na hlavu a argumentovat, že sousedi tarif mají ale netopí...je to stejné jako když si postavíte na střeše solární elektrárnu za 100.000 a provozovatel sítě Vás nepřipojí z kapacitních důvodů...chyba komunikace...či tvrdohlavost žadatele...nesoudnost...nerozum...Pokud nesplníte to co po Vás chtějí:

1/ doporučuji vyhledat advokáta a soudit se s dodavatelem, že pravda je na Vaší straně a neuhnout ani o píď, v tom případě přeji hodně štěstí..

2/ vyhledat větší nádraží nejlépe okresní město či železniční uzel, tam najít zkraje menší domeček s nápisem lampárna, najít obsluhu a tam svoji stížnost přednést...

3/ další postup mne již nenapadá...

omlouvám se všem kteří napsali to stejné trochu jinak...

doplněno 03.01.15 22:24: teď jsem to cetl znovu a zalibilo se mi toto : Jen chceme konecne tarif,na ktery roky mame pravo,nic jineho. Mozná by chtelo první požádat o nový tarif...než začnu vynášet soudy o tom na co mám právo...
doplněno 04.01.15 16:04: 1/ ano jmenuji se Roman , ale jen jméno...bohužel...
2/ pokud se mi snaží víc jak 3 lidi něco vysvětlit a mají na to jiný názor, měl-a bych se zamyslet zda náhodou nedělám něco jinak než mám ...klasik by řekl že pokud mi tři lidi tvrdí že jsem člověkem nerozumným a umanutým, měl bych se nad sebou zamyslet zda jím opravdu nejsem...
3/ jak můžete posuzovat zda ve vaší oblasti kapacity pro poskytnutí NT jsou,jste pracovníkem distribuční společnosti, máte přistup k datovým modelům využití sítě VN/NN ve vaši oblasti, nebo jste to vydedukoval-a, jen tak z místního šetření mezi těmi darebnými kteří sazbu NT mají, ale stejně topí jinak - chodíte kontrolovat komíny zda kouří a nahlížet do sklepů zda mají uhlí a dřevo a kotel a opravdu topí otevřeným ohněm,
Jinak Vám přeji dobré pořízení, méně žluči v játrech. S přáním hezkého slunečného dne a pozdravem elektrice zdar
Ohodnoceno: 2x
 

 

Datum: 04.01.15 10:36

Jen pro upřesnění:

2/ Těch lampáren po republice už moc nebude (jestli vůbec) a stěžovat si tam bude na delší lokte než vyřešit spor s ČEZem. ;)

PS: Jinak napsáno absolutně přesně. *palec*

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.01.15 10:42

Musim priznat,ze jsem s takovou aroganci na techto strankach nepocitala.Dnes uz ale vim,ze podelit se o problem zde je velka chyba.At jste kdokoli,rozhodne se v tom vyzivate,ale ono se Vam to vrati.Zijte si blase,ja uz se na tuto stranku rozhodne nevratim!

P.S: Mozna jste jeden z pracovniku a podvodniku cezu,ze?!Dnes je vse mozne

Od: uska®
Datum: 04.01.15 13:55

ambra - nečertěte se. Problém je na vaší straně a dostala jste vždy stejné odpovědi, některé moc slušné, jiné méně, ale vždy stejné. Ale s vámi je to těžké, melete pořád dokola jak kolovrátek svoji verzi. U vás problém vůbec nemusel nastat, pokud byste si přečetla podmínky pro získání příslušného tarifu. Že vám nechtějí uznat prastarou revizi je v pořádku. A že se sem nevrátíte? Je to jen vaše volba. Ať se dílo daří.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 04.01.15 00:55

Podmínky jsou dané tak nevím co řešíte. Nechte si udělat novou revizní zprávu a tu doložte na ČEZ.

Navíc za těch 8 let bylo i několik úprav v př. podmínkách a je možné, že zapojení elměrového rozvaděče není dle posledních podmínek. Při tom si nechte udělat pravidelnou revizi i na elinstalaci v domě. Měla by se opakovat každých 5 let.

Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.