Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
řeším doma takovouto situaci. Máme závěsný plynový kotel s průtokovým ohřívačem vody. Topím teplovodní krbovou vložkou, plyn se spíná v případech, kdy nejsme doma a teplota klesne pod 18 st. Spotřeba plynu ( vaření + ohřev vody) za 3/2014 - 10/2014 - 260m3 plynu.Celkem za rok cca 500m3 plynu.
Otázka 1. Má smysl kupovat kombinovaný bojler z důvodu úspor za plyn. Resp. nebude dražší provoz v létě, kdy bude topit elektrická spirála?
Otázka 2. Má li bojler příkon 2kW a natopí na 45 st. za 4 hodiny, a ztrátu cca 1,5 kw/den znamená to, že by po natopení byla spotřeba 1,5 kW elektrické energie?
Omlouvám se za asi stupidní dotazy, ale v tomto směru jsem laik.
Díka za reakce
odpovědi
a tady
ceny pro rok 2014
kolik předpokládáte, že spotřebujete TUV denně při ohřevu elektřinou? podle toho lze jedině odvodit spotřebu el. energie; dále bude třeba provést blokování při VT (na počátku odběru, jednorázově); nebyl by lepší průtokový zásobníkový ohřívač? třeba tady stiebel-eltron.cz/...
doplněno 04.11.14 13:59:ještě doplním, že elektřina je momentálně dražší než plyn, zůstal bych u plynu...i s ohledem na náklady přechodu na elektřinu...
A co plynová karma(plynový průtokový ohřívač vody)? Na bojler budete muset platit akumulační dvojtarif, který se Vám, pokud nemáte vyšší spotřebu elektřiny nemusí vyplatit.
Je dobre si nechat rozdeli tkumulacni dvoutarif treba na 2 doby. 16-20 a 01-05. Pokud se vracite odpoledne z prace, stihnete vse vyprat a navarit. Tim padem zefektivnite vyuzivani levneho tarifu.
Bohužel si distributor dělí u bojleru tarif jak chce on, ne jak chce odběratel. Má na to HDO.
Dobrý den, my máme zatím pouze VT. Na základě Vašich odpovědí a odkazů jsem došel k závěru, že to nechám jak je.
Díky všem