Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Elektrická trouba - prodlužovací kabel

Od: sup* odpovědí: 8 změna:

Zdravím, mám dotaz - matka si pořídila kombinovaný sporák, nahoře plyn, dole el. trouba (příkon 2100W). Bohužel kolem sporáku není nikde nablízku el. zásuvka (přidělání nové vysekáním do zdi zamítla), takže je třeba použít cca 3m prodlužovací kabel. Teď k dotazu - je lepší koupit pořádnej silnej kus kabelu, vidlici, zástrčku a kabel si poctivě vyrobit doma (ač nejsem elektrikář, prodlužku vyrobím bez problému), nebo koupit někde v marketu obyč. prodlužovák např. polské výroby? Jsem pro první možnost, ale zajímá mě váš názor. Díky moc!

8 odpovědí na otázku
Řazeno dle hodnocení

honzacz*
hodnocení

5x

Většina "hotových" prodlužovaček (zejména ty ze supermarketu) má vodiče 1,5 mm, nebo i míň, navíc použité zásuvky a vidlice jsou často velmi nekvalitní. Pro troubu bych zvolil kabel 3 x 2,5 mm a vyrobil bych si prodlužovačku radši sám.

doplněno 05.11.14 21:58:

I když bych jako neklepší řešení navrhoval odpojit stávající kabel od trouby a místo něj dát delší.

kéž by měly alespoň těch 1,5mm... kolikrát v tom ta měď ani není vidět

hodnocení

3x

Určitě bych udělal pořádný prodlužovák, ty kupované - zejména vícenásobné zásuvky jsou totál paskvil

jmlc*

souhlas, také jsem to tak dělal - koupil jsem hotový kabel cca 4m a v troubě přemontoval ten "ocásek"

sup*
hodnocení

Stávající kabel trouby radši nechám kvůli záruce jak je, vyrobím tedy ten prodlužovák. Děkuji moc všem za rady.

stirecek*
Udělal jsem si prodluzovacku ze silného kabelu. Do sporáku jsem nechtěl rýpat kvůli záruku. Je to bez problémů.

hodnocení

0x

Po zkušenostech si prodlužováky vyrábím sám. Ale opět pozor na koncovky. Ty čajny jsou také nekvalitní s polovičním průřezem než má třeba ABB. Ceny jsou však teké jinde. Na daný příkon by postačil průřez 1,5, ale vzhledem k jištění zásuvkových obvodů volte průřez 2,5. Větší je zbytečný.

hop®
hodnocení

0x