Nejste přihlášen/a.
Dobrý den,
Mám doma křovinořez Castor, starý přes deset let. Při sekání jsem ho vypl a už jsem ho nenatočil. Startovat jde volně. V servise mi změřili kompresi a bylo tam 6 asi atmosfér a říkal, že minimum je tak 8, takže malej tlak. Stačilo by vyměnit jen pístní kroužek?
Když jsem sundal válec, vyčistil píst (drážku pro kroužek) a namazal olejem před smontováním, tak křovinořez na chvíli chytl, chytl pod plným plynem a jak jsem ubral, abych ho netrápil tak to zdechlo a chová se to zase stejně.
Jinak je to celkem zachovalá mašina, ale kupovat nový válec a pístní sadu a nedejbože ojniční sadu je samozřejmě nesmysl.
Zdravím.! Pokud už je válec hodně vyběhaný, pak Vám nový pístní kroužek pomůže buď jen dočasně, nebo taky vůbec.
Chtělo by to mikrometrem změřit opotřebení a podle toho řešit. Válec se vyběhá do tvaru elipsy do té míry, že pístní kroužek přestane stíhat držet tlak. Taky se mrkněte, jestli se pístní kroužek v zářezu pístu příliš "nekvedlá". Pokud tam má velkou vůli, je to špatně a bylo by to zralé i na výměnu pístu. Nejlépe však celou sadu.
Je to obdobné, jako u motorové pily.
Ahoj. Ztráta komprese se děje i tím, že se z vnitřku válce časem sedře otěru odolný povlak a tak se ten válec vydře. Nepomůže ani ten píst překroužkovat. Jestli tedy půjdeš do tý výměny válce, záleží na tvém rozhodnutí, co bude pro tebe finančně výhodnější. Já jsem do toho šel třeba u Husqvarny za 5 litrů, protože jsem k tomu stroji měl více různých ND a přídavných zařízení. U levnějších strojků se ta oprava, nemusí třeba až tak vyplatit. Nějak se určitě rozhodneš. Ahoj.
Cenu dílů mi jeden hodný technik a opravář od nás nacenil na 3500,- s tím, že to je originál nebo ekvivalent, ani by mi tak strašně nevadilo ty peníze do toho dát, ale bojím se, aby neklekly ložiska na ojnici a uložení klikovky. Samozřejmě, že kompletní go motoru doma neudělám, a v servise by to vyšlo na více než 5 tisíc.
Hypotetycky - kdyby se do válce dostaly nějaké kovové piliny a motor zdechl pár minut po tom. Co by to odneslo? On má možná ten křoviňák nepěkný osud, ale nemohu to s jistotu říct. Bylo mi řečeno, že křoviňák jel normálně, jen vydával nějaké zvuky, a po vypnutí už nešel natočit.
Ve válci mi přijde jediná rýha vyhoněná přesně na straně čepu kroužku na straně sání úplně nahoře a strácející se seměrem dolu. To je místo kde má kroužek spoj a tam je to vychozený no, ale to tam musí být už hroznou dobu a křoviňák chodil velmi dobře do poslední chvíle, žádné problémy. Po oškrabání karbonu z pístu je vidět drážky od soustružení, nezdá se to tak zdevastovaný. Na válci není jidne žádný škrábanec znatelný nehtem.
Ahoj opět,
náhodou jsem na to zpětně tady narazil, tak napíšu jak se to vyvýjelo v čase. Dal jsem pouze nový kroužel (tuším za 150,-) a nějaký rok to docela jelo, mezitím se měnily jak bylo řečeno: membrána v karbci a spojka. Nicméně nyní křovinořez už moc nechce chytat, má malou kompresi, tak vlastně přemýšlím o tom samém znovu.
Pár sezón tomu ten kroužek pomohl, nyní chytne vždy jen studený, takže to seká jen do té doby, než odejde struna a pak se čeká na vychladnutí.
Mějte se, Hoffec
Taky se dá uvažovat o koupi nového motorku, ale ta kvalita samozřejmě odpovídá ceně.
Např: Motor ke křovinoř/...
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.