Poklopy a kanály v silnicích - pravidla?

Od: Datum: 15.09.14 09:59 odpovědí: 6 změna: 16.09.14 21:45

Ahoj,

je to sice otázka trochu mimo, ale snad někdo z oboru bude znát odpověď.

Zajímalo by mě z jakého důvodu se umísťují kanalizační víka do vozovky. Dřív jsem si myslel, že logicky by bylo jednodušší při opravě rozkopat vedlejší zelený pruh/chodník, než při každé opravě vozovky zvedat a vyrovnávat víko, ale kdysi mi někdo řekl, že právě při poruše potrubí se po zasypání musí na tomto místě nechat uzávěr.

Teď se staví nová silnice kousek od nás - na místě původní lesní cesty, nově položené inženýrské sítě a asfaltová silnice. S překvapením jsem na 120m naprosto nového, ještě nezpřístupněného povrchu napočítal 38 poklopů. Navíc tento úsek vede jen lesíkem, tj. nejsou tam žádné odbočky, domky se staví o km dál.

Docela by mě zajímalo jaký tohle má důvod - pochybuju, že by někomu přebývala litina, tak by si "nastavovali" asfalt

Díky


Seznam odpovědí:
 
moment čekejte prosím, probíhá přenos dat...
Zobrazení struktury odpovědí v otázce
Skrytí struktury odpovědí v otázce
Zobrazení struktury odpovědí v otázce

 

Odpovědi na otázku:
Datum: 15.09.14 10:21

Bohužel máte pravdu, je to nelogické. Je problém s vlastnictvím okolních pozemků mimo komunikaci. Bohužel si takhle firma připlatí projektanta a někoho, kdo to schvaluje, jelikož si tak zajišťují další zakázky. :(

doplněno 15.09.14 11:34:

Imgify: řekl bych, že se tu míchá dohromady dešťovka, kanalizace a přípojky. Každopádně je pravda, že to všechno by mělo logicky být vedle silnice v hlíně, nestály by pak ty opravy tolik a neomezovalo by to dopravu

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.09.14 10:26
avatar
U nás teď dělali novou silnici a při odbočování vlevo (při najetí ke středu) vychází kanál přesně na pravé kolo. A ještě je trochu zapuštěný pod povrch... Na zabití
Ohodnoceno: 0x
 
Od: lmgify
Datum: 15.09.14 11:29

Kanalizacni viko je tam, kde je pod nim šachta (sestup do kanalizace). Přístup je tam proto, že je tam asi nějaká odbočka nebo něco, co prostě nemůže být zakryté hlínou, protože se k tomu musí někdy přistupovat a kdyby tam ta šachta nebyla, tak by se muselo pokazde bagrovat.

Kanalizace není pod chodnikem proto, že tam na ni neni misto. Kdo nekdy videl opravu kanalizace, tak si vsiml, ze je na to zapotrebi vetsi bagr (umí kopat do hloubky) a kope výkop široký jako jízdní pruh. Tolik místa mezi obrubníkem a hranicí pozemků není.

Problém není ve víku (jsou v silnicích i ve vyspělejších státech), ale v tom, jak kvalitně udělá nějaký dobytek tu silnici kolem. Jak je vidět z příkladu mikihanse, tak kontrolorovi kvality je to jedno. Osobně bych ho za takovou prasečinu vyhodil (stejně jako všechny, kdo se podepsali pod předávací protokol).

Proč je 38 poklopů na 120m nevím, když kolem nic není. Jsou všechny poklopy stejné? Nepatří třeba půlka znich někomu jinému než kanalizacím? Namáte oddělenou kanalizaci od deštové vody? Asi bych se zašel podívat na projekt na úřad.

doplněno 15.09.14 11:32:

Další důvod pro kanalizaci v silnici = lze k ní připojit domy na obou stranách silnice.

Ohodnoceno: 0x
 
Datum: 15.09.14 20:56

Ahoj. Souhlasím, že pro kanalizaci jsou používány velké litinové poklopy. Takové, aby se do té šachty dalo vlézt. U vodovodů a případné každé odbočky, je nad tím zemním ventilem , nad takovým prodloužením toho ventilu osazený litinový, případně plastový zvonek. Podobný, jen s jiným označením tam bývá pro plyn. Odbočky nikam, se většinou nezřizují. Když je zapotřebí připojit k čemukoliv nějakou nemovitost, a není na tu komunikaci vyhlášená stopka pro rozkopání, není nějaký zvláštní problém se prokopnout na hlavní řád, a přípojku zřídit. Pro tazatele, pokud jsou v silnici nějaké, ty velké poklopy, bude v ní nejspíš položena nějaká kanalizace. Není, proto divné, že jsou umístěné po několika metrech. Ty sítě, prostě jen vedou od těch domků až někam, kde buď začínají, nebo končí.

I v této branži, jsem zažil různé zhovadilosti, které buď stály investora nějaké vymyšlené vícenáklady, nebo to dílo firma nějakým způsobem ošidila. Hodně rády, si firmy provádí výkopy, né středem vozovky, kde je z obou stran říznutý asfalt a jak to bylo naplánováno, ale vyjedou ke kraji vozovky. Tím jim vznikne jen jeden řez v asfaltu a po dokončení díla se zakázka ošidí na množství dodanoho asfaltu. Opravený výkop je pro asfaltování užší a zároveň se zúží celá vozovka a okraj se zakamufluje perkem na krajnici. Jednou takhle zajeli metr do soukromého pozemku , na něm zřídili zemní ventil, který trapně čouhal z trávy. Celé to dílo, mělo být dle plánu vedeno zásadně v asfaltu. Dalo dost práce, dostat ty polostátní (po převratu) darebáky zpátky do asfaltu. Frantíci z Teplic.

doplněno 16.09.14 20:49:

Taky trošku doplním. Logicky, pod velkým poklopem bývá nějaká šachta. Pod malým deklíkem o prům. 10-12 cm bývá koukat čtyřhran na klíč pro uzavření přípojky ventilem v silnici. Při havárkách se problém buď zavaří, přeplátuje gumou a sešroubuje dvěma půlkama nerezových plechů. Záleží na opravovaném průměru řádu. Potom se opravované místo obsype pískem a postupně zahrne s dusáním po vrstvách. V silnicích se místo původního vyrubanýho materiálu dodává makadam a taky se dusá . Míň se slehává. Pokud není v místě nějaký kolektor, tak se nad tou opravou určitě nedává nějaký dekl. Bohužel, vždycky může zase vzniknout nějaká porucha i kousek od tý minulý. Kvalitní bezšutrový obsyp znamená to, že potom nedochází k promačknutí potrubí a nějaké poruše z toho.

Ohodnoceno: 0x
 
Od: aigor*
Datum: 16.09.14 09:25

Jen pro doplnění - nikde hledat dokumentaci ani povolení nepotřebuju, je mi celkem srdečně jedno jestli si tam dají jednu nebo 60 poklic. Jde o to, že to není poprvé co něco podobného vidím a jen mě zajímá jaký to má důvod.

Neposuzuju to nijak odborně, tak neumím říct které poklice jsou jakého typu. Velké/malé cca v počtu cca 1:1.

Jak sem říkal, jde o to, že kolem je sice pár domků (> 20 let), ale doteď tam byla polní cesta bez jediné poklice a nové parcely se síťují o další km dál. Že by dělali nové přípojky pro stávající nemovitosti a všem pro jistotu několikrát se mi taky nezdá.

Já když na baráku potřeboval novou přípojku vody, vykopal sem si díru v obecním chodníku (v souladu s ohlášením), tam se umístil uzávěr a vodaři si to připojili. Co jsem zjišťoval plyn, bude to probíhat stejně cca +-1m vedle.

Na druhou stranu ve městě byla havárka kanalizace, díra 4m, po měsíci to zahrnuli a přidali poklop. Za půl roku znovu prasklé potrubí, celé znovu, přibyl další dekl. Aktuálně jsou na jednom místě v silnici už 4 poklice pár cm vedle sebe... Selský rozum mě napovídá, že když se rozvalí potrubí, tak ho opravím/vyměním a na "tom stejném místě" by se určitě porucha neměla opakovat, takže je pitomost přidávat další poklici.

Datum: 16.09.14 21:45
Melete pate pres devate. Poklop na kanalizaci znamena ze je pod nim sachta. Sachta se dava tam kde je smerovy nebo vyskovy lom kanalu, mezi sachtami je vzdy smerova rovina a stejny spad, a nebo kdyz se spojuje vice stok do jedne. Takze velký poklop je na sachtach, destova, splaskova. Male jsou na pripojce plynu a vody. Pripojky na kanalu se delaji pres odbocky na vedeni, ne do sachty pod poklop. Dale jsou poklopy na ulicni vpuste - takove ramy...
Ohodnoceno: 0x
 

 

 

 

 

Přihlásit se k odběru odpovědí z této otázky:

Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz

 
Copyright © 2004-2016 Poradna Poradte.cz. Všechna práva na poradně Poradte.cz vyhrazena.