Nejste přihlášen/a.
Nevím, přijde mi to jako zbytečnost, baterie mají omezenou životnost, musel byste ji měnit, doplňovat palivo do agregátu, vyšlo by to na majlant. Pokud je někde v blízkosti přípojka proudu, tak určitě bude lepší se napojit na ní. Smysl by to možná mělo někde na samotě v nepřístupných horách, kde byste musel rozvod složitě tahat. Ale takové místo snad už u nás ani není.
Píšete: Co neobstará plyn nebo dřevo... Plyn z bomby nebo z přípojky? O plynovém generátoru jste uvažoval? Aspoň podle analýzy výrobce je to lacinější než benzín
Díky za odpověď - uvažuji o plynovém generátoru, měl by skutečně vyjít levněji. Ale když ho nechám běžet pořád, tak se i při nejúspornější variantě nedoplatím, obávám se. Proto přemýšlím o "uskladnění" přebytečné energie kamsi - podle názvu mi akumulátor přijde jako nejvhodnější řešení - tak, aby generátor mohl skutečně vygenerovat jen těch zhruba 5 kWh denně a ne víc. Vůbec netuším, jestli to jde...
doplněno 03.08.14 00:02:Pardon, zapomněl jsem - mám na mysli plyn z bomby.
Opravdu je to řešení jako představa Hurvínka o válce. Běžný akumulátor 55Ah má výkon 660W, ale až do úplného vybití. Takže počítejme 500W. Měnič také něco sebere. Pokud nebudete náročný, tak spotřeba domácnosti je 4kWh. Nabíjení by muselo probíhat po 8 hodinách, ale to je průměr. Takže během denní spotřeby by muselo být nabíjení častěji. Ovšem akumulátor nenabiji za vteřinu a je tu doba nabíjení, která je větší než jeho nabití a současně agregát musí utáhnout domácnost. Teď spočítat spotřebu agregátu, která je tím větší čím více ho zatěžuji.
doplněno 02.08.14 23:45:Píšete o ostrovním napájení. a co solární panely?
Díky za odpověď - právě prot se ptám, třeba existuje nějaký mohutnější akumulátor než ten běžný, který lze nabít tak, aby třeba dával celkem 4 kWh přes den a já ho pak mohl v noci za pár hodin zase dobít. Jde mi o to, že když počítám, kolik toho elektricxky "prožeru", jsem na nějakých bratru 5 kWh denně, jak píšete; ty generátory, které vidím v nabídkách výrobci, to umějí vyrobit za zhruba 100-150 korun. To jsem ochoten platit za to, že už nikdy nebudu muset mluvit s ČEZem. Jen neumím vyřešit ten problém, kde nechám přebytečný výkon v době, kdy zrovna neperu, nežehlím, nevařím si kafe v rychlovarné konvici atd., abych ho mohl využít později. Solárni panely jsou prima, ale ono naneštěstí je to v nejdeštivějším kusu republiky...
Díky za odpověď - na baterie do auta jsem nemyslel, to mi přišlo jako blbost. Co je prosím 3F vývod - a řeší to ten problém, o kterém mluvím? -- Jinak k tomuhle řešení mám svoje důvody, které nijak nesouvisejí s technickou stránkou věci, obávám se.
3f vyvod je trifazovy. Dostanete z toho i 400V (treba pro desku na sporaku), ale neni to nutne. Daji se rozumne zatizit faze.
Pokud bych do takoveho reseni sel, tak zapomenu na jakykoliv vystem samobastl s bateriemi z auta. Jedine rozumne reseni je poridit si zalozni UPS zdroj. Kdyz je klasicky zdroj (od CEZ), tak napeti jde pres UPS a pri vypadku site UPS napaji zbytek. Je jich vice druhu (online, offline,...), ale to nyni neni podstatne. Proste UPSka potrebuje zdroj (230 nebo 400V) a z ni leze uz pekna sinusovka. Da se najit a domluvit, ze napajeni nemusi byt nutne 230V, ale i mene, podle toho co leze z generatoru.
At vas navedu. Tak bud neco takoveho powerquality.eaton.com/... nebo takoveho powerquality.eaton.com/...
Dela to vice vyrobcu. krome eaton, treba Genneral Eletrics, APC, a dalsi. My nedavno kupovali do serverovny 2x10 kVA a jedna nas prisla na bratru +- 90 000. Vy nebudete potrebovat tak sofistikovane zarizeni s bypassem, online vymenou baterek a podobne. Musite pohledat, ale nebal bych se zavolat treba do toho Eatonu a poptat se jich.
Jo, o generatoru ktery by splnoval vase pozadavky nevim. nikdy jsem se o tuto problematiku nezajimal. Zalezi na lokalite, ale mozna by pro vas byla vhodna i vetrna elektrarna. Porizovaci cena ale nebude tez nic moc.
Chcete mít ostrovní systém, bez připojení k distribuci. Na http://mypower.cz/ najdete návody jak na to pomocí solárních panelů. Pro komfort srovnatelný s dodávkou od distributora počítejte s náklady v řádu statisíců. Potřebujete FV panely, baterie (raději žádné olovo, ale LiFePo4), solární regulátor (stará se o dobíjení baterií), měnič (dodává 230V), elektrocentrálu (na provoz v zimě a dobíjení baterií).
Spočítaj si príkon tých spotrebičov, ktoré by si chcel napájať, vyjde ti suma vo Watoch, vyhľadaj si na internete ponuku tých elektroagregátov, ktoré ti doporučujú a porovnaj či sa výkon vyrovná spotrebe, či sa ti oplatí 1 - 2 hod každý večer počúvať rachot dízlového motora. Batérií by si potreboval viac, napr. 12 V, aspoň na 150 Ah.
Mali sme na žel. stanici dízlový agregát na 20 výhybiek, 25 návestidiel, 5 - 6 kancelárií, telefóny , vysielačky, počítače, osvetlenie úsporné. Motor bol veľký 12 valcový dízel ,lodný motor z ČKD, a počuť ho bolo na 300 m. Batérie mali 300 Ah. Elektrický ohrev 20 výhybiek na 3 fázy zapojený ani nebol, to by agregát neutiahol
všechno jde. akorát to nemusí být levné, a spočítat si to musíte sám. Jde udělat akumulátorovou baterii , tu by vám navrhla Bateria Slaný, tam koukně te co se vyrábí. Dnes jsou i baterky LI-pol s velko kapacitou, 100A usměrňovače najsou také problém..trafo které to z 230 udělá na nějakých max 48V (aby tobylo bezpečné,možná se dělajá agregáty i na malá napětí, ale raději 24V, to zase s ohledem na střídače) a pak takovoubaterku kolem 750-100Ah , to bude chtít samostatnou místnost, ...agenerátor, jestli na naftu nebo benzin je ny vás...takovejch odhadem 12kW.
Neneseme odpovědnost za správnost informací a za škodu vzniklou jejich využitím. Jednotlivé odpovědi vyjadřují názory jejich autorů a nemusí se shodovat s názorem provozovatele poradny Poradte.cz.
Používáním poradny vyjadřujete souhlas s personifikovanou reklamou, která pomáhá financovat tento server, děkujeme.