Nejste přihlášen/a.
Může mi někdo prosím poradit, případně překreslit schema el. zapojení soustruhu su50 s pouze jedním motorem? Soustruh má dva motory po 5,5kW. Lze sice přepnout na jeden ale při rozběhu jedou okamžik v sérii oba. Vzhledem k mým potřebám a úspoře energie, by mi stačilo mít zapojený pouze jeden 5,5kW nebo i ten vyměnit za slabší 4kW. Jen nevím, jak by v tom případě vypadalo zapojení. Přikládám původní zapojení elektroinstalace a popis. Hlavní jistič mám B25A, do většího se mi jít nechce. Díky za každou radu.
Zdravím,
se zapojením vám poradit neumím (nejsem elektrikář), ale poptejte se ve svém okolí po nějakém starším elektrikáři, který pracuje (pracoval) na elektroúdržbě v nějaké fabrice, kde tyto soustruhy mají (měli). Takový člověk by si určitě uměl poradit se zapojením.
Jinak mne ještě napadlo takové hodně nouzové řešení - co odpojit prostě jeden motor od proudu? Ze svorkovnice na motoru vyjmout dráty a jejich konce zaizolovat. Motor tím pádem bude odpojený a v případě potřeby to lze kdykoli zase rychle zapojit zpět.
Mám ten samý soustruh a jistič také 25 A.Jistič utáhne klidně oba motory.Nemusíte nic odpojovat.Jen když soustruh jede při velkém zatížení a jsou zapnuty oba motory tak jistič vypadne.Jinak v pohodě.
Pravda, to už mám odzkoušeno také. Největší náraz do sítě je při rozběhu, okamžik než přepne na jeden je odběr kolem 27A, po přepnutí již pak kolem 8A. Jistič to snese, i když je to asi na hraně. Ale to manželka nevařila na sporáku a nebyly spuštěné jiné náročnější spotřebiče. Jestli by pak snesl ten rozběh, to nevím. Pracovat by se na něm patrně dalo, ale raději bych šel touto cestou. I zmenšení rozvaděče bych uvítal, neboť je to hrozná bedna. Zabírá dost místa v dílně.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.