Nejste přihlášen/a.

Přihlásit se do poradny

Zapojení soustruhu su50

Od: milda* odpovědí: 4 změna:

Může mi někdo prosím poradit, případně překreslit schema el. zapojení soustruhu su50 s pouze jedním motorem? Soustruh má dva motory po 5,5kW. Lze sice přepnout na jeden ale při rozběhu jedou okamžik v sérii oba. Vzhledem k mým potřebám a úspoře energie, by mi stačilo mít zapojený pouze jeden 5,5kW nebo i ten vyměnit za slabší 4kW. Jen nevím, jak by v tom případě vypadalo zapojení. Přikládám původní zapojení elektroinstalace a popis. Hlavní jistič mám B25A, do většího se mi jít nechce. Díky za každou radu.

4 odpovědi na otázku
Řazeno dle hodnocení

ronyx*
hodnocení

0x

Zdravím,
se zapojením vám poradit neumím (nejsem elektrikář), ale poptejte se ve svém okolí po nějakém starším elektrikáři, který pracuje (pracoval) na elektroúdržbě v nějaké fabrice, kde tyto soustruhy mají (měli). Takový člověk by si určitě uměl poradit se zapojením.
Jinak mne ještě napadlo takové hodně nouzové řešení - co odpojit prostě jeden motor od proudu? Ze svorkovnice na motoru vyjmout dráty a jejich konce zaizolovat. Motor tím pádem bude odpojený a v případě potřeby to lze kdykoli zase rychle zapojit zpět.

milda*
hodnocení

Po takovém elektrikáři právě zatím marně pátrám.

Jinak, odpojovat motory jsem se pokoušel, buď jeden nebo druhý. To mne napadlo hned, ale po odpojení jednoho se ten druhý nerozjede. Jsou propojený. Muselo by se právě upravit zapojení v rozvaděči.

dd
hodnocení

0x

Mám ten samý soustruh a jistič také 25 A.Jistič utáhne klidně oba motory.Nemusíte nic odpojovat.Jen když soustruh jede při velkém zatížení a jsou zapnuty oba motory tak jistič vypadne.Jinak v pohodě.

milda*
hodnocení